Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

jag skulle vilja se mer av @bollen__ helt klart, vad hon har för tankar om det som hänt och skrivits i leken så här långt, och gärna en liten input i hur hon skull ha röstat igår om hon inte sovit?
 
Jag tror att vi pratar om varandra, jag upplever att du pekar ut mig som ledarvarg, varför skulle jag annars behöva visa mig menar du? Ledarvargen vet ju vilka som ingår i lyan, däremot behöver lyan veta vem ledarvargen är och den enda som behöver vinka är ju då alltså ledarvargen. Att lyan skulle käka ledarvargen ser jag som något bra, anser du det ulvigt? Frågan var ju vad som kunde påverka lekens utgång, vad hade varit ett oulvigt sätt att svara menar du? Att jag som ond har gjort just det misstaget i tidigare lekar är ju rätt välkänt och jag kan väl få hoppas att någon annan lyckas med samma sak utan att det för den sakens skull är ulvigt... Om jag vore ulv eller ledarvarg så skulle jag väl inte sticka ut huvudet så mycket?
Så är det kanske...
Visst är det ledarvargen som behöver vinka för att undvika käk (kanske lyckades den? eller så hade den tur, hittills bra odds ur dens synvinkel antar jag) Så, ja - det var väl mest den rollen jag hade dig i - för att du valde att ta det som handlingen som skulle påverka lekens utgång. Det var en förstadagsteori. Visst är det bra om det blir så att ledarvargen käkas! En mindre som vi behöver lyncha.
Nej, du borde nog försökt ligga lågt, det kan jag hålla med om.
 
Ingen bra start.. :( Nu är jag så trött att ögonen går i kors men vill ändå dela med mig av en liten fundering innan jag går. Vet inte om detta bara blir rörigt (blir lätt det när jag är trött) men försöker iallafall;

Efter ikväll funderar jag lite över BSF och även Mirtai, efter rösten på Dentaku och med tanke på att Dentaku käkades,

BSF var snabb på att reagera över Dentakus svar på den obligatoriska frågan. Där var även Mirtai med och tänkte kring att det oftast är ulvar som inte har riktig koll på röstlistan eftersom de inte behöver och valde att lägga sin röst där. (Nu finns det dock inte mycket att gå på i Dl1 och det blir väl lätt att man griper halmstrån). BSF röstar sedan på Snurrfian med en motivering om att Snurrfian verkade försöka "hinta" till ledarvarg/lya. Sedan tänkte jag på kommentaren om att Q4 verkade ha vettigare tankar och frågor om roller etc än föregående lek och att detta skulle göra henne ond i denna då hon var god i förra. Det är mest småsaker och inget jätteutstickande egentligen men frågan är om det är för att sprida små misstankar runt omkring eller bara letar ulvar helt enkelt? Jag vill inte sätta åt något håll än men jag håller ögonen öppna.

Hmmm, intressanta reflektioner. Jag gick också tillbaka och kollade på bsf och Mirtai igår efter att Dentaku blivit käk. Jag funderar lite på om interaktionen kan vara ulv och ledarvarg? Men att ledarvargen inte följer ulvens röst - däremot röstar hon (i mitt tilltänkta scenario - Mirtai) direkt efter och enligt något som hon och den potentiella ulven bsf diskuterat. Sen så käkade ulvarna Dentaku - kanske som en signal att de fattar Mirtais roll?

Igår så reagerade jag ju på TLV och hennes sammanställning utan reflektion, tyvärr så hade jag fel, det var ju inte bara hon som gjorde så även Q gjorde likadant och dessutom gick i rätt kraftigt försvar emot mitt resonemang om saken. Jag undrar om det var för att dra blickarna bort ifrån sig själv och hennes likartade beteende - för idag så har hon ändå kommit med lite vanliga Q reflektioner. oavsett så säger det egentligen inget om Q's roll - jag tror hon gjort sammalika oavsett

Snurrfian fick mig ju lite fundersam igår efter sin motivering och röst på bsf, men nu när bsf har halkat upp på misstanke skalan och jag läser deras diskussion så tycker jag nog att Snurrfian både förklarar sig bra och dessutom pressar bsf lite om detta med käket och ledarvargen - jag tycker att (kanske i ljuset av mina tankar) så klingar bsfs svar inte riktigt så rent som det brukar när hon är god.


Att LenaH följde min röst är inget som jag reagerade på alls. Jag tror att hon helt enkelt tänkt i samma banor. Jag ser inte alls problemet i att hon lägger den rösten - man röstar väl på den som man tycker är skummast? (Speciellt som jag själv tyckte att TLV faktiskt var skum). Inte för att det säger så mkt om hennes roll. Men just för att jag iallafall inte har pling i ulvometern

Jag kommer ha knappt om tid idag, men just nu är detta vad jag har kommit fram till. Mina huvudmisstänkta så här långt är bsf som ulv och Mirtai som ledarvarg. Och om min teori stämmer så vet lyan alltså redan om vem som är ledare och vi kan glömma att de ska käka henne.
 
Det verkar inte vara så mycket som händer för stunden så jag passar på att åka in till stan och handla samt fixa med hästarna under tiden så återkommer om ett par timmar. Läser via mobilen dock är tillfälle ges så jag hoppas kunna hålla mig à jour under tiden
 
Okej. Börjar gå igenom leken lite smått. Tar några sidor åt gången.
Före alla roller är uttdelade har Q börjat fråga om roller osv. TLV hängde på angående brevbräraren. Så då är frågan om det säger något om någons roll eller om det bara var så att de undrade?

Snurrfian är först att svara på frågan. Därefter kommer Mirtai som i inlägget före påpekar att
Det påverkar såklart leken, även om det inte går att säga hur mycket. Det beror ju helt på vilka som har de olika rollerna och hur de väljer att spela men det är ändå värt att ha med tänker jag.
Jag tror att det som kan komma att påverka är huruvida lyan kommer råka käka ledarvargen och om ängeln och "Jag" kan lyckas med sina beskydd.
Även hon nämner käk av ledarvarg. Vilket puttar tillbaka Snurrfian som möjlig ond - men då i lyan och Mirtai är den som signalerar?
 
Jag reagerar lite på hur q4e agerade igår - att peppra med inlägg men inte verka läsa svaren?
Det känns lite som om hon försöker leva upp till sin vanliga stil men inte riktigt med den nyfikenhet hon brukar ha som god.

Idag är hon mycket mer tillbakadragen, peppras det i lyan istället?
 
Äsch, jag får bryta trenden och lägga en första andraröst. Nån måste ju göra det också.

LenaH röstar på TLV för att hon efter att ha lagt ner en hel massa tid och arbete på att göra en snygg sammanställning inte hittat nån mer spännande röstmotivering än att @bollen__ (med ett inlägg) flyter med? Känns lite enkelt.
Hajjade till här. LenaH 'bryter trenden' och lägger en andraröst. En andraröst som följer @cirkus ...

LenaH hintar om att hon inte vill bli käkad, kanske? Det skulle då göra cirkus till ulv.
cirkus kommer in och medlar lite fint mellan LenaH och Q efter DL...Har hon då hittat sin ledare?
Nu i senaste inlägget kommenterar hon LenaH som 'inget pling i ulvometern'... Kanske hoppas hon (cirkus) framstå som siare?
 
Hmmm, intressanta reflektioner. Jag gick också tillbaka och kollade på bsf och Mirtai igår efter att Dentaku blivit käk. Jag funderar lite på om interaktionen kan vara ulv och ledarvarg? Men att ledarvargen inte följer ulvens röst - däremot röstar hon (i mitt tilltänkta scenario - Mirtai) direkt efter och enligt något som hon och den potentiella ulven bsf diskuterat. Sen så käkade ulvarna Dentaku - kanske som en signal att de fattar Mirtais roll?

Igår så reagerade jag ju på TLV och hennes sammanställning utan reflektion, tyvärr så hade jag fel, det var ju inte bara hon som gjorde så även Q gjorde likadant och dessutom gick i rätt kraftigt försvar emot mitt resonemang om saken. Jag undrar om det var för att dra blickarna bort ifrån sig själv och hennes likartade beteende - för idag så har hon ändå kommit med lite vanliga Q reflektioner. oavsett så säger det egentligen inget om Q's roll - jag tror hon gjort sammalika oavsett

Snurrfian fick mig ju lite fundersam igår efter sin motivering och röst på bsf, men nu när bsf har halkat upp på misstanke skalan och jag läser deras diskussion så tycker jag nog att Snurrfian både förklarar sig bra och dessutom pressar bsf lite om detta med käket och ledarvargen - jag tycker att (kanske i ljuset av mina tankar) så klingar bsfs svar inte riktigt så rent som det brukar när hon är god.


Att LenaH följde min röst är inget som jag reagerade på alls. Jag tror att hon helt enkelt tänkt i samma banor. Jag ser inte alls problemet i att hon lägger den rösten - man röstar väl på den som man tycker är skummast? (Speciellt som jag själv tyckte att TLV faktiskt var skum). Inte för att det säger så mkt om hennes roll. Men just för att jag iallafall inte har pling i ulvometern

Jag kommer ha knappt om tid idag, men just nu är detta vad jag har kommit fram till. Mina huvudmisstänkta så här långt är bsf som ulv och Mirtai som ledarvarg. Och om min teori stämmer så vet lyan alltså redan om vem som är ledare och vi kan glömma att de ska käka henne.

skriver från mobilen så hoppas det inte kommer in några udda autocorrect här.

jag tycker du har en hel del intressanta tankar och reflektioner i det du skriver.
Många som sammanfaller med vad jag själv tänkt och funderat över.

Efter att ha tänkt några varv till på röstningen igår som jag började med redan efter DLs igår så känns det som att de tankar jag hade igår kanske har tagit en annan riktning än de hade igår iaf vad det gäller LenaH
vilken idag inte känns lika följsam mot dig när jag läser om det som skrevs innan lynchen som jag uppfattade det igår. Så det kan mycket väl ha varit en felaktig bedömning där och då

Får skriva mer sedan nrä jag är vid datorn igen
 
Jag reagerar lite på hur q4e agerade igår - att peppra med inlägg men inte verka läsa svaren?
Det känns lite som om hon försöker leva upp till sin vanliga stil men inte riktigt med den nyfikenhet hon brukar ha som god.

Idag är hon mycket mer tillbakadragen, peppras det i lyan istället?
får svara på detta också innan jag återgår till att handla:
jag missade att du svarat på en fråga , det händer den bästa .
Jag har avvaktat att det ska komma in lite mer tankar från er som spelar idag, tyckte jag hade utvecklat mina tankar så långt jag kunde igår efter DLs och hade inte så mycket mer att tillägga innan andra skrivit något mer.
 
Hajjade till här. LenaH 'bryter trenden' och lägger en andraröst. En andraröst som följer @cirkus ...

LenaH hintar om att hon inte vill bli käkad, kanske? Det skulle då göra cirkus till ulv.
cirkus kommer in och medlar lite fint mellan LenaH och Q efter DL...Har hon då hittat sin ledare?
Nu i senaste inlägget kommenterar hon LenaH som 'inget pling i ulvometern'... Kanske hoppas hon (cirkus) framstå som siare?
Vad är grejen med... punkterna efter cirkus?
Om man lägger en andraröst så följer man ju de facto någon.
Är det speciellt för att det är cirkus?

Nä, långsökt sa Bull.
 
får svara på detta också innan jag återgår till att handla:
jag missade att du svarat på en fråga , det händer den bästa .
Jag har avvaktat att det ska komma in lite mer tankar från er som spelar idag, tyckte jag hade utvecklat mina tankar så långt jag kunde igår efter DLs och hade inte så mycket mer att tillägga innan andra skrivit något mer.
Det var faktiskt TVÅ frågor. ;-)
 
Hajjade till här. LenaH 'bryter trenden' och lägger en andraröst. En andraröst som följer @cirkus ...

LenaH hintar om att hon inte vill bli käkad, kanske? Det skulle då göra cirkus till ulv.
cirkus kommer in och medlar lite fint mellan LenaH och Q efter DL...Har hon då hittat sin ledare?
Nu i senaste inlägget kommenterar hon LenaH som 'inget pling i ulvometern'... Kanske hoppas hon (cirkus) framstå som siare?

Nä - jag försöker inte framstå som siare!
jag bara tyckte inte att LenaH var skum. Det är flera som jag inte tycker är skumma. Men de har heller inte varit på tapeten. Däremot så tycker jag att ett sånt här inlägg typ aldrig kommer från en god bsf.

jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska rösta på bsf som jag tror är ulv eller om jag ska rösta på Mirtai som jag tror är ledarvarg. Som jag har förstått det så har det ingen praktisk betydelse - men när jag läser rollistan så står följande

"Den Stora Skuggan - Svartare än natten och med en kyla så isande att frosten fryser. De tar sig fram genom Skogen och sprider Mörkrets ondska över markerna. Så länge Den Stora Skuggan är obehindrad, kommer dagen aldrig gry. (Ledarvarg)"

Det får mig att tänka att ledarvargen känns lite extra läskig. Då får det bli såhär

cirkus röstar på Mirtai
 
Vad är grejen med... punkterna efter cirkus?
Om man lägger en andraröst så följer man ju de facto någon.
Är det speciellt för att det är cirkus?

Nä, långsökt sa Bull.
Det är en ovana jag har. Använder mig a på tok för mycket av ...

Det är speciellt för att du skriver att du inte brukar göra det, + att du skriver att du inte ska rösta på Snurris (som jag om jag nu minns rätt har för mig du 'brukar' göra när du är ond) och att du då följer cirkus skulle då vara för att cirkus är ulv.

Tycker du? Jag säger inte att jag har rätt, men så himla långsökt är det väl ändå inte?
 
Har legat i migrän hela dagen och är långt ifrån pigg, därav min totala frånvaro idag.

Ser att @cirkus tror att jag är ledarvargen baserat på gårdagens röstning och sedan nattens käk. Ja, det stämmer att jag röstade direkt efter BSF. Det berodde på att jag skulle iväg och inte ville riskera att missa dl. Lite trist om IRL ska användas på det sättet! Då kommer jag i fortsättningen hellre riskera att missa dl!

Det har tidigare framhållits att det är synd att BSF ofta röstas ut tidigt för att hon måste lägga tidiga röster och då blir det en av de få saker som finns att gå på. Det är en av anledningarna till att jag inte la min röst på just henne igår utan valde Dentaku trots att jag även reagerat på BSF:s röstinlägg!
 
RIP Dentaku
:(
passar på att uppdatera denna :

DL 1 21:00
13:40 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
14:46 Mirtai röstar på Dentaku
18.49 Habina röstar på Mirtai
19.54 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
20.26 TeamLundVer röstar på Bollen__

20.40 cirkus röstar på TeamLundVer
20.47 LenaH röstar på TeamLundVer
20.59 Dentaku röstar på Blacksmithfarm
20.59 GladFliicka röstar på LenaH
21.00 quarter4ever röstar på LenaH


bollen__ missar att rösta

Det enda jag får fram efter dl1 är att gladfliicka, quarter4ever och LenaH inte är i lyan ihop, baserat på de två rösterna på LenaH.

Jag blir lite nojjig dock att cirkus och LenaH verkar ha funnit varandra så bra, redan innan nattdl...
 
Sedan får jag en känsla när jag läser @Mirtai s inlägg (bland annat det riktat mot mig och nu det som svar på cirkus röst) att hon känns väldigt defensiv. Däremot törs jag inte säga om det beror på att hon är ulv, har mkt IRL eller kanske är en god med viktig roll.
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp