Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

Jag skall försöka komma in igen, men har vi riktig otur (dvs mycket att prata om på mötet) så kommer jag inte kolla till leken förrän efter 23... :crazy: Då borde jag dessutom sova så jag orkar jobba imorgon, så det blir en snabb "vem blev lynchad och vem blev käkad" och så hoppas jag ha mer tid imorgon bara det är lugnt på jobbet. :meh:

...och förutsatt att du överlever natten, vilket du verkar förutsätta? :confused:
 
Jag kommer, om inget oväntat händer, vara online till DL men för säkerhets skull lägger jag en röst nu. Varken cirkus eller Mirtai står särskilt högt på min misstankelista utan jag får gå efter hur den jag för närvarande tycker är mest misstänkt röstat. Habina har skrivit tvetydigt idag och verkar dessutom vara säker på att vara med i leken även imorgon och eftersom hon har röstat på cirkus gör jag tvärtom.

Dentaku röstar på Mirtai
 
Jag har precis kommit innanför dörren och ska försöka slänga iväg en röst. Det verkar vara mellan Mirtai och Cirkus idag och jag måste försöka avgöra vem jag tycker är ulvigast. Men samtidigt mellan BSF och Cirkus om vem som är siaren... Just nu tycker jag att Cirkus känns godare än Mirtai även om båda röstade på goda i första lynchen, men det skaver lite att Mirtai röstade på Dentaku som sedan blev käkad... Att sen Habina röstar på Cirkus och precis som Dentaku/bollen påpekar verkar vara säker på att överleva käk gör att jag än mer lutar åt att rösta på Mirtai.
Snurrfian röstar på Mirtai eftersom hon känns ulvigare än Cirkus i det här läget.
 
Röstlista DL 2 kl 21

15.35 cirkus röstar på Mirtai
18.43 Habina röstar på cirkus
19:24 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19.43 quarter4ever röstar på Mirtai
19.56 GladFliicka röstar på Mirtai
20.15 Mirtai röstar på cirkus
20.51 Dentaku röstar på Mirtai
20.51 Snurrfian röstar på Mirtai

Mirtai 5
cirkus 3
 
Ff i stallet (men hästen är klar ;-)) och vill eg rösta på bsf men av cirkus och Mirtai så lutar jag mer åt M.
 
Nä, jag kör mitt eget race idag och lägger min röst på bsf för att hon verkar leta upp lätt lösryckta teorier men sen backar på dem.

LenaH röstar på bsf

@Snurrfian - kan du feta min röst för jag kan inte!
 
Röstlista DL 2 kl 21

15.35 cirkus röstar på Mirtai
18.43 Habina röstar på cirkus
19:24 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19.43 quarter4ever röstar på Mirtai
19.56 GladFliicka röstar på Mirtai
20.15 Mirtai röstar på cirkus
20.51 Dentaku röstar på Mirtai
20.51 Snurrfian röstar på Mirtai

Mirtai 5
cirkus 3
Är denna lista aktuell?
 
Är denna lista aktuell?

Nej, LenaH röstade från telefon men kunde inte fetstila texten. Så här blev det.

Röstlista DL 2 kl 21

15.35 cirkus röstar på Mirtai
18.43 Habina röstar på cirkus
19:24 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19.43 quarter4ever röstar på Mirtai
19.56 GladFliicka röstar på Mirtai
20.15 Mirtai röstar på cirkus
20.51 Dentaku röstar på Mirtai
20.51 Snurrfian röstar på Mirtai
20.57 LenaH rösta på BSF

Mirtai 5
cirkus 3
BSF 1
 
Nä, jag kör mitt eget race idag och lägger min röst på bsf för att hon verkar leta upp lätt lösryckta teorier men sen backar på dem.

LenaH röstar på bsf

@Snurrfian - kan du feta min röst för jag kan inte!
Sorry jag gick och åt. Jag har bara ätit frukost och en liten bit kladdkaka idag och sen suttit som ledare på skytte... pizzan var allt för lockande... ;)
 
UPPDATERING!

När skymningen kom i all sin prakt, lystes världen upp av guld. Men älvorna dansade inte som förr, ty Mörkret hade skrämt bort dem till Ekarnas trygga vrår. I soldisets magi dök hon upp. Snödrottningen. På sin vita vän flöt de fram över marken, nästan svävande. Men plötsligt kom en kyla, så kraftfull att även frosten tycktes skälva. Över himlavalvet steg en skugga, svartare än natten och avgrundslöst som de djupaste av hav. Den Stora Skuggan var här. Ekarna tystnade av skräck, och alla skogens varelser tycktes söka skydd bland Ekarnas rötter. Snödrottningen vände sig om, den viskande sången var bytt mot ett isande vrål. Fram mellan träden kom De Stridbara, med sina vapen i högsta hugg.

Den Stora Skuggan skrattade. Ett djupt och hånfullt skratt. "Tror ni verkligen, att ni kan vinna över Mörkrets krafter? Ha! Det finns ingen kraftfullare än mig. Ge upp, era fånar! Innan ni får skämmas över er egen uppenbarelse." Men Snödrottningens blick var kall som is. Hon drog sitt svärd och red i full galopp mot den fasansfulla varelsen. Plötsligt bländades världen av en explosion av ljus!

Minutrarna gick och Skogens varelser började sakta få tillbaka sin syn. Vad var det som hänt? De såg sig omkring, och insåg med ens. Den Stora Skuggan var besegrad!

Mirtai var Den Stora Skuggan

12534615_1066082203422287_201216012_n.jpg

12479187_212638142405729_782076972_n.jpg
 
:banana: Min trötta hjärna tänkte rätt! Härligt! :banana: Det intressanta är ju att Mirtai då uppenbarligen fortfarande var utanför lyan vilket inte gör det säkert att de som röstade på henne verkligen är goda men reaktionen på Cirkus talar ju en aning för att det var några som försökte rädda Mirtai av någon anledning... :cautious: Men det orkar jag inte reda ut just nu, jag känner att jag trasslar in mig i mina egna funderingar så att jag inte ens fattar vad jag själv försöker få fram... :rofl:
 
Känns väldigt bra att jag inte var fel ute.
Då tror jag ännu mer att bsf är ulv . Även Habina ligger och bubblar på ulvometern iom hennes röst på mig - jag tror att ulvarna kan ha försökt få till ett drev emot mig, men misslyckats.
 
Jag misstänker att det kan vara pricksäker sia/duktig spion/vällevererat paket eller kombo av dessa i farten. Nu hoppas jag att ängeln också lyckas!
 
mycket stelfusen Q ramlar in i värmen efter ett stycke odåga till åring blivit infångad och står på box nu....

Efter resultatet av denna lynchen så tror jag att jag vågar hålla cirkus åt det lite godare hållet, och jag ser dessutom inte ut att ha blivit lurad :)

BSF seglar upp på min lista som synnerligen misstänkt iom detta , Habina får också mina ögon på sig

Inatt hoppas jag att ängeln kommer skydda rätt så den kan snuva ulvarna på käket ;)
Åker jag nu i käket så tror jag iaf att mina tankar har kommit fram under dagen , och igår kväll vad nu de kan vara värda.


 
Känns väldigt bra att jag inte var fel ute.
Då tror jag ännu mer att bsf är ulv . Även Habina ligger och bubblar på ulvometern iom hennes röst på mig - jag tror att ulvarna kan ha försökt få till ett drev emot mig, men misslyckats.
@Habina har jag inte hunnit reflektera över men @Blacksmithfarm tycker jag är skum.

Jag har faktiskt inte heller helt släppt @quarter4ever men det känns som om jag har en del grottjobb att göra imorgon om jag överlever natten.
Då är jag dock hästfri så jag ska banne mig analysera! :p
 
UPPDATERING!

Älvorna kröp fram från sina gömställen, med nyvunnet självförtroende efter Den Stora Skuggans fall. De dansade genom skogen, gyllene och lysande av lycka! Varelser från alla håll och kanter samlade sig runt vid Skogens kärna, för att fira det fantastiska som hänt. Med glädje, sång, lyktor och magiska ljus i mängder, tycktes natten inte nå hela vägen fram. Gammel-Eken berättade glatt legender som även de äldsta av Ekar glömt bort, och Skogens varelser sant runt hans stam och lyssnade glatt.

Mörkrets krigare däremot, de stod i skuggan och muttrade frustrerat - ty ljuset brände i deras ögon, och ingen vågade sig fram.

dsc_4993_569ff5c72a6b2237955d8043.png

dsc_3516_569ff6ab9606ee5c5f56b953.png
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp