Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

page3_blog_entry101-utropstecken.jpg


DL 21.00
Natt-DL 22.00


I morgon, torsdag!
 
UPPDATERING!

När skymningen kom i all sin prakt, lystes världen upp av guld. Men älvorna dansade inte som förr, ty Mörkret hade skrämt bort dem till Ekarnas trygga vrår. I soldisets magi dök hon upp. Snödrottningen. På sin vita vän flöt de fram över marken, nästan svävande. Men plötsligt kom en kyla, så kraftfull att även frosten tycktes skälva. Över himlavalvet steg en skugga, svartare än natten och avgrundslöst som de djupaste av hav. Den Stora Skuggan var här. Ekarna tystnade av skräck, och alla skogens varelser tycktes söka skydd bland Ekarnas rötter. Snödrottningen vände sig om, den viskande sången var bytt mot ett isande vrål. Fram mellan träden kom De Stridbara, med sina vapen i högsta hugg.

Den Stora Skuggan skrattade. Ett djupt och hånfullt skratt. "Tror ni verkligen, att ni kan vinna över Mörkrets krafter? Ha! Det finns ingen kraftfullare än mig. Ge upp, era fånar! Innan ni får skämmas över er egen uppenbarelse." Men Snödrottningens blick var kall som is. Hon drog sitt svärd och red i full galopp mot den fasansfulla varelsen. Plötsligt bländades världen av en explosion av ljus!

Minutrarna gick och Skogens varelser började sakta få tillbaka sin syn. Vad var det som hänt? De såg sig omkring, och insåg med ens. Den Stora Skuggan var besegrad!

Mirtai var Den Stora Skuggan

12534615_1066082203422287_201216012_n.jpg

12479187_212638142405729_782076972_n.jpg

Får jag erkänna nu att jag med tanke på temat och uppdateringarna inte alls ville tillhöra den onda sidan? :cry:
 
Jag hoppas på att kunna samla lite tankar men just nu så känns det bara skönt att ingen blev käk.

Hela teorin runt Mirtai byggde ju på att bsf var ulv och ingenting har ändrat på detta speciellt som det visade sig att Mirtai hade den rollen jag trodde.
 
Måste bara säga en annan grej om denna magiska lek. När jag sitter på datorn och kollar längst till höger så har jag en rubrik som heter "just nu" och där ser man vilka fyra trådar som har nyaste inläggen, man ser också avataren på den som skrivit sista inlägget. UTOM för denna lek för då är den fantastiska bilden från startinlägget som avatar - magiskt!
 
Måste bara säga en annan grej om denna magiska lek. När jag sitter på datorn och kollar längst till höger så har jag en rubrik som heter "just nu" och där ser man vilka fyra trådar som har nyaste inläggen, man ser också avataren på den som skrivit sista inlägget. UTOM för denna lek för då är den fantastiska bilden från startinlägget som avatar - magiskt!
:love:
 
vi är 8 kvar
Minst 2 ulvar borde det finnas kvar, kanske 3?
så antingen står det 6-2 eller 5-3 till goda just nu

1.quarter4ever det är jag:)

2. Snurrfian var på tapeten igår, och imorse och verkar på kollisionskurs med BSF, fast de verkade reda ut det tidigare idag . Dock misstänker BSF Snurrfian för att vara sammankopplad med Mirtai tidigare idag. Frågan är om BSF gör det för att försöka rikta bort strålkastarna från sig själv, eller om det hela bara är ett spel för galleriet för att ge alibi åt Snurrfian om hon också är ond? Dock röstade BSF på henne i DL1 men det kan ju lika gärna vara en alibiröst kanske? Har ingen aning om vart jag har Snurrfian.Hon var bevisligen inte ledarvarg så som BSF försökte få det till. Hon kan vara ond , hon kan vara god

3. cirkus Med anledning av resultatet av dagens lynch tror jag att jag kan sluta nojja över cirkus, Då hon var drivande mot Mirtai så vill jag hålla henne åt det godare hållet numera. Jag tror dessutom att hon kan ha rätt när hon sammankopplar BSF och Mirtais röstningar under DL1. Den i gänget som känns som säkrast god för stunden

5. Blacksmithfarm en av mina huvudmisstänkta till att vara ond. Hon har genom leken spritt lite lagom misstankar mot flera i leken, la tidigt en skum kommentar om att jag skulle vara vettig i mina frågor denna gången och därmed kunde vara ond .Dessutom så ser det ut som hon själv försökt ta på sig siarrollen idag genom att ifrågasätta cirkus - att hon skulle "låtsas" vara siare och därmed ulv. Vilket skulle kunnat indikera att hon själv har den rollen . Det känns inte troligt att BSF verkligen har den rollen så som min karta ser ut Nu hoppas jag att någon som kan har frågat om BSF mellan DL så det inte finns något tvivel om vad hon är för sort. Hon röstar dessutom på cirkus vilket jag inte tycker stärker hennes aktier precis Högst upp på min misstankelista

6. bollen__ /Dentaku 2 bollen hade svårt att hinna med att leka , Dentaku tog över rollen idag och har kommit med många vettiga inlägg och funderingar tycker jag. Ser inget skumt med henne så här långt, men får sätta neutral tills vidare

7. Habina Har inte gjort något större avtryck i leken så här långt, förrän idag. Hon kan ju vara en förvirrad god möjligen som inte visste vilken sida hon skulle ställa sig på, jag var själv fundersam idag, Men samtidigt kan man ju inte låta bli att fundera över om det var ett räddningsförsök för Mirtai iom att hon röstar på cirkus? Har dessutom ingen kommentar om BSF alls- hon är blank för henne? Hamnar på min misstänkta lista definitivt

9. LenaH Jag svängde ju lite om LenaH efter natten , men sedan blev jag spooky och funderade över om jag helt misstolkat en del . Jag har inte helt lagt ner den tanken jag fick tidigare idag, att LenaH kan vara en ond som tassar runt cirkus, jag funderar också över den ogiltiga (ofetade) rösten på BSF- det kan ju vara ett snyggt försök när det väl stod klart att Mirtai skulle åka i det läget att direkt gå på den som troligast skulle bli föremål för funderingar om Mirtai skulle visa sig vara den hon ju faktiskt också var ( eftersom cirkus röstade på henne med motiveringen att Mirtai skulle vara just ledarvarg)
Jag får inte riktigt grepp om LenaH känner jag, hon kan ju mycket väl vara god också förstås men är ett frågetecken för mig för stunden Jag känner att det som talar mest för henne är ändå att cirkus inte verkar misstänka henne, det känns som att det borde finnas något relevant i att våga tycka att det inte plingar i ulvometern

10. GladFliicka har inte heller skrivit något uppseendeväckande . De tankar och funderingar hon har formulerat är väldigt lika mina egna. Får stå som neutral, kanske med en aning dragning mot god.

edit tog bort en rad som kommit med 2 ggr på LenaH
 
Senast ändrad:
och jag är upptagen under dagtid imorgon men bör vara hemma efter 17, har nog möjlighet att delta lite via telefonen och iaf att läsa mellan varven
 
Jag har som sagt kort om tid idag (ska åka och hälsa på mina ston - annars bor jag ju hos hingstarna och deras mammor när jag är i Skåne). Sen ska vi ha middagsbjudning (och jag är husmor) + landets sedvanliga sysslor....

jag gör en snabb sammanställning

1.quarter4ever var lite svajig i första DL och vi hamnade som inte särskilt överens runt TLV. Nu är hon mer sitt vanliga jag. OM jag kollar hennes sammanställning ovan så har vi väldigt lika tankar om mycket, men inte allt. Det säger dock inget om hennes roll (tänker lite på förra leken och hur bollen var så sjukt följsam)

2. Snurrfian fick första rösten av BSF (min troligaste ulvkandidat) i DL1. Det kan ha varit en alibiröst eller inte. Ändå har jag liiiite svårt att tänka mig att de två sitter i lyan tillsammans. Jag tror inte att rösterna sett ut som de gjorde då i DL1, det var spridda röster i den DL och jag tror inte att lyan hade vågat riskera att få ut en ulv redan i första DL pga alibiskapande (särskilt om de är få i lya)

3. cirkus det är jag det

5. Blacksmithfarm jag tror jag var rätt ute igår, med mina tankar om henne och Mirtai. Min högst troliga ulvkandidat.

6. bollen__ /Dentaku 2 hittills inget som jag reagerar på, skrivit vettiga saker, men det kan både onda och goda göra. Neutral

7. Habina Röstade på mig igår tillsammans med bsf och Mirtai. Det fick mig att först reagera rätt mycket, men efter lite mer tankar så inser jag att lyan/onda nog inte vågat outa sig så mycket, jag tror att de hade gått all in om de kunnat men då måste de ju ha ett par goda med sig först. Detta gör att jag har ändrat uppfattning runt Habina.

9. LenaH här är en som seglade upp på misstankelistan igår, trots eller kanske pga sin röst på min nästa misstänkta. Hon bar väldigt följsam till att börja med och det är visade sig ju vara en framgångsrik strategi i allafall i senaste leken. Känns som om hon kanske borde raka sig ;)

10. GladFliicka Ännu en som inte har gjort något som väckt min ulvometer - hon har desssutom egna tankar speciellt de efter DL1 igår som fick mig på spåret om Mirtai/bsf och sen kom jag själv att tänka på käket av Dentaku1.

jag kommer att vara in senare i eftermiddag en sväng och se om det tillkommit något som jag känner är revolutionerande.

Hepp - ut i kylan och mocka två ligghallar först - sen till stona
 
Tittar in mellan jobb och säng.

Det känns som om jag är på tapeten idag - för att Mirtai följde min teori och ulvarna käkade Dentaku, som var den Mirtai röstade på. Det skulle alltså vara signalen...
Ni har inte funderat på att det kanske var det ulvarna ville med käket av Dentaku? De kanske hittat Mirtai, eller så hade de det inte - men oavsett så kanske de valde att käka D för att kasta misstankar på mig? (och mirtai om de trodde hon var god)

Återigen verkar cirkus vara i spetsen för misstankarna, vilket får mig att fundera på vilka motiv hon har för att få ut mig? Visst, det ser verkligen ut som om hon siat Mirtai. Men, om det nu är sant och hon dessutom siat mig - varför röstar hon inte på mig? Jo - för att jag inte är ond. Jag tror kanske hon är lite försiktig och vill känna hur vindarna blåser innan hon röstar, om inte goda hakar på hennes tankar om mig så kanske hon inte vill stika ut med en röst på mig?

Själv hade jag ju en tanke om Snurrfian och Mirtai som ulv/ledarvarg - så det är nog där jag kommer att börja gräva i eftermiddag/kväll när jag är tillbaka här.
 
Återigen verkar cirkus vara i spetsen för misstankarna, vilket får mig att fundera på vilka motiv hon har för att få ut mig? Visst, det ser verkligen ut som om hon siat Mirtai. Men, om det nu är sant och hon dessutom siat mig - varför röstar hon inte på mig? Jo - för att jag inte är ond. Jag tror kanske hon är lite försiktig och vill känna hur vindarna blåser innan hon röstar, om inte goda hakar på hennes tankar om mig så kanske hon inte vill stika ut med en röst på mig?
Hur tänker du nu? Jag får verkligen inte ihop vad du menar? Om hon nu har siat dig, och du skulle vara god, varför skulle hon då vilja rösta ut dig? Du har koll på att siaren är på den goda sidan va? ;)
 
Hur tänker du nu? Jag får verkligen inte ihop vad du menar? Om hon nu har siat dig, och du skulle vara god, varför skulle hon då vilja rösta ut dig? Du har koll på att siaren är på den goda sidan va? ;)
Att hon låtsas vara siare menade jag, skrev fel.
Eller om en sia i paket hamnat hos lyan, då...
 
(tilkar=tolkar)
Hur tänker du nu? Jag får verkligen inte ihop vad du menar? Om hon nu har siat dig, och du skulle vara god, varför skulle hon då vilja rösta ut dig? Du har koll på att siaren är på den goda sidan va? ;)
Är hon god siare så borde hon inte rösta på mig. Men som jag tilkar hennes inlägg så står jag gögat på listan . Hade jag varit i cirkus amskor hade jag då sist mig.

(kan inte redigera felstavningar i telefonen. Gögat=högst. Amskor=skor. Sist=siat.)
Så. Varför misstänker hon mig om hon är god och siare?
 
(tilkar=tolkar)
Är hon god siare så borde hon inte rösta på mig. Men som jag tilkar hennes inlägg så står jag gögat på listan . Hade jag varit i cirkus amskor hade jag då sist mig.

(kan inte redigera felstavningar i telefonen. Gögat=högst. Amskor=skor. Sist=siat.)
Så. Varför misstänker hon mig om hon är god och siare?
:rofl: Förlåt jag har lite svårt att sluta fnissa sen jag läste inlägget! :rofl:
Men för att försöka vara seriös så undrar jag lite varför du är så bombsäker på att just nu skulle vara siad? Jag ser lite andra möjligheter och ditt sätt att försöka misstänkliggöra Cirkus gör att du känns allt skummare, sen kan du absolut vara god som försöker vrida och vända på saker men just nu känner jag mig väldigt tveksam till dig... Cirkus kan mycket väl vara både god och siare och ändå misstänka dig, hon kan även vara ond och lyckats med misstaget att dra igång ett drev mot den onda utanför lyan men det förklarar inte varför du om du skulle vara god blir så väldigt misstänksam på ett drev mot en ond?
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp