Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
UPPDATERING!
När skymningen kom i all sin prakt, lystes världen upp av guld. Men älvorna dansade inte som förr, ty Mörkret hade skrämt bort dem till Ekarnas trygga vrår. I soldisets magi dök hon upp. Snödrottningen. På sin vita vän flöt de fram över marken, nästan svävande. Men plötsligt kom en kyla, så kraftfull att även frosten tycktes skälva. Över himlavalvet steg en skugga, svartare än natten och avgrundslöst som de djupaste av hav. Den Stora Skuggan var här. Ekarna tystnade av skräck, och alla skogens varelser tycktes söka skydd bland Ekarnas rötter. Snödrottningen vände sig om, den viskande sången var bytt mot ett isande vrål. Fram mellan träden kom De Stridbara, med sina vapen i högsta hugg.
Den Stora Skuggan skrattade. Ett djupt och hånfullt skratt. "Tror ni verkligen, att ni kan vinna över Mörkrets krafter? Ha! Det finns ingen kraftfullare än mig. Ge upp, era fånar! Innan ni får skämmas över er egen uppenbarelse." Men Snödrottningens blick var kall som is. Hon drog sitt svärd och red i full galopp mot den fasansfulla varelsen. Plötsligt bländades världen av en explosion av ljus!
Minutrarna gick och Skogens varelser började sakta få tillbaka sin syn. Vad var det som hänt? De såg sig omkring, och insåg med ens. Den Stora Skuggan var besegrad!
Mirtai var Den Stora Skuggan
Får jag erkänna nu att jag med tanke på temat och uppdateringarna inte alls ville tillhöra den onda sidan?
Måste bara säga en annan grej om denna magiska lek. När jag sitter på datorn och kollar längst till höger så har jag en rubrik som heter "just nu" och där ser man vilka fyra trådar som har nyaste inläggen, man ser också avataren på den som skrivit sista inlägget. UTOM för denna lek för då är den fantastiska bilden från startinlägget som avatar - magiskt!
Hur tänker du nu? Jag får verkligen inte ihop vad du menar? Om hon nu har siat dig, och du skulle vara god, varför skulle hon då vilja rösta ut dig? Du har koll på att siaren är på den goda sidan va?Återigen verkar cirkus vara i spetsen för misstankarna, vilket får mig att fundera på vilka motiv hon har för att få ut mig? Visst, det ser verkligen ut som om hon siat Mirtai. Men, om det nu är sant och hon dessutom siat mig - varför röstar hon inte på mig? Jo - för att jag inte är ond. Jag tror kanske hon är lite försiktig och vill känna hur vindarna blåser innan hon röstar, om inte goda hakar på hennes tankar om mig så kanske hon inte vill stika ut med en röst på mig?
Att hon låtsas vara siare menade jag, skrev fel.Hur tänker du nu? Jag får verkligen inte ihop vad du menar? Om hon nu har siat dig, och du skulle vara god, varför skulle hon då vilja rösta ut dig? Du har koll på att siaren är på den goda sidan va?
Är hon god siare så borde hon inte rösta på mig. Men som jag tilkar hennes inlägg så står jag gögat på listan . Hade jag varit i cirkus amskor hade jag då sist mig.Hur tänker du nu? Jag får verkligen inte ihop vad du menar? Om hon nu har siat dig, och du skulle vara god, varför skulle hon då vilja rösta ut dig? Du har koll på att siaren är på den goda sidan va?
Förlåt jag har lite svårt att sluta fnissa sen jag läste inlägget!(tilkar=tolkar)
Är hon god siare så borde hon inte rösta på mig. Men som jag tilkar hennes inlägg så står jag gögat på listan . Hade jag varit i cirkus amskor hade jag då sist mig.
(kan inte redigera felstavningar i telefonen. Gögat=högst. Amskor=skor. Sist=siat.)
Så. Varför misstänker hon mig om hon är god och siare?