Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

Ok, jag känner mig såhär just nu :banghead: men jag måste ju rösta. Det är någonting som känns off med cirkus, även om jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är. Kanske att hon lite sådär halvdiskret försökte låtsas (?) vara siare med sitt "Men just för att jag iallafall inte har pling i ulvometern". När sedan blacksmithfarm konfronterar henne med det så backar hon direkt samtidigt som hon fortsätter på sin teori om blacksmithfarm som ulv och mirtai som ledarvarg. Ah, jag vet inte. Men jag blir förvirrad över hur hon leker, så därför får jag lägga min röst där.

Habina röstar på cirkus

Jag skall försöka komma in igen, men har vi riktig otur (dvs mycket att prata om på mötet) så kommer jag inte kolla till leken förrän efter 23... :crazy: Då borde jag dessutom sova så jag orkar jobba imorgon, så det blir en snabb "vem blev lynchad och vem blev käkad" och så hoppas jag ha mer tid imorgon bara det är lugnt på jobbet. :meh:
 
page3_blog_entry101-utropstecken.jpg



DENTAKU ersätter BOLLEN__
 
@quarter4ever jag kan tänka mig att ändra rösten ifall att det är någon annan än Mirtai/Bsf som ser ut att lynchas och en röständring till bsf gör att det scenariot ändras. Just nu har jag inte tid att fundera jättemycket längre.

(vi har just fått på snökedjorna (som kom idag) på traktorn och lyckats tappa den ena) sånt som måste gå först för stunden

@Habina om jag var siare - tror du att jag skulle säga "aaaaha, javisst såklart jag är siare" på en rak fråga? Kom igen
 
Tja. Jag kan lika gärna rösta nu, känner jag (så att jag inte råkar somna igen och missar DL)

Jag är fortfarande inne på scenariet där LenaH är ledarvarg och cirkus ulv.
Fick känslan av att cirkus spelade siare (som jag skrev tidigare) - vilket hon nekar till. Dessutom påpekar hon att jag inte skulle spela som jag brukar göra som god - jag undrar vad hon menar med det?
LenaH's svar har verkat undanglidande, tycker jag. Hon ifrågasätter varför cirkus skulle vara ulv - fast jag har förklarat hur jag tänker. Hon påstår att jag greppar efter halmstrån.
Jag undrar jag, om det kanske inte är så att jag är rätt ute här?

Så, eftersom jag tror att det är bra att få ut ulvar i första hand och eftersom Habina redan har röstat på cirkus så hamnar min röst där.

Blacksmithfarm röstar på cirkus
 
Röstlista DL 2 kl 21

15.35 cirkus röstar på Mirtai
18.43 Habina röstar på cirkus
19:24 Blacksmithfarm röstar på cirkus


Mirtai 1
cirkus 2
 
Även bsf tror att jag skulle erkänna om jag var siare eller kommer med att jag låtsats nånting- jag tror ärligt att de blev så pressade av min röst och mina tankar att nu satsar de på att få resten med sig.

Jag har inte försökt spela siare - det lustiga är att de verkar tro att jag "låtsas" ha siat LenaH som god i så fall. Jag har inte ens satt henne åt något håll, det enda jag skrivit är att hon i allafall inte får ulvometern att plinga pga hon följde mig igår. Ulvometern plingar inte på flera andra heller. Men LenaH tog jag upp eftersom q hade funderingar där.
 
@Blacksmithfarm

Vad tänker du om Qs fundering att LenaH kanske glider med och håller sig väl med cirkus?

Jag håller med om att relationen cirkus - LenaH sett märklig ut men det behöver ju inte vara så att den är ömsesidig.
 
Försöker läsa igenom och det finns många spår att följa, svårare att veta åt vilket håll man ska gå dock.

Hade funderingar igårkväll om framförallt BSF men även Mirtai. Jag kan förstå Mirtais röst i och med att det var Dl1 och det är svårt att hitta något att komma med men Cirkus tankar här om ev. signalering mellan BSF och Mirtai och ev. bekräftelse genom käket är intressant.
Hmmm, intressanta reflektioner. Jag gick också tillbaka och kollade på bsf och Mirtai igår efter att Dentaku blivit käk. Jag funderar lite på om interaktionen kan vara ulv och ledarvarg? Men att ledarvargen inte följer ulvens röst - däremot röstar hon (i mitt tilltänkta scenario - Mirtai) direkt efter och enligt något som hon och den potentiella ulven bsf diskuterat. Sen så käkade ulvarna Dentaku - kanske som en signal att de fattar Mirtais roll?
Mirtai har efter detta förklarat sig (och är även upptagen IRL vilket är fullt förståeligt!) men det är fortfarande ett intressant scenario.
BSF har jag fortfarande svårt att placera med många olika tankar om många olika spelare och mycket reflektioner. Sedan är frågan om en ulv hade varit så framåt och dragit i så många trådar? Jag vet helt enkelt inte. Det känns dock som om att det blir lite misstankar om många och det är där jag reagerar lite. Röstar i Dl2 på Cirkus med tanke om att Cirkus och LenaH skulle vara ulv och ledarvarg.

Cirkus och LenaH har också varit på tapeten sedan Dl men hållt en lite lägre profil. Hittade varandra fort med samma tankar innan Dl1 vilket flera har funderingar kring. Cirkus får sedan fråga om hon försöker framstå som siare av BSF men tar avstånd från det. Har vissa tankar liknande mina och röstar på Mirtai som hon tror kan vara Ledarvarg.

Snurrfian och Q4 har skrivit en del men där vet jag inte alls var jag ska tro än. Dentaku/Bollen_ har jag inte sett så mycket av än.

Har skrivit lite efterhand, reserverar mig för ev. felskrivningar.. :p
 
Jag känner mig villrådig, men som det känns så tror jag nog mer på cirkus just nu.
Det skulle vara oerhört vågat att sticka ut som cirkus gör om hon är ond ändå

Jag behöver åka iväg och hjälpa en kompis som har ett föl, eller ja åring är det ju nu, som inte går att fånga i hagen så för att inte riskera att missa DL så lägger jag rösten nu

Jag tror att cirkus är något på spåret idag
Jag väljer att följa hennes röst, för om Mirtai är ledarvargen så tror jag nog att cirkus kan ha rätt om BSF också . Det är precis samma tankar jag själv hade igår så jag kan följa dem
Jag hoppas att jag inte är lurad så det står härliga till av cirkus nu, men tror inte det iaf
Vad det gäller LenaH är jag mer osäker vart hon står, men det kan vänta tills vi ser utfallet av denna lynchen

med anledning av ovanstående
quarter4ever röstar på Mirtai
 
@Blacksmithfarm

Vad tänker du om Qs fundering att LenaH kanske glider med och håller sig väl med cirkus?

Jag håller med om att relationen cirkus - LenaH sett märklig ut men det behöver ju inte vara så att den är ömsesidig.
Det är ju också ett möjligt scenario. Jag kan tänka mig att ändra röst till LenaH, men valde cirkus eftersom hon redan hade en röst och jag faktiskt tycker det såg ut som att hon var/ville verka vara siare.
 
Röstlista DL 2 kl 21

15.35 cirkus röstar på Mirtai
18.43 Habina röstar på cirkus
19:24 Blacksmithfarm röstar på cirkus

19.43 quarter4ever röstar på Mirtai

Mirtai 2
cirkus 2
 
GladFliicka röstar på Mirtai

Jag tror att Cirkus och Q4 kan vara något på spåren och tankarna stämmer även bra överens med de jag haft själv om att BSF och Mirtai spelar för samma sida. Signal till/från lyan kan mycket väl ha varit rösten på Dentaku som sedan blev lynchad. Istället för att lägga upp en till för lynch följer även jag Cirkus och röstar på Mirtai.

Skulle detta visa sig vara helt fel nu får jag helt ställa om i mina tankar..
 
Röstlista DL 2 kl 21

15.35 cirkus röstar på Mirtai
18.43 Habina röstar på cirkus
19:24 Blacksmithfarm röstar på cirkus

19.43 quarter4ever röstar på Mirtai
19.56 GladFliicka röstar på Mirtai

Mirtai 3
cirkus 2
 
Det är ju också ett möjligt scenario. Jag kan tänka mig att ändra röst till LenaH, men valde cirkus eftersom hon redan hade en röst och jag faktiskt tycker det såg ut som att hon var/ville verka vara siare.
Vad är det som gör att du tror att hon inte kan vara siare utan att du vill ha henne till ulv som spelar siare? Bara nyfiken och jag tror iallafall inte att jag läst någon förklaring till det.
 
På väg in på hoppträning så det blir kort det här...

Mirtai röstar på cirkus

Dels för att rädda mig själv men även baserat på det jag skrivit innan, att jag tycker hon är väldigt snabb att hänga på i misstankarna mot mig
 
Det här blev ju en spännande situation! Och inte någon jag känner mig helt bekväm i, får jag erkänna.

Av paret cirkus - LenaH skulle jag hellre syna den senare eftersom jag tycker att Qs resonemang om att en ulv kan smyga med för att hålla sig gömd och om den blir avslöjad misstänkliggöra. Jag tycker inte heller att "pling i ulvometern" tyder på att man vill antyda att man är siare(men det kanske är för att jag aldrig skulle fatta en sån hint).

Å andra sidan vet jag inte om jag tycker att misstankarna mot Mirtai har så mycket substans heller. De verkar baseras på inlägg precis i början av leken där hon och BSF hakade upp sig på vad Jag(ni fattar) skrev om ledarvargen. Det är klart att det blir ett minus för henne när det senare visade sig att Jag var god men jag lutar snarare åt att BSF och Mirtai åtminstone inte sitter i lyan tillsammans. Varför skulle de först försöka misstänkliggöra en person så och sedan käka den dag 1?
 
Sedan reagerade jag på att Habina inte kändes riktigt konsekvent när jag läste genom dagens inlägg.

Jag blir lite nojjig dock att cirkus och LenaH verkar ha funnit varandra så bra, redan innan nattdl...

LenaH. Kändes väldigt överens med cirkus före dagdl1, vilket känns knepigt oavsett om de är goda eller onda. Törs inte säga något om henne, mer än det jag nämnt tidigare, att hon inte kan vara i lyan tillsammans med både cirkus och gladfliicka (däremot kan förstås cirkus och lenah vara i lyan ihop, men jag tvekar på om de skulle skriva som de gjorde i leken då).

Sånt gör mig alltid misstänksam. Habina hamnar under min radar.
 
Vad är det som gör att du tror att hon inte kan vara siare utan att du vill ha henne till ulv som spelar siare? Bara nyfiken och jag tror iallafall inte att jag läst någon förklaring till det.
Det var det här inlägget jag tänkte mig som "spelar siare"
Hon reagerade på TLV och är fundersam på Snurrfian. Och tittar på mig och Mirtai. Men "att LenaH följer hennes röst reagerar hon inte på".
Det var den skillnaden som jag reagerade på som en eventuell ulv som hittat sin ledare och då passar på att skriva ett inlägg där det skulle kunna se ut som att cirkus siat LenaH. Vi vet ju inte heller vad brevbäraren får skicka i paket, därför kanske inte den riktiga siaren reagerar, tänkte jag.
Eller - så är hon ulv och fick en sia av brevbäraren (been there, done that, got the t-shirt) - siar LenaH, som Ledarvarg och, ja. För mig är det ett troligt scenario.
Hmmm, intressanta reflektioner. Jag gick också tillbaka och kollade på bsf och Mirtai igår efter att Dentaku blivit käk. Jag funderar lite på om interaktionen kan vara ulv och ledarvarg? Men att ledarvargen inte följer ulvens röst - däremot röstar hon (i mitt tilltänkta scenario - Mirtai) direkt efter och enligt något som hon och den potentiella ulven bsf diskuterat. Sen så käkade ulvarna Dentaku - kanske som en signal att de fattar Mirtais roll?

Igår så reagerade jag ju på TLV och hennes sammanställning utan reflektion, tyvärr så hade jag fel, det var ju inte bara hon som gjorde så även Q gjorde likadant och dessutom gick i rätt kraftigt försvar emot mitt resonemang om saken. Jag undrar om det var för att dra blickarna bort ifrån sig själv och hennes likartade beteende - för idag så har hon ändå kommit med lite vanliga Q reflektioner. oavsett så säger det egentligen inget om Q's roll - jag tror hon gjort sammalika oavsett

Snurrfian fick mig ju lite fundersam igår efter sin motivering och röst på bsf, men nu när bsf har halkat upp på misstanke skalan och jag läser deras diskussion så tycker jag nog att Snurrfian både förklarar sig bra och dessutom pressar bsf lite om detta med käket och ledarvargen - jag tycker att (kanske i ljuset av mina tankar) så klingar bsfs svar inte riktigt så rent som det brukar när hon är god.


Att LenaH följde min röst är inget som jag reagerade på alls. Jag tror att hon helt enkelt tänkt i samma banor. Jag ser inte alls problemet i att hon lägger den rösten - man röstar väl på den som man tycker är skummast? (Speciellt som jag själv tyckte att TLV faktiskt var skum). Inte för att det säger så mkt om hennes roll. Men just för att jag iallafall inte har pling i ulvometern

Jag kommer ha knappt om tid idag, men just nu är detta vad jag har kommit fram till. Mina huvudmisstänkta så här långt är bsf som ulv och Mirtai som ledarvarg. Och om min teori stämmer så vet lyan alltså redan om vem som är ledare och vi kan glömma att de ska käka henne.
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp