Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

Skönt. :D
Bra spårat @cirkus :up:
Tyvärr har bredbandet lagt av så nu är jag förvisad till telefonen , har ringt kundtjänst och det är ett större fel som de hoppas är avhjälpt inom ett par dagar ( livet på landet är inte alltid kul :grin:)hoppas jag har surf kvar så jag kan skriva dock är det osäkert fick en varning igår att surfmängden snart är slut. Kommer ha tillgång till wi-fi hos en vän imorgon om jag är kvar då så om inte annat hoppas jag att kunna skriva då
 
Skönt. :D
Bra spårat @cirkus :up:
Tyvärr har bredbandet lagt av så nu är jag förvisad till telefonen , har ringt kundtjänst och det är ett större fel som de hoppas är avhjälpt inom ett par dagar ( livet på landet är inte alltid kul :grin:)hoppas jag har surf kvar så jag kan skriva dock är det osäkert fick en varning igår att surfmängden snart är slut. Kommer ha tillgång till wi-fi hos en vän imorgon om jag är kvar då så om inte annat hoppas jag att kunna skriva då
Åh visst är det kul att bo på landet... :banghead: Här svajar det rätt vilt ibland... Kundtjänst hävdar då att det är fel på mina grejer och när jag påpekar att grannen har samma fel så brukar de hitta på någon annan ursäkt... :meh:
 
Åh visst är det kul att bo på landet... :banghead: Här svajar det rätt vilt ibland... Kundtjänst hävdar då att det är fel på mina grejer och när jag påpekar att grannen har samma fel så brukar de hitta på någon annan ursäkt... :meh:
Jag har ju bara bott här i ca 7 veckor hoppas det är något som inte brukar hända allt för ofta. :crazy:
 
Eftersom mitt eventuella deltagande ikväll är osäkert både vad det gäller nästan obefintlig surf på mobilen och ev överlevnad så är det väl bäst att jag skriver ner lite snabbt hur mina tankar går
Min karta har börjat att ta form och om inga där luras så är det väl egentligen Dentaku och gladfliicka som jag inte riktigt har någon placering på. Ingen har dock skrivit något konstigt såsomså men heller inte bidragit sådär värst mycket till att föra fram leken. Så det är väl där jag vill granska lite mer om jag får chansen.
Om nu ingenting annat dyker upp som kan kasta nytt sken över saker och ting ...
 
Haha, roligt att läsa @quarter4ever s sammanfattning med liksom panikstänk över att surfen kan försvinna. ;) Själv har jag precis betalat ytterligare hutlösa pengar för lite mer surf. :arghh:

Hursom. Jag är misstänksam mot dentaku i första hand, men även quarter4ever och LenaH gör mig nervös. För att inte tala om snurrfian! :nailbiting:

Jag tror att cirkus kan vara god, har väldigt svårt att se henne förstöra för lyan som hon gjort. :p Sedan tycker jag fortfarande att gladfliicka kommer med bra inlägg och reflektioner, så jag tror även att hon är god. Sådär, nu kan ulvarna käka mig. :p
 
Eftersom mitt eventuella deltagande ikväll är osäkert både vad det gäller nästan obefintlig surf på mobilen och ev överlevnad så är det väl bäst att jag skriver ner lite snabbt hur mina tankar går
Min karta har börjat att ta form och om inga där luras så är det väl egentligen Dentaku och gladfliicka som jag inte riktigt har någon placering på. Ingen har dock skrivit något konstigt såsomså men heller inte bidragit sådär värst mycket till att föra fram leken. Så det är väl där jag vill granska lite mer om jag får chansen.
Om nu ingenting annat dyker upp som kan kasta nytt sken över saker och ting ...
Fast jag skrev redan efter dl1 att jag hade mina ögon på just Mirtai och BSF och eftersom det har fortsatt vara de jag misstänkt är det där jag haft mitt fokus.

Ingen bra start.. :( Nu är jag så trött att ögonen går i kors men vill ändå dela med mig av en liten fundering innan jag går. Vet inte om detta bara blir rörigt (blir lätt det när jag är trött) men försöker iallafall;

Efter ikväll funderar jag lite över BSF och även Mirtai, efter rösten på Dentaku och med tanke på att Dentaku käkades,

BSF var snabb på att reagera över Dentakus svar på den obligatoriska frågan. Där var även Mirtai med och tänkte kring att det oftast är ulvar som inte har riktig koll på röstlistan eftersom de inte behöver och valde att lägga sin röst där. (Nu finns det dock inte mycket att gå på i Dl1 och det blir väl lätt att man griper halmstrån). BSF röstar sedan på Snurrfian med en motivering om att Snurrfian verkade försöka "hinta" till ledarvarg/lya. Sedan tänkte jag på kommentaren om att Q4 verkade ha vettigare tankar och frågor om roller etc än föregående lek och att detta skulle göra henne ond i denna då hon var god i förra. Det är mest småsaker och inget jätteutstickande egentligen men frågan är om det är för att sprida små misstankar runt omkring eller bara letar ulvar helt enkelt? Jag vill inte sätta åt något håll än men jag håller ögonen öppna.
 
Min karta har börjat att ta form och om inga där luras så är det väl egentligen Dentaku och gladfliicka som jag inte riktigt har någon placering på. Ingen har dock skrivit något konstigt såsomså men heller inte bidragit sådär värst mycket till att föra fram leken. Så det är väl där jag vill granska lite mer om jag får chansen.

Du inser att jag varit med i leken bara i drygt ett dygn i min nuvarande roll och att jag i anmälningstråden flaggade för att jag förmodligen skulle vara rätt sliten?
 
UPPDATERING!

Gammel-Eken var munter denna kväll. Aldrig förr hade så många velat lyssna på hans berättelser på samma gång! Han kände sig alldeles varm inombords, tänk - ju fler som visste om alla Skogens legender, desto fler fanns som kunde berätta dem vidare. Han svepte nöjt med grenarna och suckade djupt, när han plötsligt kände ett knackande på sin östra sida. "Kära Gammel-Eken, får jag sova hos dig i natt?", en rädd liten älva kramade ett ekollon hårt och såg upp på Gammel-Eken med tårfyllda ögon. "Jag såg striden mellan Vandraren och Mörkerkrigaren, det var förfärligt otäckt!". Gammel-Eken som kände sig extra godhjärtad idag log och sade; "Visst får du det, kära vän. Men klättra runt till västra sidan du, så ska du se att du känner dig tryggare!". Älvan nickade tyst och kilade runt den stora stammen, för att sedan krypa in i det mörka, skyddande hålet i Gammel-Ekens bark. Väl inne i den lilla grottan tittade ett dussin gyllene ögon tillbaka på henne och sade i enstämmig kör; "Hej!". Älvan skrattade förtjust - hon var visst inte den enda älvan som sökt skydd i natt.

Gammel-Eken skrattade dovt och hälsade vänligt på både Snödrottningen, som stod i kanten av gläntan och sjöng sin sång - och Vandraren, som slagit sig till ro i Gammel-Ekens topp. Han hörde ett avlägset plaskande, förmodligen från Kungen. Det verkade bli en lugn natt i natt.

12496025_1074400419259627_509887058143294965_o.jpg

dsc_5423_56a1497cddf2b36f39715a31.png
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp