Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

får väl än en gång sammanfatta alla tycker jag

cirkus här har jag inga tvivel om att jag vet vart jag har henne tycker jag, Lynchen mot Mirtai var väldigt pricksäker vad det gäller rollen och sedan fortsätter hon med samma tankar mot BSF och jag kan inte riktigt se en ond cirkus gå så hårt åt sina egna faktiskt . Sedan är den enda som protesterat mot cirkus godhet ordentligt BSF , och skulle BSFs fundering om falsk siare varit riktig så tror jag inte att den riktiga siaren tigit still vid det laget. Nä cirkus vågar jag hålla som god faktiskt

LenaH Ja du Lena , det är nog tur att jag misstänker att cirkus tagit reda på något om dig som gör att hon vill hålla dig som god, för annars hade jag fortsatt misstänka dig, det får jag villigt tillstå:p.
Jag ser även fler som håller dig åt det godare hållet varför jag tror att jag placerat dig rätt på kartan idag:)

Snurrfian med tanke på hur pass BSF ville ha henne som misstänkt ledarvarg, och utifrån hur Snurrfian resonerade kring BSF , , Mirtai och Habina och sedermera LenaH så är jag rätt säker på att jag hittat hennes plats också på kartan
Men jag är fortfarande nyfiken på att hon vill sätta Dentaku som mest troligt god, för jag ser inte riktigt varför när man läser hennes inlägg , så please enlighten me !:)

Habina ännu en som jag vågar hålla åt det godare hållet pga att cirkus gör det, tror inte cirkus skulle avskriva Habina så lättvindigt annars faktiskt , ffa som hon var misstänksam mot henne ena kvällen och nästa morgon släpper de tankarna rakt av.

Dentaku trots allt den som jag mest misstänker idag efter min digra genomgång av både henne och GladFliicka . Jag tycker att hon i rollen som Dentaku2 liksom hakar i andras tankar, tex min om LenaH istället för att själv försöka komma med egna tankar att nysta i. Hon skriver också att jag verkar vara en defensiv ulv idag och det är en spännande slutsats tycker jag ! Visst kan jag ha fel om Dentaku nu , hon kan vara god, men allt mer talar för att hon inte är det. Jag tycker det är hon som är defensiv och försöker hitta något om mig ja :p

GladFliicka har jag också gått igenom idag och det mesta ser mer ut att vara skrivet av en god, och det enda lilla tvivlet är just det jag tidigt idag kom upp med, att man kanske inte riktigt ska lita på hennes sammankoppling av MIrtai och BSF, Dock det scenario jag har till varför hon skriver som hon gör, att hon inte vet något om någon av dem men håller ögonen öppna. kan ju lika gärna vara en att hon är god som fått en spionrad likväl som en ond som försöker godförklara BSF genom att tro att Mirtai skulle vara god.
Det känns mer rimligt ,att om detta ens är en korrekt fundering med den där spionraden , att hon skulle vara god som skrev så. Annars är det en sjuhelsikes bra iakttagelse av en ny spelare om hon hittade den på helt egen hand som förtjänar en:bow:
 
@quarter4ever anledningen till att jag håller Dentaku mer åt det godare hållet än dig är att hon har vridit och vänt hela vägen och inte följt strömmen utan har kommit med invändningar, med dig upplever jag att det är först när du idag har blivit ifrågasatt som du verkligen börjar vrida och vända på det olika alternativen förutom precis som @Dentaku skriver när det gäller BSF. När du sedan kommer med din tolkning av Dentakus inlägg så får det med verkligen att fundera, varför skulle två i lyan "vinka" till varandra? Och att det inte var mer än en ond utanför lyan känns väl rätt självklart? Jag läser varken in något försvar av Mirtai eller att Dentaku försöker placera in dig i någon av de viktiga goda roller så du ser allt mer skum ut i mina ögon...
 
Och att det inte var mer än en ond utanför lyan känns väl rätt självklart
Varför jag började fundera i de banorna är faktiskt för att jag noterade en sak i rollbeskrivningen som jag hajade till för , jag har läst igenom samtliga roller ett par gånger när jag försökt hitta lite vad som kan hända i leken men detta var något som jag faktiskt inte noterade förrän idag : jag har fetat vad det är jag reagerat på : Det kan vara en felskrivning förstås, men tillräckligt för att få min paranoida hjärna att börja gå i spin

Den Stora Skuggan - Svartare än natten och med en kyla så isande att frosten fryser. De tar sig fram genom Skogen och sprider Mörkrets ondska över markerna. Så länge Den Stora Skuggan är obehindrad, kommer dagen aldrig gry. (Ledarvarg)
 
Varför jag började fundera i de banorna är faktiskt för att jag noterade en sak i rollbeskrivningen som jag hajade till för , jag har läst igenom samtliga roller ett par gånger när jag försökt hitta lite vad som kan hända i leken men detta var något som jag faktiskt inte noterade förrän idag : jag har fetat vad det är jag reagerat på : Det kan vara en felskrivning förstås, men tillräckligt för att få min paranoida hjärna att börja gå i spin
Om du hade tagit med hela raden så blir det kanske tydligare att som jag tror det från början hängde ihop med att LL delade isär dem för att det skulle bli tydligare med rollerna. Att ha två onda utanför lyan på så här få spelare känns helt orimligt för att vara ärlig...

Mörkrets krigare - En dag kom Mörkret. Med sina krigare i spetsen sprider sig en ondska över världen. Ännu vet ingen hur Mörkrets krigare ser ut. Ingen känner till deras styrka. Kan de stoppas, eller är de så starka att Ljuset aldrig kommer åter? (Ulvar)

Den Stora Skuggan - Svartare än natten och med en kyla så isande att frosten fryser. De tar sig fram genom Skogen och sprider Mörkrets ondska över markerna. Så länge Den Stora Skuggan är obehindrad, kommer dagen aldrig gry. (Ledarvarg)
 
Jag läser varken in något försvar av Mirtai eller att Dentaku försöker placera in dig i någon av de viktiga goda roller så du ser allt mer skum ut i mina ögon..
hur tolkar du denna raden av Dentaku då?
"I och med det så vågar jag lita lite mer på cirkus(och även Q)"
Jag menar om jag skriver så i början av en lek så hintar jag om att jag tror att de har goda roller som kan hitta varandra, annars vågar iaf inte jag göra det ( sedan kan det fortfarande vara uppåt väggarna,se på bollen__ senast !:meh: ) ,men jag skriver inte så bara för att någon "verkar" god, det är alldeles för lätt att nån luras för att man ska våga det. Sedan blir jag lite spooky på de som vill hålla mig god tidigt på lösa grunder, jag menar vilka andra förutom onda vet något om någon så tidigt? Nu kan hon ju mycket väl ha just satt mig en god roll som kanske inte stämmer för henne längre, så kan jag göra med, och har gjort med tex GladFliicka i denna leken. vilken jag trodde ett tag var spionen efter DL1.
 
Om du hade tagit med hela raden så blir det kanske tydligare att som jag tror det från början hängde ihop med att LL delade isär dem för att det skulle bli tydligare med rollerna. Att ha två onda utanför lyan på så här få spelare känns helt orimligt för att vara ärlig...
jo jag tycker ju så med, men jag noterade och reagerade på det , nu har ju LL aviserat en enkel lek så det känns väl orimligt kanske
Men som sagt jag tar gärna med oväntade perspektiv ,det händer ju att de stämmer ibland!
 
hur tolkar du denna raden av Dentaku då?
"I och med det så vågar jag lita lite mer på cirkus(och även Q)"

Jag skrev det för att du följde cirkus teorier och verkade lita på att hon visste något. Jag trodde att det berodde på att du hade information. Nu lutar jag åt att du följde henne för att det var ett bra sätt att verka god.
 
varför skulle två i lyan "vinka" till varandra?
och det skrev jag inte alls förresten, utan det var mer som en kommentar att det ser ut som att det skulle kunna vara ytterligare en ond utanför lyan som vinkar till en i lyan. Men just den kommentaren håller jag fullt med om att den ser ju inte ut som två i lyan som pratar med varandra, det är sant.
 
Jag har sovit bort den här dagen och ska snart iväg på styrelsemöte. Min hjärna är mos och jag kommer inte att få till något särskilt vettigt hur jag än försöker. Jag skulle gärna läst lite mer men jag får gå på det jag kände igår kväll, när det visat sig att Mirtai var ond.

I och med det så vågar jag lita lite mer på cirkus(och även Q). Dock är det ingen garanti för att cirkus skulle vara god - garantier har nästan aldrig i det här jäkla spelet. Men just nu känner jag att det bästa sättet att syna både inte bara cirkus utan även få ytterligare ledtrådar är att gå på hennes linje i den här röstningen. Efter DL vet jag förhoppningsvis om det var ett bra val.

Dentaku röstar på Blacksmithfarm

hur tolkar du denna raden av Dentaku då?
"I och med det så vågar jag lita lite mer på cirkus(och även Q)"
Jag menar om jag skriver så i början av en lek så hintar jag om att jag tror att de har goda roller som kan hitta varandra, annars vågar iaf inte jag göra det ( sedan kan det fortfarande vara uppåt väggarna,se på bollen__ senast !:meh: ) ,men jag skriver inte så bara för att någon "verkar" god, det är alldeles för lätt att nån luras för att man ska våga det. Sedan blir jag lite spooky på de som vill hålla mig god tidigt på lösa grunder, jag menar vilka andra förutom onda vet något om någon så tidigt? Nu kan hon ju mycket väl ha just satt mig en god roll som kanske inte stämmer för henne längre, så kan jag göra med, och har gjort med tex GladFliicka i denna leken. vilken jag trodde ett tag var spionen efter DL1.
Återigen så tycker jag att det är bäst att ta med hela citatet, det blir liksom enklare då... ;) Just i den röstningen litade hon på Cirkus och la med dig där, antagligen i och med att du verkade en aning misstänksam mot BSF men hon konstatera även att hon inte är säker på något sätt så jag tycker inte att det är något att reagerar på faktiskt... ;)
 
Jag skrev det för att du följde cirkus teorier och verkade lita på att hon visste något. Jag trodde att det berodde på att du hade information. Nu lutar jag åt att du följde henne för att det var ett bra sätt att verka god.
och nu är vi tillbaka till samma frågor som i förra leken när det var TLV( tror jag ) som undrade hur jag kunde hitta BSF så fort och alla trodde att jag var ond, Jag letar efter vissa saker i lekarna som kan ge mig ledtrådar till vilka roller de kan ha. Ibland har jag helt fel, och så kan det gå, men allt eftersom så brukar pusslet klarna vartefter man lägger det
 
Återigen så tycker jag att det är bäst att ta med hela citatet, det blir liksom enklare då... ;) Just i den röstningen litade hon på Cirkus och la med dig där, antagligen i och med att du verkade en aning misstänksam mot BSF men hon konstatera även att hon inte är säker på något sätt så jag tycker inte att det är något att reagerar på faktiskt... ;)
Nu skriver hon ju att det är cirkus hon är osäker på sedan , visst i förlängningen kan man tolka det som att det gäller mig med, men det skriver hon ju inte ., så det går att tolka precis hur man vill egentligen ( som det mesta)
Men om du är övertygad om att det är jag som är ond så går det bra att syna mig om det ger sinnesro ,
som jag har räknat på det så borde goda vinna oavsett om någon god ryker nu så kanske är det renatv bra
Det är lugnt för mig .
 
Nu skriver hon ju att det är cirkus hon är osäker på sedan , visst i förlängningen kan man tolka det som att det gäller mig med, men det skriver hon ju inte ., så det går att tolka precis hur man vill egentligen ( som det mesta)
Men om du är övertygad om att det är jag som är ond så går det bra att syna mig om det ger sinnesro ,
som jag har räknat på det så borde goda vinna oavsett om någon god ryker nu så kanske är det renatv bra
Det är lugnt för mig .
Jag velar som sagt mellan dig och gladfliika, jag vet inte vem av er jag ska tro är god, gladfliika kan ha skaffat sig ett bra alibi, men samtidigt så känns dina inlägg en aning desperata, vilket brukar tyda på en ulv som försöker gripa varje halmstrå till att klara sig ett tag till. ;)
 
Jag velar som sagt mellan dig och gladfliika, jag vet inte vem av er jag ska tro är god, gladfliika kan ha skaffat sig ett bra alibi, men samtidigt så känns dina inlägg en aning desperata, vilket brukar tyda på en ulv som försöker gripa varje halmstrå till att klara sig ett tag till. ;)
Och det gör jag inte som god menar du ?:p
Alltså det är väl klart att jag riktar in mig på Dentaku och Gladfliicka eftersom det är vi tre för er andra som är på oklara sidan.
Och jag har ju liksom jag redovisat innan 4 som mer eller mindre idiotsäkra goda annars skämtar någon med mig aprillo ! :laugh:
Men har iaf försökt redovisa hur jag tänker om alla. Och de två jag inget vet om har jag gått igenom så noga jag kan och lagt in mina synpunkter på det som jag hittat bland deras inlägg
Jag tycker ju att jag klart visar att jag kan tolka mycket åt båda hållen men håller också fast vid att av de två är det Dentaku jag misstänker mest.
Nu kanske du gör precis det jag bad dig om tidigare ( enlighten me !) men jag fattar nog trögt varför du håller Dentaku som god för hennes vändande och vridande ? Jag tycker att mycket av det hon funderat över härstammar från andra deltagare och inte från egna funderingar ? Tex så är jag väldigt ifrågasättande mot LenaH från DL1 och hon hakar i likadant med habina som både jag och cirkus funderar i efter dl2.
Men det kanske är dags för en stekpanna i huvudet på mig igen ?
Vad är det jag missar?
 
Och det gör jag inte som god menar du ?:p
Alltså det är väl klart att jag riktar in mig på Dentaku och Gladfliicka eftersom det är vi tre för er andra som är på oklara sidan.
Och jag har ju liksom jag redovisat innan 4 som mer eller mindre idiotsäkra goda annars skämtar någon med mig aprillo ! :laugh:
Men har iaf försökt redovisa hur jag tänker om alla. Och de två jag inget vet om har jag gått igenom så noga jag kan och lagt in mina synpunkter på det som jag hittat bland deras inlägg
Jag tycker ju att jag klart visar att jag kan tolka mycket åt båda hållen men håller också fast vid att av de två är det Dentaku jag misstänker mest.
Nu kanske du gör precis det jag bad dig om tidigare ( enlighten me !) men jag fattar nog trögt varför du håller Dentaku som god för hennes vändande och vridande ? Jag tycker att mycket av det hon funderat över härstammar från andra deltagare och inte från egna funderingar ? Tex så är jag väldigt ifrågasättande mot LenaH från DL1 och hon hakar i likadant med habina som både jag och cirkus funderar i efter dl2.
Men det kanske är dags för en stekpanna i huvudet på mig igen ?
Vad är det jag missar?
Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska nå fram till dig om du är god, jag tycker att Dentakus funderingar känns betydligt mer ärliga i sitt vändan och för att hon fortfarande inte är helt hundra på någon egentligen, det stämmer väldigt bra in på den rollen jag har satt henne på men ditt sätt passar inte in där riktigt helt enkelt. Och gladfliika passar inte alls in på den rollen heller så det lämnar liksom bara Dentaku. Visst jag kan ta helt fel och är helt uppåt väggarna fel men det känns det som om den goda sidan har råd med i det här läget precis som du själv säger.
 
Ok om jag nu ska lita på @Snurrfian så känner du dig säker på Dentaku som god Mao ?
Jag är villig att ta en chans och anta att du kan ha på fötterna för den slutsatsen helt enkelt.

I så fall blir min röst idag på GladFliicka till slut
Som MITT pussel ser ut så om det snurrfian antyder stämmer så borde hon vara ond ändå trots sitt fina inlägg om BSF och Mirtai.
Det kan vara så som jag spekulerat i att hon försökt skapa sig ett fett alibi genom att teoria om en lagkompis eller kanske troligare då att hon på något sätt fått inforad som visade att Mirtai var siad. Och ville passa på att kunna godförklara BSF på köpet.
För jag köper inte riktigt att lyan långt innan DL1 kunnat se att Mirtai var ledarvargen. Om något så tror jag att käket av Dentaku snarare var menat att kasta misstankar mot Mirtai som de kanske uppfattat som god? Det känns liksom troligare än det omvända om man ser till hur lekarna brukar se ut .
Och om det är så så lär de ha dunkat sina stekpannor i deras huvuden när det kanske gick upp en lilijeholmens i lynchen av Mirtai ?

quarter4ever röstar på GladFliicka
Då jag tror att hon glidit med fint på den kommentaren alldeles i början av leken.
 
Jag försöker vara lite social ikväll och vad jag kan utröna så står det mellan @quarter4ever , @Dentaku och @GladFliicka för de flesta av oss.
För min del så tycker jag q4e känns mest luden av dem och eftersom vi bara kan lyncha en i taget så börjar jag helst där.

Jag vill nog faktiskt utesluta GF för jag kan inte för mitt liv se varför en medlem i en liten lya skulle vilja lyfta Mirtai och BSF-länken så tidigt i leken?
Särskilt inte när GF inte skriver jättemånga inlägg (ingen kritik! :)) och de hon då skriver riskerar att nagelfaras rätt hårt.

Vad gäller Dentaku så tycker jag att rösten på Mirtai kommer i ett läge när lyan fortfarande har chansen att få ut @cirkus och det talar emot ett lyamedlemskap.
Dessutom tycker jag faktiskt att Dentakus engagemang igår känns äkta och Dentaku är inte heller en jätterutinerad spelare vilket också förklarar om hon missat ev samband eller tecken från andra spelare.
 
Jag försöker vara lite social ikväll och vad jag kan utröna så står det mellan @quarter4ever , @Dentaku och @GladFliicka för de flesta av oss.
För min del så tycker jag q4e känns mest luden av dem och eftersom vi bara kan lyncha en i taget så börjar jag helst där.

Jag vill nog faktiskt utesluta GF för jag kan inte för mitt liv se varför en medlem i en liten lya skulle vilja lyfta Mirtai och BSF-länken så tidigt i leken?
Särskilt inte när GF inte skriver jättemånga inlägg (ingen kritik! :)) och de hon då skriver riskerar att nagelfaras rätt hårt.

Vad gäller Dentaku så tycker jag att rösten på Mirtai kommer i ett läge när lyan fortfarande har chansen att få ut @cirkus och det talar emot ett lyamedlemskap.
Dessutom tycker jag faktiskt att Dentakus engagemang igår känns äkta och Dentaku är inte heller en jätterutinerad spelare vilket också förklarar om hon missat ev samband eller tecken från andra spelare.
Som sagt jag har inget emot om ni vill syna mig idag - jag tror nog det går vägen oavsett så jag är lugn med om ni vill göra det
 
DL 1 21:00
13:40 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
14:46 Mirtai röstar på Dentaku

18.49 Habina röstar på Mirtai
19.54 Snurrfian röstar på blacksmithfarm

20.26 TeamLundVer röstar på Bollen__
20.40 cirkus röstar på TeamLundVer
20.47 LenaH röstar på TeamLundVer

20.59 Dentaku röstar på Blacksmithfarm
20.59 GladFliicka röstar på LenaH
21.00 quarter4ever röstar på LenaH


Röstlista DL 2 kl 21

15.35 cirkus röstar på Mirtai
18.43 Habina röstar på cirkus

19:24 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19.43 quarter4ever röstar på Mirtai
19.56 GladFliicka röstar på Mirtai

20.15 Mirtai röstar på cirkus
20.51 Dentaku röstar på Mirtai
20.51 Snurrfian röstar på Mirtai
20.57 LenaH rösta på BSF


DL 3 21:00
16:52 cirkus röstar på Blacksmithfarm
17:02 Dentaku röstar på Blacksmithfarm

17:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:02 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
20:13 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
20:23 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:23 GladFliicka röstar på Blacksmithfarm
20:50 Habina röstar på dentaku


Jag stjäl den och skuggar de som inte är kvar. De jag är mest osäkra på är snurrfian, gladfliicka, quarter4ever och dentaku2.

Skulle verkligen snurrfian riskera blacksmithfarm i dl1...? Kanske trodde hon att det inte skulle bli fler röster på henne.

Fascinerande att de har röstat så lika... :arghh:
 
Jag vill nog faktiskt utesluta GF för jag kan inte för mitt liv se varför en medlem i en liten lya skulle vilja lyfta Mirtai och BSF-länken så tidigt i leken?
Ånyo är det tur att du är såpass godförklarad :p
Hur kan du veta att det är en liten lya?
Jag velar fortfarande mellan om det var 3 eller 4 onda från början. Dock om snurrfian har rätt om Dentaku så kan jag följa att det borde vara bara 3
 
LenaH röstar på quarter4ever

För att jag misstänker att hon försöker sig på en @bollen__ - hon har efter DL1 varit väldigt följsam mot @cirkus och hon svänger en hel del i sina misstankar.

Tex så var hon så misstänksam mot mig DL1 att hon la en röst där, dagen efter har hon svängt:
Efter att ha tänkt några varv till på röstningen igår som jag började med redan efter DLs igår så känns det som att de tankar jag hade igår kanske har tagit en annan riktning än de hade igår iaf vad det gäller LenaH
vilken idag inte känns lika följsam mot dig när jag läser om det som skrevs innan lynchen som jag uppfattade det igår. Så det kan mycket väl ha varit en felaktig bedömning där och då
för att sedan idag (och nån gång tidigare) uttryckt sig såhär:
LenaH Ja du Lena , det är nog tur att jag misstänker att cirkus tagit reda på något om dig som gör att hon vill hålla dig som god, för annars hade jag fortsatt misstänka dig, det får jag villigt tillstå:p.
Jag ser även fler som håller dig åt det godare hållet varför jag tror att jag placerat dig rätt på kartan idag:)

Det känns rätt inkonsekvent och luktar lite ulv.
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp