Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

Å andra sidan spelar det väl kanske ingen roll om Mirtai och BSF hittades för att de hade någon ledarvarg - varg-interaktion eller ej, huvudsaken är att de är ute ur leken.

Och min kommentar om hur bra goda sidan spelar handlar mer om att det är uppenbart att skydden fungerat och jag har en aning om att sior och kanske spioneri och paket också gjort det. ;)
 
Jag ska försöka göra en liten sammanfattning, om inte annat för att jag ska ha mina tankar på pränt om jag är lika trött imorgon. :meh:

cirkus - det är svårt att tänka sig något annat scenario än att cirkus är god, så hon står överst på min lista över troliga goda

Habina - även om jag inte vågar hålla henne som god gör det faktum att cirkus verkar göra det att mina misstankar mot henne släppt en del. Får stå som neutral för tillfället men håller lite koll på.

quarter4ever - drivande och aktiv, verkar genuint intresserad av att hitta ulvar. Dock med en liten varningsflagg, Q har lurats förr. Så det blir neutral med en försiktig övervikt åt det goda.

GladFliicka - spelar bra, kommer med vettiga tankar och jag hittar inget som ligger henne i fatet. Definitivt åt det goda hållet.

LenaH - får jag verkligen inget grepp om! Det känns som om hon glider med och inte försöker påverka spelet, vilket i det här läget kan betyda antingen att hon är en god med en viktig roll eller en ulv som spelar försiktigt. Eller helt enkelt att hon inte hade tid igår då jag var mer aktiv och att jag varit trött och missat massa intressant hon skrivit idag. Jag har ingen aning!

Snurrfian - nu hade det varit skönt att skriva att jag tycker att Snurrfian är supermisstänkt men nä. Ytterligare en person som jag inte kan säga varken bu eller bä om. Var visserligen med och röstade ut Mirtai, när jag la min röst hade Mirtai bara tre röster så inget var klart och Snurris röstade precis efter mig och lär inte ha sett min röst, men det såg mörkt ut ändå och det hade varit riskabelt att dra igång en räddningsaktion i det läget.

Slutsatsen får väl bli att Snurrfian och LenaH är de jag känner mig mest osäker på.

Om inte det här är leken med bara goda? :angel:
 
Jag har lite svårt att fylla lyan.
Cirkus är inte där av förklarliga skäl, inte heller GladFliicka som faktiskt var den första att ta upp Mirtai och Bsf.

Habina känns mer som en ensam god utan info och där någonstans landar ev Dentaku också.

Snurris borde inte heller vara ond för då hade hon inte lagt sin röst på Mirtai i ett läge när lyan fortfarande hade chans att lyncha cirkus.

Det lämnar quarter4ever. Där tror jag vi hittar en lyamedlem.
Så himla drivande som nån skrev vill jag inte säga att hon varit?
GF var först på bollen med Mirtai och Bsf och följdes av cirkus. Då hängde q med och därefter har det inte hänt så mycket.

Det är nackdelen med att vara en grävande och spekulerande god, när man är ond så är det svårt att leva upp till det. :-)

Min röst kommer med största sannolikhet hamna där om inget revolutionerande framkommer under dagen.
 
Jag försöker klura och det jag har kommit fram och känner mig som en papegoja av andra är att Cirkus borde vara god, jag har väldigt svårt att se henne i en lya ihop med BSF... ;) I och med att Cirkus sätter Habina som god så väljer jag att gör det också, här litar jag på Cirkus och hoppas att det inte blir leken "när blev Habina god egentligen?" :D
Sen tycker jag att LenaH känns god i sitt resonerande och sitt sätt att peka på lite alternativ i röstningarna, och inte vara rädd för att sticka ut.
Jag har funderat en del över Dentaku/bollen och just nu lutar det åt att jag vill hålla henne åt det godare hållet, men att hon vill hålla mig och LenaH åt det ondare hållet talar emot henne...
Q känns en aning avslagen vilket skulle kunna hänga ihop med sin begränsning i surf, eller så har hon svårt att hitta alternativ som ond, jag vet faktiskt inte...:cautious: GladFliika då, jag vet verkligen inte där heller... :arghh:
 
Jag ska nu färdas från en frostigt och vackert Skåne till mitt bästa hemma.
Jag har några tankar idag igen :D om saker och ting och jag blev nästan skrämd när jag läste LenaH's inlägg, jag har hamnat väldigt lika i med henne fast jag är osäkrast på både Dentaku2 och q. Jag är tillbaka i DL1 och tänker på q's sena röst på LenaH bland annat. Jag har vridit och vänt lite på både vad bsf skrivit i ljuset av att jag tänkt LenaH som ond och inser att det vore kanske att exponera en lyamedlem lite för mkt - lyamedlemmar försöker ju skriva så lite som möjligt om varann (oftast) det gör att jag landar i att LenaH inte längre landar på min misstänkta lista. Och i den tanken att LenaH kanske är god så hamnar Q's sena röst på LenaH (DL1) som ett fint läge att lägga upp en till god till lottning (TLV var ju redan en) i DL1 är det ju vanligt att skylla på goda som röstar på goda.

Inget är skrivet i sten, men detta är mina funderingar so far. Nu ska jag åka!
 
Nu börjar min fullproppade helg, som jag varnade om i anmälan. Jag trodde att jag skulle vara lynchad/käkad nu. :angel:

Jag kommer inte hinna med mycket idag. Tycker inte att jag har så mycket att tillägga sedan tidigare, cirkus tror jag är god, baserat på hur hon var drivande mot mirtai och blacksmithfarm. Gladfliicka är också i den kategorin, även om jag är rädd att jag blir lurad. ;)

Övriga är neutrala, jag oroar mig att dentaku eller q kan vara ulv, men har inget på fötterna som kan hjälpa mig i den funderingen.

Nu skall jag åka 1 1/2 h på dåliga vägar i -22 grader till jobbets kick off. Suck!
 
Den Allsmäktige Lingonrenen - Sagoskogens konung regerar med kärlek och rättvisa. Han besitter stor kunskap och vishet - men det tisslas även om att han har förmågan att utöva magi. Rykten går att han då och då skänker en gåva till en varelse som kan tänkas behöva den. Är det bara rykten, eller kan det kanske ligga ett uns sanning i det? Några skrytsamma få har berättat hur de under skymningens ljus förärats med förmågan att se framtiden - medan andra stolt berättat att de för en stund tyckts fått den skarpaste av hörsel och talangen att smyga även över de torraste av kvistar.

Vilken roll är denna ? :) ( saknade en parentes med rollnamn jämfört med de andra - och exakt vilka förmågor har den? gissar på typ brevbärare el dyligt kanske?

Jämförbar med brevbäraren, ja! Gåvorna är ospecificerade och rollen är medvetet klurig. Den kan gynna både goda och onda sidan, beroende på vem som har tur. Rollinnehavaren får den information som behövs och resten är (o)lyckligt ovetandes :D

Tillbaka till nutid , dvs tillgång till wi-fi :banana: i alla fall ett par timmar till ( även om jag egentligen ska jobba :angel:)

Surfen tog faktiskt slut igår kväll. :eek:
Har extremt dålig ekonomi efter att ha haft en kolikhäst denna månaden så att köpa mer surf är inte ett alternativ

Jag ser att flera börjar fundera över mig och det är helt ok att göra det även om jag tycker att det vore bättre att hitta en ulv till
Nu ska jag utveckla det jag inte hann igår , då var jag mest angelägen om att hinna få iväg något alls så att säga ( tror det var @Habina som skrev att det var lätt panikslaget inlägg från mig pga snar surf-torsk - helt korrekt )
Vi är 7 kvar och ängel siare och spion är kvar i leken tack vare excellent spel av ängeln ( såtillvida inte lingonrenen har haft ett finger med i spelet vill säga)
Efter gårdagen så kan man utan tvekan hålla cirkus åt det godare hållet
Jag är med slutledning av vad hon skrev igår rätt övertygad om att habina är förvirrad god
Snurrfian tycker jag har presenterat bra frågor och slutsatser som gör att henne vill jag också sortera in bland de goda, ffa som hon verkar ha rätt i att LenaH är god
Och läser man cirkus idag så tror jag nog att LenaH också är god , annars läser jag som en kratta

Så då är jag tillbaka i mina tankar från igår att det borde finnas 1 ond till bland Dentaku2 och Gladfliicka ändå , eftersom jag vet min roll så det KAN det vara 2 onda kvar , i så fall finns det ingen bybo kvar , det beror ju på om det var 3 eller 4 onda från början så att säga
Båda har varit neutrala för mig, men jag har också tyckt att de resonerar vettigt och inte direkt stuckit ut. Gladfliicka presenterade Mirtai -BSF kopplingen vilket ju ser ut att vara ett inlägg från en god , och vilket hon gärna framhäver när man undrar över henne. Nu funderar jag över om lyan verkligen var så smarta att de kopplade tidigt under 1a lynchen att Mirtai var ledarvarg ? Eller ens alls? Jag menar tänk om syftet var ett helt annat ? Kasta misstankar på Mirtai ( för att de trodde hon var god ) och om det sedan skulle visat sig att Mirtai var god så skulle det indirekt godförklara BSF ? Fram till igår när jag kom hem efter jobb då så hade jag Gladfliicka lite åt det godare hållet men då får jag medge att jag satt henne på en spionposition som signalerade till cirkus att hon sett att Mirtai blivit siad den slutsatsen drog jag efter det visade sig att Mirtai var ledarvarg
Men under gårdagen så fick jag en annan tanke när jag läste om leken delvis i samband med att jag läste om BSF. Jag upplevde inte att Gladfliicka gav den respons en spion skulle ge totalt sett. Och med tanke på vad jag läser idag ( med det menar jag både det som skrevs efter DL igår och under morgonen idag ) så har jag helt övergett den tanken
Inte första gången jag sätter någon på en fel position i så fall -men sitter man utan info så försöker man ju hitta de kopplingar som man kan och börja nysta utifrån det.
Nu menar jag inte att Gladfliicka gått in för att verka vara spionen , utan det var mer jag som sorterade in henne som möjlig sådan efter DL1 och därför velat hålla henne som möjligt god

Men nu hamnar hon i facket där man inte kan placera henne , och då funderar jag så som jag skrivit ovan

Vad det gäller bollen__/Dentaku2 så är det givetvis svårbedömt när bollen__ missade att rösta i DL1 och helt uppenbarligen inte hade tid ( eller ja för lite sömn ) för att leka.
Dentaku2 tog över och har visat lite mer av tankar och funderingar
@Dentaku , jag menar inte att slå ner på dig såsom så med det jag skrev igår om att du inte bidragit till att föra leken framåt. Jag är medveten om att du skrev det du skrev i anmälningstråden :heart
Var tvungen att försöka få ner något snabbt som visade hur mina tankar gick så jag i alla fall fått dem på pränt i samband med DL
Jag funderar också över att Dentaku2 så misstänker LenaH och Snurrfian, men det var inatt så kanske tänker hon annorlunda nu ?
Dentaku2 kan vara förvirrad god eller ond vilket som. Det gäller fö Gladfliicka också
Skulle någon annan vara ond än de två så har det varit något konstigt i farten, jag är lite rädd för att lingonrenen kanske kan ställa till med något som gör att allt inte är som det verkar? Jag kommer ihåg att LL skrev något om att den kan gynna både onda och goda och kanske kan den inte helt påverka vad som händer så att säga ? LL var mycket luddig på den fronten och uttryckte sig något i stil med att rollen skulle vara klurig och endast den som har rollen skulle veta hur den fungerar
Här skulle citaten som hamnade överst komma men funkar inte att flytta dem via mobilen

Nu ska jag jobba på , detta inlägg kan vara det längsta jag nånsin skrivit från mobilen både till text och tidsåtgång :cool:
 
Och i den tanken att LenaH kanske är god så hamnar Q's sena röst på LenaH (DL1) som ett fint läge att lägga upp en till god till lottning (TLV var ju redan en) i DL1 är det ju vanligt att skylla på goda som röstar på goda.

Inget är skrivet i sten, men detta är mina funderingar so far. Nu ska jag åka!
Fast då skulle jag och Gladfliicka vara i lyan ihop då menar du? Hur skulle jag annars kunna lägga upp nån till lottning ? Jag hade inte sett varken dentakus eller Gladfliickas röster innan jag postade min röst( alla tre röster kom inom en minut)
Du kan också se att jag skrivit ner det jag funderade över så långt i leken och även min motivering till att jag valde LenaH i mitt röstinlägg -så inte direkt en supersnabb skriven röst för att få en till upp för lottning kanske ? Och mig veterligen har jag inte någonstans skyllt på att goda skulle röstat på goda vad det gäller min röst på LenaH - eller hur menar du med det ( missförstår jag ?)
Tvärtom har jag haft LenaH som en jag misstänkt rätt länge ( eller ja har väl svängt i min uppfattning beroende på vad jag tyckt mig läsa in i vad som skrivits ) men faktum är att om jag nu inte var övertygad om att LenaH är god pga vad som skrivits i den frågan nu på senare tid så skulle jag fortfarande hålla henne som mycket misstänkt för att vara en ulv som tassar kring dig.

Nu måste jag verkligen fortsätta jobba ...:angel:
 
:love:
Alldeles tårögd
Fick precis en swich överföring från en av er på buke så där huxflux så jag kan köpa surf
Säger ju det att ni är helt makalösa i det här gänget :love::love:

Annars hade jag nog bett LL om att antingen kicka mig eller hitta en ersättare -himla svårt att spela om man inte har internet
Så himla fint gjort :love:
Jag betalar tillbaka när jag kan :heart


 
Har läst dagens inlägg och får revidera mig lite. Eftersom jag håller cirkus för god och hon haft rätt om så mycket så törs jag lita på att hon har rätt om LenaH också. Däremot kan cirkus knappast hålla med LenaH om att Snurrfian är god baserat på röstningen på Mirtai men samtidigt misstänka mig. Jag och Snurrfian röstade nämligen i princip samtidigt där.

Q har seglat upp som mer misstänkt baserat på vad både cirkus och LenaH skrivit. Snurrfian har jag fortfarande inget grepp om men jag misstänker att det finns info ute om att hon är god. Habina vill jag hålla ögonen på lite till.
 
Har läst dagens inlägg och får revidera mig lite. Eftersom jag håller cirkus för god och hon haft rätt om så mycket så törs jag lita på att hon har rätt om LenaH också. Däremot kan cirkus knappast hålla med LenaH om att Snurrfian är god baserat på röstningen på Mirtai men samtidigt misstänka mig. Jag och Snurrfian röstade nämligen i princip samtidigt där.

Q har seglat upp som mer misstänkt baserat på vad både cirkus och LenaH skrivit. Snurrfian har jag fortfarande inget grepp om men jag misstänker att det finns info ute om att hon är god. Habina vill jag hålla ögonen på lite till.
Vad säger du om gladfliika? jag håller på att bli alldeles nojig, det låter bra det hon skriver men betyder det att hon är god?:arghh:
 
Vad säger du om gladfliika? jag håller på att bli alldeles nojig, det låter bra det hon skriver men betyder det att hon är god?:arghh:

Jag vet inte. :crazy: Jag vill hålla henne god och kopplingen Mirtai - BSF är onekligen något som gör att hon framstår så också - men det kan också vara så att jag blivit grundlurad och att lyan skrattar gott just nu.
 
cirkus - Har jag satt åt det goda hållet. Har varit aktiv att leta ulvar och har hittills varit pricksäker. Finns inget uppseendeväckande som talar för något annat just nu.

Habina - Verkar även hon leta och kommer med egna reflektioner och funderingar. Har röstat på den hon tycker verkar mest ulvig istället för att följa drev. Hade hon varit ulv känns det som om hon borde spelat mer följsammare för att inte dra blickar till sig? Det som gör mig lite osäker är rösten på Cirkus men de flesta verkar hålla henne som god och det vill helst även jag. Försiktigt åt det goda hållet för tillfället.

quarter4ever
-
Gladfliicka presenterade Mirtai -BSF kopplingen vilket ju ser ut att vara ett inlägg från en god , och vilket hon gärna framhäver när man undrar över henne.
@quarter4ever Det var inte så att jag väldigt gärna ville framhäva det utan jag refererade till att du skrev:
Ingen har dock skrivit något konstigt såsomså men heller inte bidragit sådär värst mycket till att föra fram leken
Jag ville jag förtydliga att jag hade BSF och Mirtai som onda relativt tidigt där mycket talade för även BSF som ulv efter att Mirtai lynchades och med viss tidsbrist hade jag inte riktigt tid att gräva vidare utan följde det spåret (likt många andra).

Q4 misstänker idag främst mig och Dentaku för att hon inte upplever oss lika drivande som de andra och för att vi inte direkt stuckit ut om jag förstår dig rätt? Håller övriga åt det goda hållet. Har skrivit väldigt mycket och här känner jag att jag behöver gå tillbaka och läsa igen. Är inte alls säker på var jag har Q4.

LenaH - Har jag också haft svårt att placera. Hon röstade på BSF redan i Dl2 och sedan igen i DL3. Kommer med funderingar idag där hon håller fram Q4 som luden och verkar reflektera på ett sätt jag kan följa med i. Verkar idag "godförklarad" av flera vilket gör att jag undrar om det kanske kommit någon info som satt henne som god. Har inte gjort något annat i leken som gjort att jag reagerat särskilt mycket.

Snurrfian - BSF ville försöka få fram att Snurrfian och Mirtai var ulv/ledarvarg och det hade kanske känts lite riskabelt att outa en av lyan på det viset. Verkade även rätt säker på sina teorier mot BSF och har fortsatt vilja vända och vrida på saker aktivt genom leken. Henne vill jag nog hålla som försiktigt god i nuläget.

Dentaku - Har inte gjort något särskilt utstickande hittills i mina ögon utan har verkar genuin i sina funderingar. Det som gör mig lite fundersam nu är att hon gått från att hålla mig som god till att bli lite tveksam efter vad Q4 och Snurrfian skrivit. Behöver gå tillbaka och läsa här igen.

Summa summarum är det framförallt Q4 men även Dentaku jag vill titta lite närmare på. Måste studera lite nu men återkommer!

Edit: ändrade ett ord som blev fel.
 
Q4 misstänker idag främst mig och Dentaku för att hon inte upplever oss lika drivande som de andra och för att vi inte direkt stuckit ut om jag förstår dig rätt? Håller övriga åt det goda hållet. Har skrivit väldigt mycket och här känner jag att jag behöver gå tillbaka och läsa igen. Är inte alls säker på var jag har Q4.

Mest är det av uteslutningsmetoden jag kommit fram till dig och Dentaku faktiskt, det där jag skrev igår var en mycket snabb formulering för att hinna få iväg något alls innan surfen tog slut.
iom att jag tror jag fått rätt på kartan nu med de andra så blir det inte så många fler att fundera över för mig.
Att alla andra funderar över mig i samma veva är ju förståeligt, de vet ju inget om mig skulle jag tro, det verkar inte så iaf.
Jag vet ju min roll så jag kan minska min misstankeskara ytterligare och jobba utifrån den
Men ja det är nog gärna så att ulvar går in för att inte sticka ut så mycket i regel så det väger jag också in.
 
Varnar för att uppdateringarna eventuellt kan bli sega idag! Det hänger lite på om det är lugnt på jobbet ikväll eller inte. Skulle det vara så att dag-DL förskjuts så kan jag lägga natt-DL på dagen i morgon om ni vill?
 
Hemma igen!
Men min rått-hund har käkat upp sladden till min laddare. Jag är rätt sur på henne.

jag har ett par grejer jag behöver kolla upp innan jag kommer med några mera tankar
 
Fast då skulle jag och Gladfliicka vara i lyan ihop då menar du? Hur skulle jag annars kunna lägga upp nån till lottning ? Jag hade inte sett varken dentakus eller Gladfliickas röster innan jag postade min röst( alla tre röster kom inom en minut)
Du kan också se att jag skrivit ner det jag funderade över så långt i leken och även min motivering till att jag valde LenaH i mitt röstinlägg -så inte direkt en supersnabb skriven röst för att få en till upp för lottning kanske ? Och mig veterligen har jag inte någonstans skyllt på att goda skulle röstat på goda vad det gäller min röst på LenaH - eller hur menar du med det ( missförstår jag ?)
Tvärtom har jag haft LenaH som en jag misstänkt rätt länge ( eller ja har väl svängt i min uppfattning beroende på vad jag tyckt mig läsa in i vad som skrivits ) men faktum är att om jag nu inte var övertygad om att LenaH är god pga vad som skrivits i den frågan nu på senare tid så skulle jag fortfarande hålla henne som mycket misstänkt för att vara en ulv som tassar kring dig.

Nu måste jag verkligen fortsätta jobba ...:angel:

Nej, jag tror inte att du och GF är i lyan ihop.

Det med att goda röstar på goda i DL1 är väl ändå en rätt så vedertagen sanning?
 
Nej, jag tror inte att du och GF är i lyan ihop.

Det med att goda röstar på goda i DL1 är väl ändå en rätt så vedertagen sanning?
Jo så sett men det verkade som om du tyckte att jag skulle ha påstått det nånstans och det var det jag inte fick ihop. ( ang att goda röstar på goda )
Men då är jag med på hur du menar :)
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp