Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

1.quarter4ever var lite svajig i första DL och vi hamnade som inte särskilt överens runt TLV. Nu är hon mer sitt vanliga jag. OM jag kollar hennes sammanställning ovan så har vi väldigt lika tankar om mycket, men inte allt. Det säger dock inget om hennes roll (tänker lite på förra leken och hur bollen var så sjukt följsam)

Du är inte den enda med " bollen__-noja ";) Rent krasst så tycker jag att DU följer mina tankar som jag skrev ner igår otäckt mycket, det är inte mycket som skiljer, även om det finns lite , skulle jag vara så sjukt följsam att jag på rent telepatisk väg skulle följa dina tankar innan du skriver ner dem om alla deltagarna menar du?:p


Men jag funderar på om du är säker på att ditt spår om BSF och Mirtai är korrekt? Det är ju ganska ovanligt att ulvarna hittar sin ledarvarg så direkt under första DL trots allt? Jag förstår hur du kom fram till den slutsatsen om du nu kände dig säker på MIrtai, men som sagt otroligt smart lya om de verkligen snappade det så på en gång, de gånger jag suttit i lyan när det funnits en ond utanför lyan så har det mest gissats hej vilt och ofta varit fel, och hur många gånger har det inte hänt att lyan käkat sin ledarvarg?
Jag menar , det är klart att det passar onda bra om nu BSF skulle vara god ändå om alla riktar in sig på henne?
Nu tycker jag iofs att BSF har reagerat lite konstigt på vissa saker genom leken, så har väl egentligen samma slutsats som dig om det hela, men vill ändå väcka tanken, försöka vrida lite på det hela ett varv så man inte missar något. Det brukar alltid vara något i varje lek som ställer allt på ända mot hur man trott att det var tycker jag.
Jag håller faktiskt med BSF om att hon borde varit siad inatt, jämför med hur jag var rätt säker på att jag skulle bli siad av henne förra leken när alla var så misstänksamma mot mig, som spelade minst sagt udda då, iaf till DL1:o. Och ÄR hon nu god så förstår jag hennes frustration om det ändå kvarstår misstankar mot henne , vilket skulle kunna tyda på att hon inte blivit siad i så fall
Är hon ond så är det klart att hon ändå försöker vända bort misstankarna mot sig så jag säger inte att hon inte är ond, det mesta tyder på det trots allt.

Så hur pass säker är du ang BSF?
 
@quarter4ever jag kan hålla med om din tanke att BSF skulle kunna vara god och en aning förvirrad men jag tycker att hennes sätt att ge sig på Cirkus talar mer för hennes ondhet, om vi nu säger att Cirkus är siare så finns det fler alternativ att sia än just BSF, där är jag lite inne på uttrycket som jag tror att @LenaH myntade, om det ser ut som en ulv så är det oftast en ulv och då skulle det vara bättre att sia någon helt annan som kanske är lite mer osäker.
Sen kan det vara så att det som ser ut som en ulv faktiskt inte är en ulv men sättet som BSF reagerar på gör att åtminstone jag lutar åt att det känns hårigt.
 
Ok, jag känner mig såhär just nu :banghead: men jag måste ju rösta. Det är någonting som känns off med cirkus, även om jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är. Kanske att hon lite sådär halvdiskret försökte låtsas (?) vara siare med sitt "Men just för att jag iallafall inte har pling i ulvometern". När sedan blacksmithfarm konfronterar henne med det så backar hon direkt samtidigt som hon fortsätter på sin teori om blacksmithfarm som ulv och mirtai som ledarvarg. Ah, jag vet inte. Men jag blir förvirrad över hur hon leker, så därför får jag lägga min röst där.

Habina röstar på cirkus

Jag skall försöka komma in igen, men har vi riktig otur (dvs mycket att prata om på mötet) så kommer jag inte kolla till leken förrän efter 23... :crazy: Då borde jag dessutom sova så jag orkar jobba imorgon, så det blir en snabb "vem blev lynchad och vem blev käkad" och så hoppas jag ha mer tid imorgon bara det är lugnt på jobbet. :meh:

Tur att jag röstade när jag gjorde, för sedan blev det inte mycket tid över till leken... Skall läsa ikapp från mitt inlägg nu. Såg att mirtai var ond (måste lita mer på min magkänsla) och det gör att jag släpper mina misstankar mot cirkus, jag tror inte att en ond cirkus skulle envisats med mirtai, såvida nu inte cirkus trodde att mirtai var god. :nailbiting: Nä, just nu får cirkus vara lite åt godare håller och det gör förstås att jag undrar om hon kan vara någonting på spåren med blacksmithfarm ändå...
 
@Habina om jag var siare - tror du att jag skulle säga "aaaaha, javisst såklart jag är siare" på en rak fråga? Kom igen

Nä, men det var sättet du sade det på som fick mig att reagera. Ungefär som att du ville försöka lite försiktigt att framstå som siare, men sedan när du blev "påkommen" så skyndade du dig att skylla ifrån dig. Som sagt, jag reagerade på det, men i ljuset av mirtais roll så tror jag mer på att du är god än ond. :)
 
Sedan reagerade jag på att Habina inte kändes riktigt konsekvent när jag läste genom dagens inlägg.

Sånt gör mig alltid misstänksam. Habina hamnar under min radar.

Hur menar du med att jag var inkonsekvent? Vad jag menade med inläggen var att de hittade varandra fort. Hade några tankar på roller de skulle kunna ha för detta, men eftersom de hittade varandra redan innan nattdl (då det skulle kunna hända något mellan några roller), så stämde inte den teorin och jag ville vara tydlig med det, även om de faktiskt började "hålla ihop" redan före dagdl.
 
...och förutsatt att du överlever natten, vilket du verkar förutsätta? :confused:

Jajamen! :D Jag har helt lagt av att skriva sådant, för det gör varken till eller från rollmässigt. :p Så om du går tillbaka i flera lekar (öh, alltså de lekar där jag överlevt första dl) så ser du att jag sällan skriver något om "om jag överlever" längre. Jag ids liksom inte. ;)
 
7. Habina Har inte gjort något större avtryck i leken så här långt, förrän idag. Hon kan ju vara en förvirrad god möjligen som inte visste vilken sida hon skulle ställa sig på, jag var själv fundersam idag, Men samtidigt kan man ju inte låta bli att fundera över om det var ett räddningsförsök för Mirtai iom att hon röstar på cirkus? Har dessutom ingen kommentar om BSF alls- hon är blank för henne? Hamnar på min misstänkta lista definitivt

Förlåt, men hur skulle det vara ett räddningsförsök när jag röstade först på cirkus? För att inte tala om att jag faktiskt röstade på Mirtai i dl1.
 
Jag tycker den här leken bara känns mer och mer dimmig.

Alltså bollen__ vet jag inte alls var jag har. Dentaku kommer in och tar över, men det förvirrar min hjärna ännu mer. :arghh:

LenaH tycker jag inte har sagt så mycket mer sedan hon hängde ihop med cirkus från början.

Blacksmithfarm... Ja, det kan vara så som cirkus säger att blacksmithfarm är ulv och signalerat med mirtai, men samtidigt håller jag med quarter4ever, hur ofta hittar lyan och ledarvargen varandra direkt? :angel:

quarter4ever känns mer och mer som vanligt, vilket mest betyder att jag inte vet var jag har henne. :crazy:

Cirkus tror jag kan vara god, baserat på hur hon gick på mot mirtai. Men en liten orolig tanke gnager i mig, att hon är ulv och inte visste att mirtai var ledarvarg. :nailbiting: Fast jag lämnar den tanken hän tills vidare iaf och låter cirkus få vara åt det godare hållet.

Gladfliicka tycker jag spelat strålande hittills, hon var också drivande mot mirtai, vilket gör att jag tror att hon kan vara god.

Hm... Har jag glömt någon? :o
 
Vaken igen:meh:...

:rofl: Förlåt jag har lite svårt att sluta fnissa sen jag läste inlägget! :rofl:
Men för att försöka vara seriös så undrar jag lite varför du är så bombsäker på att just nu skulle vara siad? Jag ser lite andra möjligheter och ditt sätt att försöka misstänkliggöra Cirkus gör att du känns allt skummare, sen kan du absolut vara god som försöker vrida och vända på saker men just nu känner jag mig väldigt tveksam till dig... Cirkus kan mycket väl vara både god och siare och ändå misstänka dig, hon kan även vara ond och lyckats med misstaget att dra igång ett drev mot den onda utanför lyan men det förklarar inte varför du om du skulle vara god blir så väldigt misstänksam på ett drev mot en ond?
Det handlar om att teorin om Mirtai igår byggde på mig som ulv. Då känns det som jag är nästa givna att bli siad - eller?
När jag då läser detta inlägget så ser kommentaren om mig ut som en sia kan göra - kort "jag hade inte fel"-kommentar medan de andra får utförligare.
Jag har som sagt kort om tid idag (ska åka och hälsa på mina ston - annars bor jag ju hos hingstarna och deras mammor när jag är i Skåne). Sen ska vi ha middagsbjudning (och jag är husmor) + landets sedvanliga sysslor....

jag gör en snabb sammanställning

1.quarter4ever var lite svajig i första DL och vi hamnade som inte särskilt överens runt TLV. Nu är hon mer sitt vanliga jag. OM jag kollar hennes sammanställning ovan så har vi väldigt lika tankar om mycket, men inte allt. Det säger dock inget om hennes roll (tänker lite på förra leken och hur bollen var så sjukt följsam)

2. Snurrfian fick första rösten av BSF (min troligaste ulvkandidat) i DL1. Det kan ha varit en alibiröst eller inte. Ändå har jag liiiite svårt att tänka mig att de två sitter i lyan tillsammans. Jag tror inte att rösterna sett ut som de gjorde då i DL1, det var spridda röster i den DL och jag tror inte att lyan hade vågat riskera att få ut en ulv redan i första DL pga alibiskapande (särskilt om de är få i lya)

3. cirkus det är jag det

5. Blacksmithfarm jag tror jag var rätt ute igår, med mina tankar om henne och Mirtai. Min högst troliga ulvkandidat.

6. bollen__ /Dentaku 2 hittills inget som jag reagerar på, skrivit vettiga saker, men det kan både onda och goda göra. Neutral

7. Habina Röstade på mig igår tillsammans med bsf och Mirtai. Det fick mig att först reagera rätt mycket, men efter lite mer tankar så inser jag att lyan/onda nog inte vågat outa sig så mycket, jag tror att de hade gått all in om de kunnat men då måste de ju ha ett par goda med sig först. Detta gör att jag har ändrat uppfattning runt Habina.

9. LenaH här är en som seglade upp på misstankelistan igår, trots eller kanske pga sin röst på min nästa misstänkta. Hon bar väldigt följsam till att börja med och det är visade sig ju vara en framgångsrik strategi i allafall i senaste leken. Känns som om hon kanske borde raka sig ;)

10. GladFliicka Ännu en som inte har gjort något som väckt min ulvometer - hon har desssutom egna tankar speciellt de efter DL1 igår som fick mig på spåret om Mirtai/bsf och sen kom jag själv att tänka på käket av Dentaku1.

jag kommer att vara in senare i eftermiddag en sväng och se om det tillkommit något som jag känner är revolutionerande.

Hepp - ut i kylan och mocka två ligghallar först - sen till stona
Och om hon då vore god och siat mig ond (vilket hon inte gjort, men om) så borde hon ha röstat på mig redan då? Eller hur?
Samma om hon då siat någon annan som ond.
Så - har hon istället siat ngn annan god? Vem? Habina kanske?

Och tillbaka till om hon är ond - då förstår jag att hon inte vågar lägga en röst så pass tidigt, speciellt inte som hon då vet att hon röstar på en god.
Men visst, hon var tidigt på Mirtai igår - och om hon är i lyan och de hittat mirtai så borde hon inte ha gjort så. Men kanske de inte hittat Mirtai?
 
Röstlista DL 2 kl 21

15.35 cirkus röstar på Mirtai
18.43 Habina röstar på cirkus
19:24 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19.43 quarter4ever röstar på Mirtai
19.56 GladFliicka röstar på Mirtai
20.15 Mirtai röstar på cirkus
20.51 Dentaku röstar på Mirtai
20.51 Snurrfian röstar på Mirtai
20.57 LenaH rösta på BSF


Ser jag på den här, så sticker förstås blacksmithfarm ut lite, är hon ulv som hoppas på att fler skall hoppa på? Och varför i hela friden ville inte LenaH ta ställning utan istället lägga en obetydlig röst. Försök till alibi?
 
DL 1 21:00
13:40 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
14:46 Mirtai röstar på Dentaku
18.49 Habina röstar på Mirtai
19.54 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
20.26 TeamLundVer röstar på Bollen__

20.40 cirkus röstar på TeamLundVer
20.47 LenaH röstar på TeamLundVer
20.59 Dentaku röstar på Blacksmithfarm
20.59 GladFliicka röstar på LenaH
21.00 quarter4ever röstar på LenaH


bollen__ missar att rösta

Lägger in den här också...
 
Vaken igen:meh:...


Det handlar om att teorin om Mirtai igår byggde på mig som ulv. Då känns det som jag är nästa givna att bli siad - eller?
När jag då läser detta inlägget så ser kommentaren om mig ut som en sia kan göra - kort "jag hade inte fel"-kommentar medan de andra får utförligare.

Och om hon då vore god och siat mig ond (vilket hon inte gjort, men om) så borde hon ha röstat på mig redan då? Eller hur?
Samma om hon då siat någon annan som ond.
Så - har hon istället siat ngn annan god? Vem? Habina kanske?

Och tillbaka till om hon är ond - då förstår jag att hon inte vågar lägga en röst så pass tidigt, speciellt inte som hon då vet att hon röstar på en god.
Men visst, hon var tidigt på Mirtai igår - och om hon är i lyan och de hittat mirtai så borde hon inte ha gjort så. Men kanske de inte hittat Mirtai?

Jag tycker inte att det är så svårt att uttyda Cirkus inlägg vilket får mig att fundera på dina motiv, antingen är du själv siaren men då borde du inte så envist hävda att siaren skulle ha siat dig, eller så är du ulv och försöker hitta ett sätt att få oss att misstro den som du själv tror är siaren eller så är du en väldigt förvirrad god som inte tänker efter på vad som skrivs... ;)
 
Röstlista DL 2 kl 21

15.35 cirkus röstar på Mirtai
18.43 Habina röstar på cirkus
19:24 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19.43 quarter4ever röstar på Mirtai
19.56 GladFliicka röstar på Mirtai
20.15 Mirtai röstar på cirkus
20.51 Dentaku röstar på Mirtai
20.51 Snurrfian röstar på Mirtai
20.57 LenaH rösta på BSF


Ser jag på den här, så sticker förstås blacksmithfarm ut lite, är hon ulv som hoppas på att fler skall hoppa på? Och varför i hela friden ville inte LenaH ta ställning utan istället lägga en obetydlig röst. Försök till alibi?
Jag hade extreeeeemt dåligt med tid pga hoppträning på annan tid än vanligt och hade inte alls läst in mig på Mirtai.
Då det inte såg ut som om @cirkus var i fara (jag trooor hon är god?) så valde jag att lägga rösten på den jag tyckte var skummast och som jag reagerat på tidigare under dagen.
 
Jag hade extreeeeemt dåligt med tid pga hoppträning på annan tid än vanligt och hade inte alls läst in mig på Mirtai.
Då det inte såg ut som om @cirkus var i fara (jag trooor hon är god?) så valde jag att lägga rösten på den jag tyckte var skummast och som jag reagerat på tidigare under dagen.

Aha, då är jag med. Du fegade ur lite. ;)
 
Jag förstår att bsf är tveksam till mig och mina tankar - det hade jag också varit i hennes skor. Men det som jag tycker är ganska intressant i sammanhanget är att igår när hon skrev att jag låtsades vara siare så reagerade hon på att jag hade siat LenaH som god - inget annat. Då tänker jag såhär. Vem kan veta huruvida LenaH är god eller inte förutom en som siat, är LenaH eller är hennes kollega. Så om bsf och LenaH sitter i lyan är det ju ypperligt att få det att se ut som om jag siat LenaH som god när hon inte alls är god. Och än en gång - det jag skrev igår om LenaH var att hon inte blev misstänkt i mina ögon bara för att hon följde mig. Inget annat. Det är Bsf som försökte få det till att jag hitte-på siat någon. Och varför skulle hon ens hålla på med den episoden om hon inte försökt få Mirtai off-the-hook?

jag är "hemma" igen. Kvällsysslor på programmet, sen ska vi ut och käka. Så jag kommer bli tvungen att rösta tidigt. Just nu så kan jag inte hitta något bättre än att rösta på bsf. Jag *kan* ha fel - men hittills är hon den som jag tycker agerat märkligast

cirkus röstar på blackmithfarm
 
Jag tycker inte att det är så svårt att uttyda Cirkus inlägg vilket får mig att fundera på dina motiv, antingen är du själv siaren men då borde du inte så envist hävda att siaren skulle ha siat dig, eller så är du ulv och försöker hitta ett sätt att få oss att misstro den som du själv tror är siaren eller så är du en väldigt förvirrad god som inte tänker efter på vad som skrivs... ;)
Inte? Vad får du ut av det då?
Jag gör väl allt annat än att hävda att jag är siad, eller? För om jag vore siad av siaren så borde jag inte vara misstänkt.

Men, ja, förvirrad är jag. Och om det skulle hjälpa att få reda på min roll och om ni tror att ni har råd med det så fine, rösta på mig i så fall. Det kanske kan ge er ledtrådar. :)
 
Jag förstår att bsf är tveksam till mig och mina tankar - det hade jag också varit i hennes skor. Men det som jag tycker är ganska intressant i sammanhanget är att igår när hon skrev att jag låtsades vara siare så reagerade hon på att jag hade siat LenaH som god - inget annat. Då tänker jag såhär. Vem kan veta huruvida LenaH är god eller inte förutom en som siat, är LenaH eller är hennes kollega. Så om bsf och LenaH sitter i lyan är det ju ypperligt att få det att se ut som om jag siat LenaH som god när hon inte alls är god. Och än en gång - det jag skrev igår om LenaH var att hon inte blev misstänkt i mina ögon bara för att hon följde mig. Inget annat. Det är Bsf som försökte få det till att jag hitte-på siat någon. Och varför skulle hon ens hålla på med den episoden om hon inte försökt få Mirtai off-the-hook?

jag är "hemma" igen. Kvällsysslor på programmet, sen ska vi ut och käka. Så jag kommer bli tvungen att rösta tidigt. Just nu så kan jag inte hitta något bättre än att rösta på bsf. Jag *kan* ha fel - men hittills är hon den som jag tycker agerat märkligast

cirkus röstar på blackmithfarm
Ja, ni bondade före DL och du ändrade dig inte till att hon var ond efter. = 'siad god'?
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp