Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

Jag tycker nog att en sammanställning kan visa mycket, men vi ser nog olika på det och spelar på olika sätt
Nja, en sammanställning med reflektioner är en sak (även om jag inte uppskattar när de återanvänds genom hela leken) men bara en resumé över vad folk skrivit tycker jag är ett enkelt sätt att verka mer aktiv än vad man är och en ganska luden metod i många fall.
 
JAg måste nog kasta in handduken och hoppas på att den sena uppdateringen beror på att ingen dog helt enkelt! :p
 
Förkrossad av sorg över min förlorade vän, kravlade jag in bland de tysta grenarna. Tårarna rann längs mina kinder och hjärtat värkte av saknad. Var det mitt fel? Hade detta hänt om jag stannat kvar? Jag gömde mitt ansikte i mina händer medan mörkret slöt sig runt mitt hjärta. Skulle dagen någonsin gry igen?

Tankarna blev till dimma och sorgens sömn tog sitt grepp om mig. Jag rullade ihop mig till en liten boll bakom de tjocka grenarna, utom synhåll för varken mörker eller ljus. Snyftandet upphörde och skogen blev tyst, ty jag hade somnat med ett hjärta fyllt av sorg.


Dentaku var ”Jag”!


dsc_3512_569ea8ca2a6b22376c8e0f18.png
 
RIP Dentaku
:(
passar på att uppdatera denna :

DL 1 21:00
13:40 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
14:46 Mirtai röstar på Dentaku
18.49 Habina röstar på Mirtai
19.54 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
20.26 TeamLundVer röstar på Bollen__

20.40 cirkus röstar på TeamLundVer
20.47 LenaH röstar på TeamLundVer
20.59 Dentaku röstar på Blacksmithfarm
20.59 GladFliicka röstar på LenaH
21.00 quarter4ever röstar på LenaH


bollen__ missar att rösta
 
Jag såg för övrigt ut lite som barnet på bilden när jag var liten men jag hade ingen hund då utan sprang runt i skogen helt ensam. Inga ekar fanns det där heller. *vältrar sig i självömkan*
 
Ingen bra start.. :( Nu är jag så trött att ögonen går i kors men vill ändå dela med mig av en liten fundering innan jag går. Vet inte om detta bara blir rörigt (blir lätt det när jag är trött) men försöker iallafall;

Efter ikväll funderar jag lite över BSF och även Mirtai, efter rösten på Dentaku och med tanke på att Dentaku käkades,

BSF var snabb på att reagera över Dentakus svar på den obligatoriska frågan. Där var även Mirtai med och tänkte kring att det oftast är ulvar som inte har riktig koll på röstlistan eftersom de inte behöver och valde att lägga sin röst där. (Nu finns det dock inte mycket att gå på i Dl1 och det blir väl lätt att man griper halmstrån). BSF röstar sedan på Snurrfian med en motivering om att Snurrfian verkade försöka "hinta" till ledarvarg/lya. Sedan tänkte jag på kommentaren om att Q4 verkade ha vettigare tankar och frågor om roller etc än föregående lek och att detta skulle göra henne ond i denna då hon var god i förra. Det är mest småsaker och inget jätteutstickande egentligen men frågan är om det är för att sprida små misstankar runt omkring eller bara letar ulvar helt enkelt? Jag vill inte sätta åt något håll än men jag håller ögonen öppna.
 
DL 1 21:00
13:40 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
14:46 Mirtai röstar på Dentaku
18.49 Habina röstar på Mirtai
19.54 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
20.26 TeamLundVer röstar på Bollen__

20.40 cirkus röstar på TeamLundVer
20.47 LenaH röstar på TeamLundVer
20.59 Dentaku röstar på Blacksmithfarm
20.59 GladFliicka röstar på LenaH
21.00 quarter4ever röstar på LenaH


bollen__ missar att rösta

reflektioner på röstningen igen:

Mirtai röstar tidigt på Dentaku, behöver inte betyda mer än att hon var tvungen att rösta tidigt och det var det hon fann just då dock försvarar hon sitt val senare:
Vad skulle jag reagerat på då? Jag hade kunnat skriva att Dentaku har en ulvig avatar eller att hästen på din avatar har fel färg eller så men valde att faktiskt teoria om något som jag ändå tyckte var märkligt

så svårt att bedöma vart man har Mirtai just nu, men iom rösten på Dentaku så får hon finna sig i att mitt öga landar lite på henne just nu

TLV fick två röster på sig, den första att få två röster dessutom, Jag kan dock inte se att det skulle vara några räddningsröster iom att ingen annan hade 2 röster innan, och TLV var ju bevisligen god.
Jag funderar vidare på de två röster som kom där på TLV , cirkus la den första och LenaH den andra, samtidigt kan jag tycka att det skulle vara ganska oklokt av en lya( eller delar av en lya ) att gå ihop om två röster så pass tidigt det fanns ju hela fem kandidater som hade en röst innan, och ganska ologiskt att då föra upp en sjätte till lynch? jag reagerade på LenaH för jag tyckte att hon följde cirkus lite smidigt samt hennes kommentar om att hon lovat att inte lägga DL1-rösten på snurrfian igen ( som sagt- fattar ju vad det kommer ifrån )

Hittills har det mest varit resonerande om roller och fördelning, inget ovanligt direkt.
Den obligatoriska frågans svar har inte heller ställt till med något uppseendeväckande i mina ögon, @Dentakus svar tycker jag inte är något att hänga upp sig på efter att hon skrev att hon inte läst rollistan innan. Heck, jag tyckte inte svaret var speciellt märkligt innan dess heller.

Jag håller inte med @Mirtai om att @Snurrfian inte kan vara ond utanför lyan en gång till - hon har redan sprängt alla statistiska gränser! - men jag har lovat att inte lägga DL1-rösten där igen. :o :p

tar upp TLV första gången ( väldigt snart efter cirkus, bara en minut mellan inläggen)

Det här reagerar jag lite på, nu var ju jag inte med i förra leken när @bollen__ lurade alla men jag ser inte att det behöver utvecklas närmare?
Det vet vi ju alla att paket kan hamna varsomhelst och därigenom få en avgörande roll?

Här är det inlägget jag reagerade på som jag tycker att hon visar att hon vill "följa cirkus"
Nej och du tog den jag ev tänkte rösta på. :mad:

och sedan hennes röst på TLV
Äsch, jag får bryta trenden och lägga en första andraröst. Nån måste ju göra det också.


LenaH röstar på TLV för att hon efter att ha lagt ner en hel massa tid och arbete på att göra en snygg sammanställning inte hittat nån mer spännande röstmotivering än att @bollen__ (med ett inlägg) flyter med? Känns lite enkelt.

BSF röstar på snurrfian och snurrfian röstar på BSF, Dentaku röstar också på BSF.
Dentaku vet vi ju var god de andra två kan vara vad som egentligen, två goda som röstar på varandra, eller två onda som alibiröstar på varann eller en god och en ond som röstar på varandra, Bsf får mina ögon på sig efter sin kommentar att jag skulle vara vettig i mina frågor denna gången och därmed kanske ond ? Antingen är hon en förvirrad god som håller alla vägar öppna., eller så är hon ond som försöker så in misstankar!

Gladflicka lägger en röst på LenaH ungefär samtidigt som Q4 ( jag) gör det, jag var dock senare uppenbarligen -men jag hade iaf inte sett varken hennes eller Dentakus röst innan jag röstade
Jag har inte så mycket att invända mot hennes röst som så , den följer i mångt och mycket mina tankar faktiskt.
bollen__ går inte att bedöma då hon missade att rösta och endast kommenterat den obligatoriska frågan, får vara ett frågetecken tills vidare

uddarösterna:
BSF röstar på Snurrfian
Mirtai röstar på Dentaku
Habina röstar på Mirtai
TLV röstar på bollen__

de som fick två röster :

cirkus röstar på TLV
LenaH röstar på TLV
Snurrfian röstar på BSF
Dentaku röstar på BSF
Gladfliicka röstar på LenaH
quarter4ever röstar på LenaH
 
Ber om ursäkt att jag missade att rösta :o har jätte problem att sova när jag ska just nu så jag sov till 22 och fick snabba mig till jobbet. :(
 
DL 1 21:00
13:40 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
14:46 Mirtai röstar på Dentaku
18.49 Habina röstar på Mirtai
19.54 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
20.26 TeamLundVer röstar på Bollen__

20.40 cirkus röstar på TeamLundVer
20.47 LenaH röstar på TeamLundVer
20.59 Dentaku röstar på Blacksmithfarm
20.59 GladFliicka röstar på LenaH
21.00 quarter4ever röstar på LenaH


bollen__ missar att rösta

TLV EK (bybo)
Dentaku JAG ('käkstoppare')

Roller kvar:

Ängel
Siare
Spion
Siarättling
Brevbärare
bybo? (mindre troligt om min matematiska gissning stämmer)

Ledarvarg
ulv(ar)
_______________________

Okej, synd att Dentaku inte använde sin förmåga första natten - då hade hon klarat sig :(

Mirtai, cirkus och LenaH har röstat på de vi vet är goda.
Dentaku röstade på BSF (mig) och TLV röstade på bollen__

Siaren har siat, ängeln har skyddat, brevbäraren har skickat något till någon - spionen har fått info om detta.
 
Jag håller på och fixar skoluppgift och ska dessutom försöka få barnen i säng så för att inte missa dl av rent slarv så tänker jag rösta nu men kommer att försöka ha koll fram till dl.
Snurrfian röstar på blacksmithfarm eftersom hon lägger en väldigt enkelt första dagsröst på mig med motivering att jag borde vara ond utanför lyan bara för att jag brukar vara det. Mina egna studier säger mig att det är oftast onda som röstar med den teorin första dagen, alltså borde BSF vara ond.
Nä, som @cirkus påpekade så var det inte min motivering.
Jag menade att du med dina kommentarer fiskade efter Ledaren eller hintade till lyan. - Det var en förstadagsteori som jag inte tänkt hålla kvar vid. Men din motivering skaver - för den stämmer inte, så du kommer vara kvar på bevakning...
 
Nä, som @cirkus påpekade så var det inte min motivering.
Jag menade att du med dina kommentarer fiskade efter Ledaren eller hintade till lyan. - Det var en förstadagsteori som jag inte tänkt hålla kvar vid. Men din motivering skaver - för den stämmer inte, så du kommer vara kvar på bevakning...
Om du hade läst vidare så förklarade jag även vidare för Cirkus och du har uppenbart läst Cirkus kommentar så varför läste du inte min? O_o
 
@Snurrfian Detta skrev jag om dig i mitt röstinlägg:
- Snurrfian vill att lyan ska käka ledarvargen - är hon god och vill det, eller hintar hon till lyan om att hon är ledarvarg? (eftersom lyan käkade sin kompis i förra leken, då var snurris i lyan) Menar att Habina skulle kunna vara Ledarvarg för att hon gillar onda roller utanför lyan, det gör henne skum.

Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
för jag tycker att hennes kommentarer verkar tyda på att hon fiskar efter kollega/or. Antingen som ulv som vill hitta sin ledare eller som ledare som inte vill att ulvarna ska käka denne.
Din motivering är:
...eftersom hon lägger en väldigt enkelt första dagsröst på mig med motivering att jag borde vara ond utanför lyan bara för att jag brukar vara det...
Vilket inte alls är något jag skrivit. Så förklarar du dig för cirkus (antar att det var detta du ville att jag skulle läsa?):
Nåja hon skriver att jag verkar fiska efter kollega/or, när jag svarade på en kommentar om att jag borde vara ond utanför lyan... Alltså kopplade jag ihop de två...När dessutom Habina gjorde precis samma sak och då var ond utanför lyan så är det väl inte så konstigt att jag reagerar?
jag får inte ihop det hade du skrivit "för att hon tror att jag är ledarvarg, vilket jag inte är" så hade jag ju inte reagerat. Men du la ord i min mun som jag inte sagt. Det är det jag reagerar på och det ser jag inte att du har förklarat tillräckligt bra för att jag ska släppa det.
 
@Snurrfian Detta skrev jag om dig i mitt röstinlägg:

Din motivering är:

Vilket inte alls är något jag skrivit. Så förklarar du dig för cirkus (antar att det var detta du ville att jag skulle läsa?):

jag får inte ihop det hade du skrivit "för att hon tror att jag är ledarvarg, vilket jag inte är" så hade jag ju inte reagerat. Men du la ord i min mun som jag inte sagt. Det är det jag reagerar på och det ser jag inte att du har förklarat tillräckligt bra för att jag ska släppa det.
Jag tror att vi pratar om varandra, jag upplever att du pekar ut mig som ledarvarg, varför skulle jag annars behöva visa mig menar du? Ledarvargen vet ju vilka som ingår i lyan, däremot behöver lyan veta vem ledarvargen är och den enda som behöver vinka är ju då alltså ledarvargen. Att lyan skulle käka ledarvargen ser jag som något bra, anser du det ulvigt? Frågan var ju vad som kunde påverka lekens utgång, vad hade varit ett oulvigt sätt att svara menar du? Att jag som ond har gjort just det misstaget i tidigare lekar är ju rätt välkänt och jag kan väl få hoppas att någon annan lyckas med samma sak utan att det för den sakens skull är ulvigt... Om jag vore ulv eller ledarvarg så skulle jag väl inte sticka ut huvudet så mycket?
 
Jag tycker att det är svårt att hitta så mycket att gå på än, rent spontant skulle jag vilja säga att @LenaH är god för att hon inte röstade på mig som brukar vara hennes första val som ond men samtidigt så är inte det något att lita på heller. ;)
Röstningen säger inte så mycket, TLV var god, BSF och LenaH vet jag inte var jag har... Det ser inte ut som något räddningsförsök på någon front, det enda är väl att LenaH, Gladflikka och Q inte bör sitta i lyan tillsammans, men det säger absolut ingenting om de är goda eller onda.. :crazy: Det finns för många alternativ helt enkelt.
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp