Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

Jag tänker också rösta nu. Jag står fast vid hur jag upplevde @Blacksmithfarm igår - att hon kommer med en del vilda teorier som inte riktigt har bärkraft och med tanke på att det vid det här laget cirkulerar en del info så borde hon om hon varit god ha reagerat på att ingen hänger på dem.

LenaH röstar på BSF

För min del har jag också sorterat in @cirkus och @Snurrfian åt det godare hållet baserat på¨hur rösterna föll igår och deras teorier under dagen vilket gör att bsfs teorier känns ännu märkligare.
Sen kan jag ff ha fel om dem och blivit lurad men just nu känns bsf som den som är i störst behov av epilering.
 
Så nu har jag några minuter över.. Har bara hunnit skumma igenom lite snabbt dock hade mindre tid idag än jag trodde jag skulle ha,

Efter gårdagens lynch vill jag hålla Cirkus något åt det goda håller, både pga lynchen av Mirtai där samt att många av hennes tankar överrensstämmer med de jag själv haft.

BSF har mer och mer seglat upp som potentiell ulv. Framförallt pga sättet att sprida misstankar om lite alla möjliga. Samt upplevde jag det som ett ev. försök mot drev att Cirkus igår där hon väldigt gärna ville framhålla Cirkus som ond som låtsas sia men som inte riktigt lyckades.

Q4 är jag väldigt osäker på men jag vill sätta henne försiktigt(!) åt det goda hållet bla pga att hon hakade på Cirkus igår mot Mirtai. Q4 är dock väldigt lurig så jag vågar inte riktigt lita på henne än.

Habina verkar försöka leta och kommer med en del reflektioner men har inte hunnit gå igenom hennes inlägg särskilt noggrant än så låter henne stå som neutral tills vidare.

Dentaku verkar försöka vända och vrida lite, håller henne som neutral så länge.

LenaH och Snurrfian har jag inte hunnit gå igenom direkt än och är jag osäker på var jag har någonstans.

Jag hinner tyvärr inte mer nu, men ska se om jag hinner in igen innan Dl.

GladFliicka röstar på BSF

Då jag tycker att hon känns skummast i leken just nu.
Framförallt pga sättet att sprida misstankar om lite alla möjliga. Samt upplevde jag det som ett ev. försök mot drev att Cirkus igår där hon väldigt gärna ville framhålla Cirkus som ond som låtsas sia men som inte riktigt lyckades.
 
Min kvällsplanering ställdes på ända av en sjuk karl så jag får ta taxiturerna med barnen... :meh: ;) Men för att försöka få fram var jag står, jag håller Cirkus helt klart åt det godare hållet, dels i och med att hon låg efter Mirtai igår men även för att hon står fast i vad hon tror trots att hon blir ansatt, vilket då i förlängningen gör att jag håller BSF åt det ondare hållet. En ond brukar oftast vara lite mer följsam och backa undan om det inte finns väldigt viktiga skäl att stå på sig.
I och med att Cirkus håller Habina åt det godare hållet så är jag benägen att följa henne där, jag hittar inget som talar emot det och Habina verkar vrida och fundera.
LenaH tycker jag även hon försöker leta aktivt efter onda det lilla hon har hunnit skriva och att hon sticker ut i gårdagens lynch talar också för att hon är god tycker jag.
Sen har vi en bunt som jag inte vet var jag har, där har vi Q som trots sina många inlägg inte gör något riktigt väsen av sig än, Dentaku som hoppade in istället för Bollen, det lilla än så länge så verkar hon vrida och fundera men det säger inte så mycket än. GladFlikka har mig helt gått förbi och känns därmed en aning farlig av den anledning.

För att inte missa röstningen sittande i bilen så passar jag även på att rösta, jag tycker att BSF verkar mer än lovligt skum i sina invecklade försök att få Cirkus misstänkt och nästan desperat försökte rädda Mirtai igår. Jag kan inte riktigt placera in BSF på någon god roll vilket gör att hon nästan borde vara ulv... ;) Snurrfian röstar på BSF.
Jag kan citera mina inlägg sedan om du missat de? Hinner inte nu men kommer förhoppningvis in strax igen. Annars har jag summerat kortfattat tillsammans med min röst.
 
DL 3 21:00
16:52 cirkus röstar på Blacksmithfarm
17:02 Dentaku röstar på Blacksmithfarm
17:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:02 Snurrfian röstar på BSF
20:13 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
20:23 LenaH röstar på BSF
20:23 GladFliicka röstar på BSF

 
Bara @Habina som inte röstat väl?

DL 3 21:00
16:52 cirkus röstar på Blacksmithfarm
17:02 Dentaku röstar på Blacksmithfarm
17:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:02 Snurrfian röstar på BSF
20:13 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
20:23 LenaH röstar på BSF
20:23 GladFliicka röstar på BSF
 
tja det är väl inte så konstigt att undra över det ? Nu tror jag nog att flera vet vad de talar om när de sätter dig som mer åt förvirrad god hållet. men iom att du, BSF och Mirtai var de som röstade på cirkus igår så är det väl inte underligt att man iaf funderar åt det hållet ?
Eftersom Mirtai var ledarvarg och okänd för lyan så skulle väl inte en röst på Mirtai i DL1 automatiskt säga att du borde vara god ? Eller hur?

Fast det håller ju inte om cirkus teori stämmer om blacksmithfarm. För om lyan begripit att mirtai var ledarvargen, så skulle det bara vara onödigt att lägga en röst där i dl1, när man kan lägga den på precis vem som helst. ;)
 
Ja det verkar vara så. Hon var ju lite ambivalent men det här lutar ju åt att bli en rätt ospännande lynch.

Jo, jag är ambivalent, men samtidigt känns det inte som att jag hittar någon annan misstänkt och jag tvivlar på att jag (om jag skulle hitta en ulv nu) kan få er andra att tvärvända i röstningen. :p
 
Jo, jag är ambivalent, men samtidigt känns det inte som att jag hittar någon annan misstänkt och jag tvivlar på att jag (om jag skulle hitta en ulv nu) kan få er andra att tvärvända i röstningen. :p
Nej aktiviteten känns inte superhög ikväll! :p Det måste ju finnas minst en ulv till men just idag är det ingen som sticker ut tillräckligt.
 
Uteslutningsmetoden får mig att rikta blickarna mot dentaku... Såvida inte Q eller LenaH lurat mig fullständigt. :arghh:

Habina röstar på dentaku

Då jag tycker att hon är den som är mest svår att få grepp om och därmed skulle kunna vara en potentiell ulv. Jag vågar helt enkelt inte rösta på blacksmithfarm, för det är detsamma som att erkänna att lyan är supersmart. :meh: :D
 
Uteslutningsmetoden får mig att rikta blickarna mot dentaku... Såvida inte Q eller LenaH lurat mig fullständigt. :arghh:

Habina röstar på dentaku

Då jag tycker att hon är den som är mest svår att få grepp om och därmed skulle kunna vara en potentiell ulv. Jag vågar helt enkelt inte rösta på blacksmithfarm, för det är detsamma som att erkänna att lyan är supersmart. :meh: :D
Fegar du ur? ;) :p
 
Jag kan citera mina inlägg sedan om du missat de? Hinner inte nu men kommer förhoppningvis in strax igen. Annars har jag summerat kortfattat tillsammans med min röst.
Det är nog mest att jag liksom inte har reagerat på något sätt på dina inlägg och det gör mig lite nervös helt enkelt! ;)
 
Tur att jag la en röst tidigare, jag kom hem precis nu igen och konstaterar att det är äckligt kallt... -20 :arghh: Dessutom två kronhjortar som tyckte att det var en utmärkt idé och ställa sig mitt på vägen och dumblänga på mig när jag försökte ta mig fram med bilen... :meh:
 
DL 3 21:00
16:52 cirkus röstar på Blacksmithfarm
17:02 Dentaku röstar på Blacksmithfarm
17:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:02 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
20:13 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
20:23 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:23 GladFliicka röstar på Blacksmithfarm
20:50 Habina röstar på dentaku


Blacksmithfarm: många
Cirkus:1
Dentaku: 1
 
UPPDATERING!

Festandet och historieberättande höll igång hela natten. Högt upp bland grenarna satt Vandraren med sin Vimse och log åt alla glada varelser som satt där nere på marken. Hans blick föll dock hela tiden på skogsbrynet. Skarpsynt och med en alldeles särdeles förmåga att höra bortom allt svammel, visste han att Mörkrets krigare stod där borta och lurade. Dagen kom åter och skogens varelser hade fallit i en stilla sömn. Men Vandraren var vaken. Han hoppade ned från sin gren och smög in i de mörkare delarna av skogen. Tyst som en mus tog de sig fram mellan träden. Några älvor vaknade till av vindsuset när han hoppade ned från sin gren, och följde sakta efter. Vad sysslade Vandraren med? Vad hade han fått syn på?

Långt inne i skogen, där dagsljuset ännu inte nått fram, vilade en Mörkrets krigare. Naivt tänkande att De Stridbara och skogens varelser hade fullt upp med sin fest. Vandraren hukade bakom en sten och älvorna samlades på rad bakom honom, viskande med spänd förväntan. Vandraren drog sin kniv; liten och vass, smidd i renaste älvguld. Han såg sig omkring, försäkrade sig om att Mörkerkrigaren var ensam. Det här var hans chans! En ensam Mörkerkrigare var ingenting i jämförelse med en hel armé! Han hoppade fram, med Vimse vid sin sida. Mörkerkrigaren vaknade förskräckt till, men det var för sent. Vandraren slog till med all sin kraft - och Mörkerkrigaren hade spritt sin sista ondska.

Blacksmithfarm var en Mörkrets krigare!

256a7843_56a135eb9606ee5c52df791b.png

256a8190_56a135e62a6b2237a7470d8b.png

256a7885_56a13aa29606ee5ca6d43e15.png
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp