Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

Tycker det är intressant med quarter4evers "svajiga spelstil" men är osäkert på om det säger något om hennes roll.

Jag försöker inte vinna inläggsstatistiken, men skriver på mobilen och väntar ett samtal, vill inte riskera att inläggen inte kommer iväg.
 
I övrigt så reagerar jag såklart på Cirkus röst på mig.

Redan igår reagerade jag på att LenaH och Cirkus verkade finna varandra så lätt. Så pass lätt att LenaH tom tycker det är nödvändigt att framhålla att hon nojjar över det.

Jag håller också fast vid det jag skrev igår, att jag tycker BSF skrev en märklig motivering till sin röst.

Q skriver massor men jag vet inte heller vad jag sätta henne. Det är iofs precis som vanligt, jag har alltid attans svårt att placera Q.

GF gör ett inlägg igår där hon börjar kopplingen mellan mig och BSF. Det hänger sedan Cirkus på idag. Kan inte släppa tanken att det är ett bra sätt för Cirkus att sprida misstankar mot mig, att så snabbt och lätt hoppa på någon annans teori!
 
Sedan får jag en känsla när jag läser @Mirtai s inlägg (bland annat det riktat mot mig och nu det som svar på cirkus röst) att hon känns väldigt defensiv. Däremot törs jag inte säga om det beror på att hon är ulv, har mkt IRL eller kanske är en god med viktig roll.

Inte meningen att vara defensiv, men jag blir lite sur att det ska användas mot mig att jag ska till stallet och därmed tvingades rösta tidigt.
 
Det är en ovana jag har. Använder mig a på tok för mycket av ...

Det är speciellt för att du skriver att du inte brukar göra det, + att du skriver att du inte ska rösta på Snurris (som jag om jag nu minns rätt har för mig du 'brukar' göra när du är ond) och att du då följer cirkus skulle då vara för att cirkus är ulv.

Tycker du? Jag säger inte att jag har rätt, men så himla långsökt är det väl ändå inte?
Jag brukar faktiskt rösta på Snurris dl1 oavsett om jag är god eller ond! :p
 
Det är en ovana jag har. Använder mig a på tok för mycket av ...

Det är speciellt för att du skriver att du inte brukar göra det, + att du skriver att du inte ska rösta på Snurris (som jag om jag nu minns rätt har för mig du 'brukar' göra när du är ond) och att du då följer cirkus skulle då vara för att cirkus är ulv.

Tycker du? Jag säger inte att jag har rätt, men så himla långsökt är det väl ändå inte?
Men varför är @cirkus ulv?
 
För mig seglar snarare bsf upp som ond för jag tycker hon greppar många halmstrån där det ströats med spån.

Önskar att jag hade tid att analysera mera men jag ska på hoppträning ikväll.
 
Har legat i migrän hela dagen och är långt ifrån pigg, därav min totala frånvaro idag.

Ser att @cirkus tror att jag är ledarvargen baserat på gårdagens röstning och sedan nattens käk. Ja, det stämmer att jag röstade direkt efter BSF. Det berodde på att jag skulle iväg och inte ville riskera att missa dl. Lite trist om IRL ska användas på det sättet! Då kommer jag i fortsättningen hellre riskera att missa dl!

Det har tidigare framhållits att det är synd att BSF ofta röstas ut tidigt för att hon måste lägga tidiga röster och då blir det en av de få saker som finns att gå på. Det är en av anledningarna till att jag inte la min röst på just henne igår utan valde Dentaku trots att jag även reagerat på BSF:s röstinlägg!

Alla har rätt till ett IRL och just den här gången så var det tråkigt att du tog det så. Jag tycker att hela grejen är skum och ju mer du och bsf försöker förklara desto skummare blir ni

Det enda jag får fram efter dl1 är att gladfliicka, quarter4ever och LenaH inte är i lyan ihop, baserat på de två rösterna på LenaH.

Jag blir lite nojjig dock att cirkus och LenaH verkar ha funnit varandra så bra, redan innan nattdl...

Jag kan ju säga såhär - jag har ingen aning om var jag har LenaH (just nu mest neutral), men om jag varit ulv/ledarvarg - så hade jag aldrig i livet bondat så öppet.
 
Förresten så blev mitt restaurangbesök just inställt. Så jag kan följa leken ikväll trots allt. Om jag behöver ändra röst så kan jag ev hinna in och göra det.
 
Jag nojjar för om jag blir tvärlurad O_o

Sedan funderar jag över ställningen i leken, om det faktiskt är 3 ulvar i lyan från början och en ledarvarg så står det ju just nu 5-4 till goda !
Vilket innebär att de egentligen "bara" behöver lyncha en god idag och lyckas med käket för att vinna:nailbiting:

Om det istället var 2 ulvar + en ledarvarg så står det 6-3 vilket är lite bättre
Fler ulvar kan det ju inte vara ( dvs totalt 5 onda- för då hade onda vunnit ) färre ( totalt 2 onda) känns inte heller rimligt.
Oavsett vilket så är det ju viktigt att få ut en ond idag

Sedan vad som kan ha hänt så här långt:

*Lingonrenen bör ha delat ut något paket, oklart dock hur den utdelningen ser ut? Och vad som delas ut? rollen är luddigt beskriven och kan enligt förtydligande av LL gynna både onda och goda sidan?
så här skrev LindgrenV:
"Jämförbar med brevbäraren, ja! Gåvorna är ospecificerade och rollen är medvetet klurig. Den kan gynna både goda och onda sidan, beroende på vem som har tur. Rollinnehavaren får den information som behövs och resten är (o)lyckligt ovetandes"

Alltså den behöver ju inte vara brevbärare egentligen, hon säger ju att det är jämförbart dock och det är gåvor som delas ut ?

Rollbeskrivningen:
Den Allsmäktige Lingonrenen - Sagoskogens konung regerar med kärlek och rättvisa. Han besitter stor kunskap och vishet - men det tisslas även om att han har förmågan att utöva magi. Rykten går att han då och då skänker en gåva till en varelse som kan tänkas behöva den. Är det bara rykten, eller kan det kanske ligga ett uns sanning i det? Några skrytsamma få har berättat hur de under skymningens ljus förärats med förmågan att se framtiden - medan andra stolt berättat att de för en stund tyckts fått den skarpaste av hörsel och talangen att smyga även över de torraste av kvistar.

Så beroende på vilka gåvorna är så kan ju lite av varje ha hänt där som spionen, eller annan som får spioninfo om lingonrenen kan utdela sådan, vet om

* siaren bär ha siat någon

*spionen bör ha fått info och kunnat dra slutsatser av den

* ängeln har skyddat någon inatt

*siaren kan ha hittat siarens ättling om den siat den inatt i så fall är de som tvillingar nu

*TeamLundVer lynchades- var bybo

* ulvarna käkade Dentaku som var Jag
 
Det känns ju lite som att det är Mirtai och Bsf V/S Cirkus och LenaH
Den gruppen lär ju inte vara onda tillsammans iaf.

Jag blir lite fundersam över att cirkus nu kommer in och meddelar att hon kan tänka sig att ändra rösten "om det behövs "
Jag fick den uppfattningen förut att hon var ganska säker på både BSF och Mirtai som onda tillsammans, men så verkar ju inte vara fallet ? Samt på LenaH som god, eller iaf att det inte plingar i ulvometern fast det skriver hon ju nu att hon inte har någon aning om vart LenaH står utan vill hålla henne mer neutral? Ganska vågat då att skriva som hon gjorde tidigare idag- då skrev hon så här:
"Att LenaH följde min röst är inget som jag reagerade på alls. Jag tror att hon helt enkelt tänkt i samma banor. Jag ser inte alls problemet i att hon lägger den rösten - man röstar väl på den som man tycker är skummast? (Speciellt som jag själv tyckte att TLV faktiskt var skum). Inte för att det säger så mkt om hennes roll. Men just för att jag iallafall inte har pling i ulvometern"

Som sagt blir väldigt paranoid och ser att det går att följa många olika spår i allt detta.
grubblar vidare.

Kvar i leken: 9 st

quarter4ever
snurrfian
cirkus
Blacksmithfarm
bollen__
Habina
LenaH
GladFliicka
Mirtai

goda roller kvar
Ängel
siare
siarens ättling
spion
Lingonrenen
ev 1 bybo

onda kvar
2-3 ulvar
1 ledarvarg
 
Jag nojjar för om jag blir tvärlurad O_o

Sedan funderar jag över ställningen i leken, om det faktiskt är 3 ulvar i lyan från början och en ledarvarg så står det ju just nu 5-4 till goda !
Vilket innebär att de egentligen "bara" behöver lyncha en god idag och lyckas med käket för att vinna:nailbiting:

Om det istället var 2 ulvar + en ledarvarg så står det 6-3 vilket är lite bättre
Fler ulvar kan det ju inte vara ( dvs totalt 5 onda- för då hade onda vunnit ) färre ( totalt 2 onda) känns inte heller rimligt.
Oavsett vilket så är det ju viktigt att få ut en ond idag

Sedan vad som kan ha hänt så här långt:

*Lingonrenen bör ha delat ut något paket, oklart dock hur den utdelningen ser ut? Och vad som delas ut? rollen är luddigt beskriven och kan enligt förtydligande av LL gynna både onda och goda sidan?
så här skrev LindgrenV:
"Jämförbar med brevbäraren, ja! Gåvorna är ospecificerade och rollen är medvetet klurig. Den kan gynna både goda och onda sidan, beroende på vem som har tur. Rollinnehavaren får den information som behövs och resten är (o)lyckligt ovetandes"

Alltså den behöver ju inte vara brevbärare egentligen, hon säger ju att det är jämförbart dock och det är gåvor som delas ut ?

Rollbeskrivningen:
Den Allsmäktige Lingonrenen - Sagoskogens konung regerar med kärlek och rättvisa. Han besitter stor kunskap och vishet - men det tisslas även om att han har förmågan att utöva magi. Rykten går att han då och då skänker en gåva till en varelse som kan tänkas behöva den. Är det bara rykten, eller kan det kanske ligga ett uns sanning i det? Några skrytsamma få har berättat hur de under skymningens ljus förärats med förmågan att se framtiden - medan andra stolt berättat att de för en stund tyckts fått den skarpaste av hörsel och talangen att smyga även över de torraste av kvistar.

Så beroende på vilka gåvorna är så kan ju lite av varje ha hänt där som spionen, eller annan som får spioninfo om lingonrenen kan utdela sådan, vet om

* siaren bär ha siat någon

*spionen bör ha fått info och kunnat dra slutsatser av den

* ängeln har skyddat någon inatt

*siaren kan ha hittat siarens ättling om den siat den inatt i så fall är de som tvillingar nu

*TeamLundVer lynchades- var bybo

* ulvarna käkade Dentaku som var Jag
Tycker att det låter troligare med två ulvar i lyan än tre! Känns som att leken skulle kunna ta slut lite väl snabbt annars!
 
Jag kan ju säga såhär - jag har ingen aning om var jag har LenaH (just nu mest neutral), men om jag varit ulv/ledarvarg - så hade jag aldrig i livet bondat så öppet.
Du funderar inget över om LenaH försöker hålla sig väl med dig helt enkelt? jag menar det skulle ju inte vara första gången i världhistorien som en ond ställer sig in hos en god? Eller följer dens tankar etc ?Skulle det nu visa sig att LenaH är ond så blir ju du rätt misstänkt då dessutom?
Förutsatt att du nu ÄR god alltså.
Jag vill gärna ha dig där, men vågar inte riktigt hålla dig där än
Det jag är mest rädd för är om det faktiskt står 5-4 så har ju onda ett hyfsat slagläge ändå bara de kan få lynchen mot en god?
 
Jag har bett LL att få bli utbytt om det finns någon som är sugen. Har jätte problem med sömnen så hinner inte leka, måste sova :s
 
Tycker att det låter troligare med två ulvar i lyan än tre! Känns som att leken skulle kunna ta slut lite väl snabbt annars!
Det är sant - men å andra sidan är det ju en ond utanför lyan med och 3 av 11 känns ju ganska lite ur det perspektivet sett? ≈27 % och de kan aldrig bli mer än 2 i lyan sammanlagt? och ingen ond roll har vad jag kunnat läsa mig till några extra förmågor?
 
Inte meningen att vara defensiv, men jag blir lite sur att det ska användas mot mig att jag ska till stallet och därmed tvingades rösta tidigt.

Nä, jag förstår absolut om man kan bli sur pga dumma motiveringar. :) Men då är det iaf inte helt fel på min känsla, även om det som du säger beror på IRL. Kram!
 
Alltså jag... :banghead: Har helt glömt bort att jag har styrelsemöte med ridklubben ikväll. Vi börjar vid 20 vilket innebär att vi brukar vara klara vid 23. :arghh: Såklart jätteskoj, men då missar jag ju två dl. :crazy: Plus att jag måste rösta typ NU. :banghead:
 
quarter4ever. Känns svajig, men kanske ändå något mer åt godare sidan. Det är dock endast baserat på min magkänsla, som haft fel många gånger. Var knepig i början av leken, men det var hon å andra sidan även i förra leken, så det säger egentligen ingenting.

snurrfian. Har jag inte fått något grepp om öht.

cirkus. Bondar med lenaH och jag fick för mig ett tag att hon kunde vara siaren pga hur hon skrev, men det förnekar hon när hon blir konfronterad med det.

Blacksmithfarm. Helt blankt för mig just nu.

bollen__. Har haft fullt upp IRL och behöver få sova, så jag kan inte säga något där öht.

LenaH. Kändes väldigt överens med cirkus före dagdl1, vilket känns knepigt oavsett om de är goda eller onda. Törs inte säga något om henne, mer än det jag nämnt tidigare, att hon inte kan vara i lyan tillsammans med både cirkus och gladfliicka (däremot kan förstås cirkus och lenah vara i lyan ihop, men jag tvekar på om de skulle skriva som de gjorde i leken då).

GladFliicka. Tycker jag kommer med intressanta reflektioner, men jag törs inte sätta henne åt något håll.

Mirtai. Verkar ha mycket IRL. Jag lade min röst på henne i dl1, men det var en rätt typisk förstadagsröst. Hon kan förstås ändå vara ond, men jag är på intet sätt säker på hennes roll eller vilken sida hon spelar för.
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp