Moser klippmaskin problem

Raceface

Trådstartare
Min Moser Max 45 har börjat tugga hår helt plötsligt. Skären är relativt nya (använda till 2 st helklippningar). Tror ni skären är slut eller kan det vara något annat? Maskinen är rengjord och inoljad noga, och motorn låter som den brukar.

Sv: Moser klippmaskin problem

små klippmaskiner behövar extra vassa skär eftersom motorn är så svag. så jag gissar på att skären behöver slipas, på min lilla så gick det två par till en helklippning... jmf med en stor maskin som jag kan klippa flera hästar en hel säsong utan att skären blir dåliga.

Vad har du för skär, Moser eller Oster?

Jag tror på skären jag med, i 9 fall av 10 är de orsaken när det börjar tugga.

Jag har en Moser Avalon som oxå kan börja göra det men då har jag inte fått dit skären helt ordentligt och jag har fått trixat lite sen så funkar det som det ska kommer inte ihåg exakt hur jag gör men ibland så fastnar den grejen man trycker på för att få loss dom så man får trycka på den hoppas du förstår mitt svammel trodde först oxå att det var skären de va fel på men så tog jag det andra paret och det funkade nästa klippning tog jag det gammla igen och då funkade det igen ?? hehe så det var nog bara jag som inte fick dit dom helt ordentligt

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 038
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 658
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 423
Senast: Icfafn
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 219
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka