Morris&Nolan dressysadlar

Evergreen

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av dom?

Både var det gäller kvalité, sitsmässigt för ryttaren o.sv

Och ni som har en sådan, hur ser hästen ut och vad tycker ni om den (sadeln alltså, inte hästen :p )?

Sv: Morris&Nolan dressysadlar

Dom är lite mer svängda i bommen, passade inte så bra på min lite rakare häst. Det är vad jag vet :)

Min kompis har en på sin breda häst, med inte så mycket manke och ganska rak i ryggen.

Dom stora knästöden trodde jag skulle vara i vägen, men det kändes bra! Man hamnade i en bra sits bara man satte sig i sadeln.

Det ska vara väldigt bra sadlar! En auktoriserad sadelmakare rekomenderar varmt M&N. Sen vet jag en annan "känd" person som håller på med tänder och sadlar som säger att det är väldigt bra sadlar! Kompisen har ridit i sin regelbundet i över ett år (smörjer inte ofta och den hänger inte i uppvärmd sadelkammare året runt, och den är fortfarande jättefin...)

Vill ha en själv... :love:

Har inte själv en sån sadel, men jag vet att M&N har jättebra kvalité på sina grejer, men sen är dom ju lite dyrare också, men jag föredrar några få dyra märkesgrejer än massa billiga!

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 098
Senast: super
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
960
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 274
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 264
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka