Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

Har läst dagens inlägg och får revidera mig lite. Eftersom jag håller cirkus för god och hon haft rätt om så mycket så törs jag lita på att hon har rätt om LenaH också. Däremot kan cirkus knappast hålla med LenaH om att Snurrfian är god baserat på röstningen på Mirtai men samtidigt misstänka mig. Jag och Snurrfian röstade nämligen i princip samtidigt där.

Q har seglat upp som mer misstänkt baserat på vad både cirkus och LenaH skrivit. Snurrfian har jag fortfarande inget grepp om men jag misstänker att det finns info ute om att hon är god. Habina vill jag hålla ögonen på lite till.

You are right!
Det är inte bara det - utan även DL1 då röstar bsf på Snurrfian och Snurrfian på bsf - det hade varit alldeles för stor risk att om de bägge vore i lyan att någon av dom råkar bli utröstad. Jag tror dessutom att lyan är rätt så liten så de var nog inte så sugna på att råka rösta ut en ulv i första DL.
 
Jo så sett men det verkade som om du tyckte att jag skulle ha påstått det nånstans och det var det jag inte fick ihop. ( ang att goda röstar på goda )
Men då är jag med på hur du menar :)

Jag tänker ett varv till och ett varv till O_o

Om du eller GF varit i lyan hade det ju varit betydligt bättre att säkra med en röst på TLV i det läget (DL1) och inte riskera att bsf åkte. Eftersom min teori är att lyan är rätt så liten. Detta i sin tur gör att min enda kvarvarande kandidat är Dentaku/bollen__ men det kan ju komma lite mer smart input som gör att min halvkassa uteslutningsmetod inte gills längre
 
Jag har funderat och klurat och vet egentligen inte vad jag kommer fram till men jag vidhåller att jag tycker att Dentaku känns mer åt det godare hållet än det onda. Hon vrider och vänder i olika lösningar på ett mer ärligt sätt, och verkar vilja föra leken framåt och hitta onda.
Jag vet inte varför @cirkus inte kan se Gladfliika och Q tillsammans i lyan? Är det två ulvar kvar så är de mina enda alternativ... ;) Men om det bara är en ulv kvar så är jag en aning osäker men jag tycker att Q känns lite avslagen som jag har sagt tidigare och kanske lite snäv i sina tankar jämfört hur vilda teorier hon brukar kunna ha. Men å andra sidan så har gladfliika mest glidit med för mig och det kanske är ett ulvigt tecken om något... ;)
 
Jag har funderat och klurat och vet egentligen inte vad jag kommer fram till men jag vidhåller att jag tycker att Dentaku känns mer åt det godare hållet än det onda. Hon vrider och vänder i olika lösningar på ett mer ärligt sätt, och verkar vilja föra leken framåt och hitta onda.
Jag vet inte varför @cirkus inte kan se Gladfliika och Q tillsammans i lyan? Är det två ulvar kvar så är de mina enda alternativ... ;) Men om det bara är en ulv kvar så är jag en aning osäker men jag tycker att Q känns lite avslagen som jag har sagt tidigare och kanske lite snäv i sina tankar jämfört hur vilda teorier hon brukar kunna ha. Men å andra sidan så har gladfliika mest glidit med för mig och det kanske är ett ulvigt tecken om något... ;)

Jag tror inte att det är två kvar i lyan serru. Jag funderade utifrån DL1. Det känns som väldigt vågat och onödigt om lyan som jag tror var liten riskeradeen medlem till lottning redan i DL1. Om GF eller Q hade varit i lyan hade de kunnat lägga sin röst på TLV som i det läget hade två röster redan och på så vis säkrat att bsf inte hamnade i lottning. MEN om du är säker på Dentaku som god så borde det ju vara nån av GF och Q som ond. Av dom så lutar jag mer åt Q eftersom GF ändå lanserade teorin med bsf/Mirtai - men det är klart - det är ju ett rätt så fett alibi...äh fan jag vet inte
 
Jag tror inte att det är två kvar i lyan serru. Jag funderade utifrån DL1. Det känns som väldigt vågat och onödigt om lyan som jag tror var liten riskeradeen medlem till lottning redan i DL1. Om GF eller Q hade varit i lyan hade de kunnat lägga sin röst på TLV som i det läget hade två röster redan och på så vis säkrat att bsf inte hamnade i lottning. MEN om du är säker på Dentaku som god så borde det ju vara nån av GF och Q som ond. Av dom så lutar jag mer åt Q eftersom GF ändå lanserade teorin med bsf/Mirtai - men det är klart - det är ju ett rätt så fett alibi...äh fan jag vet inte
Säker och säker, när är man säker i en ulvlek? :D Men om jag har tänkt rätt i mitt pussel så finns det bara Q och gladfliika kvar och mellan dem så vågar jag faktiskt inte säga vem som är mest ulvig... Det är som sagt ett jäkla alibi med teorin också...
 
Säker och säker, när är man säker i en ulvlek? :D Men om jag har tänkt rätt i mitt pussel så finns det bara Q och gladfliika kvar och mellan dem så vågar jag faktiskt inte säga vem som är mest ulvig... Det är som sagt ett jäkla alibi med teorin också...
Ok då blir jag nyfiken på hur du kunnat pussla in dentaku som ev god ? Vill gärna kunna se hur du tänker här
För det har inte jag kunnat. Jag har iofs heller inte kunnat pussla in henne som ond heller, utan det är mest en massa antingen eller funderingar, men har ändå ett ganska stort frågetecken för henne
håller själv på att gå igenom Dentaku2
Så återkommer med mina reflektioner där strax
 
Om man tittar på de som är kvar verkar alla utom jag och Q4 numera satta åt det goda hållet. Jag skulle gissa på att det bara är 1 ulv kvar - ev 2 men 1 känns mer troligt för annars hade leken kunnat ta slut snabbt innan. Snurrfian är den första att misstänka mig pga hon tycker att jag passerat henne och det gör henne lite paranoid. Q4 är snabb på att även hon sätta mig och Dentaku åt det ludna hållet främst pga uteslutningsmetoden. Dentaku går från att ha mig på den goda sidan till att bli mer osäker och detta gör mig tveksam till om Dentaku verkligen är god. Det jag ser här är en bra möjlighet för både Q4 och Dentaku som ev. ulvar att försiktigt hoppa med på misstankarna mot mig för att dra fokus från sig själva och det* tjänar framförallt Q4. Jag måste snart rösta för jag ska iväg men ska försöka hinna kika närmare på de båda snabbt innan jag kilar.

(*Edit: ändrade där till det)
 
Håller precis på att läsa igenom dentaku2 s inlägg och en sak som slår mig är att hon lägger en annan typ av inlägg som dentaku2 än som Dentaku1? ( då hon hade rollen "Jag") Men om det betyder något som så det vet jag inte . men upplever att hon var mer förvirrad då och mer frågande kanske som dentaku1?


här kommer hon med ett inlägg som känns lite som att hon sträcker sig en hjälpande hand för BSF att haka i min fundering om LenaH. Just det där att haka i andras funderingar och ge dem mer vatten på kvarnen är något som jag reagerar på? Alla har vi funderingar som kan vara fel , jag inte minst :p, och det är ju tacksamt att haka i någon annans funderingar om man är ond. Jag tycker det ser märkligt ut att hon liksom signalerar till BSF på något konstigt sätt ? Hm det finns bara en ond utanför lyan i leken väl ?:confused:
Annars skulle jag nästan tolka detta som ett sådant inlägg med tanke på BSFs roll.
@Blacksmithfarm

Vad tänker du om Qs fundering att LenaH kanske glider med och håller sig väl med cirkus?

Jag håller med om att relationen cirkus - LenaH sett märklig ut men det behöver ju inte vara så att den är ömsesidig.

Fortsätter att haka i min tanke , och iofs så var jag själv rätt inne på att jag var LenaH på spåret här så att andra också kunde få den tanken är väl inte så konstigt kanske. Men mer att hon hakar i min tankegång och inte utvecklar den mer . sedan tycker jag det är lite intressant att hon lite går till försvar för Mirtai i detta inlägget? I alla fall som jag tolkar det ? Och dessutom försöker släta över BSFs ev ondhet ? Eller läser jag in något här som ni andra tycker är uppåt väggarna?
Det här blev ju en spännande situation! Och inte någon jag känner mig helt bekväm i, får jag erkänna.

Av paret cirkus - LenaH skulle jag hellre syna den senare eftersom jag tycker att Qs resonemang om att en ulv kan smyga med för att hålla sig gömd och om den blir avslöjad misstänkliggöra. Jag tycker inte heller att "pling i ulvometern" tyder på att man vill antyda att man är siare(men det kanske är för att jag aldrig skulle fatta en sån hint).

Å andra sidan vet jag inte om jag tycker att misstankarna mot Mirtai har så mycket substans heller. De verkar baseras på inlägg precis i början av leken där hon och BSF hakade upp sig på vad Jag(ni fattar) skrev om ledarvargen. Det är klart att det blir ett minus för henne när det senare visade sig att Jag var god men jag lutar snarare åt att BSF och Mirtai åtminstone inte sitter i lyan tillsammans. Varför skulle de först försöka misstänkliggöra en person så och sedan käka den dag 1?

Fortsätter med att misstänka habina
Sedan reagerade jag på att Habina inte kändes riktigt konsekvent när jag läste genom dagens inlägg.





Sånt gör mig alltid misstänksam. Habina hamnar under min radar.

Sedan rösten på Mirtai, som väl lite kan kännas som att hon insett att Mirtai kan vara siad och att det klokaste nog är att följa cirkus spår ? Använder habina som orsak till att rösta på den andra
Jag kommer, om inget oväntat händer, vara online till DL men för säkerhets skull lägger jag en röst nu. Varken cirkus eller Mirtai står särskilt högt på min misstankelista utan jag får gå efter hur den jag för närvarande tycker är mest misstänkt röstat. Habina har skrivit tvetydigt idag och verkar dessutom vara säker på att vara med i leken även imorgon och eftersom hon har röstat på cirkus gör jag tvärtom.

Dentaku röstar på Mirtai

lite funderingar efteråt som jag vet inte varför , men av någon anledning reagerar jag på hur det skrivs eller nåt
Jag misstänker att det kan vara pricksäker sia/duktig spion/vällevererat paket eller kombo av dessa i farten. Nu hoppas jag att ängeln också lyckas!

nästa dag kommer hon in lagom till att rösta ganska tidigt på BSF, vill hålla sig väl med cirkus, och även med mig ser det ut som ? Hm vilken roll tänkte hon sig att jag skulle ha här eftersom hon vill lita på mig ? Samtidigt fortsätter att vara reserverad mot cirkus
Jag har sovit bort den här dagen och ska snart iväg på styrelsemöte. Min hjärna är mos och jag kommer inte att få till något särskilt vettigt hur jag än försöker. Jag skulle gärna läst lite mer men jag får gå på det jag kände igår kväll, när det visat sig att Mirtai var ond.

I och med det så vågar jag lita lite mer på cirkus(och även Q). Dock är det ingen garanti för att cirkus skulle vara god - garantier har nästan aldrig i det här jäkla spelet. Men just nu känner jag att det bästa sättet att syna både inte bara cirkus utan även få ytterligare ledtrådar är att gå på hennes linje i den här röstningen. Efter DL vet jag förhoppningsvis om det var ett bra val.

Dentaku röstar på Blacksmithfarm

Lite färsvarsläge efter min snabba kommentar efter DL igår för att jag iaf ville visa vad jag tänkte efter lynchen igår om jag helt enkelt inte kunde skriva mer sedan pga surftorsk...
Och det var inte meningen som "kritik" på hennes person, alla har vi gånger då vi inte kan bidra, men mit samlade intryck är ändå att det inte var så mycket hon kommit med som kunde visa vrt hon egentligen stod
Du inser att jag varit med i leken bara i drygt ett dygn i min nuvarande roll och att jag i anmälningstråden flaggade för att jag förmodligen skulle vara rätt sliten?

Så en sammanfattning igår kväll. och jag noterar ånyå att hon vill hålla mig försiktigt som god, men att jag kan luras ( ja jo :angel:det har väl hänt i nån lek att jag gjort det, men det har vi väl alla ;))
Men jag funderar på om Dentaku2 med förra leken i färskt minne när jag började snoka reda på tvillingarna kanske helst vill vagga mig i i en falsk säkerhet att hon liksom håller med mig ? ( ungefär som jag misstänkte LenaH för att göra med cirkus i början av leken?)Noterbart också att hon fortätter att sprida funderingar om LenaH och Snurrfian. Men som jag skrev tidigare idag så kan hon ju kanske bara inte varot rätt ute i sina tankar igår kväll och kanske tänka om idag? Och hon har skrivit att hon fått revidera sina tankar.....
Jag ska försöka göra en liten sammanfattning, om inte annat för att jag ska ha mina tankar på pränt om jag är lika trött imorgon. :meh:

cirkus - det är svårt att tänka sig något annat scenario än att cirkus är god, så hon står överst på min lista över troliga goda

Habina - även om jag inte vågar hålla henne som god gör det faktum att cirkus verkar göra det att mina misstankar mot henne släppt en del. Får stå som neutral för tillfället men håller lite koll på.

quarter4ever - drivande och aktiv, verkar genuint intresserad av att hitta ulvar. Dock med en liten varningsflagg, Q har lurats förr. Så det blir neutral med en försiktig övervikt åt det goda.

GladFliicka - spelar bra, kommer med vettiga tankar och jag hittar inget som ligger henne i fatet. Definitivt åt det goda hållet.

LenaH - får jag verkligen inget grepp om! Det känns som om hon glider med och inte försöker påverka spelet, vilket i det här läget kan betyda antingen att hon är en god med en viktig roll eller en ulv som spelar försiktigt. Eller helt enkelt att hon inte hade tid igår då jag var mer aktiv och att jag varit trött och missat massa intressant hon skrivit idag. Jag har ingen aning!

Snurrfian - nu hade det varit skönt att skriva att jag tycker att Snurrfian är supermisstänkt men nä. Ytterligare en person som jag inte kan säga varken bu eller bä om. Var visserligen med och röstade ut Mirtai, när jag la min röst hade Mirtai bara tre röster så inget var klart och Snurris röstade precis efter mig och lär inte ha sett min röst, men det såg mörkt ut ändå och det hade varit riskabelt att dra igång en räddningsaktion i det läget.

Slutsatsen får väl bli att Snurrfian och LenaH är de jag känner mig mest osäker på.

Om inte det här är leken med bara goda? :angel:

här är inlägget då hon reviderar sina tankar, och nu börjar hon få ont om folk att misstänka så nu börjar hon fundera över mig , och har inte släppt Habina-Noterbart är att hon glömmer att ens ta upp GladFliicka vilket snurrfian också uppmärksammar och frågar om sedan
Har läst dagens inlägg och får revidera mig lite. Eftersom jag håller cirkus för god och hon haft rätt om så mycket så törs jag lita på att hon har rätt om LenaH också. Däremot kan cirkus knappast hålla med LenaH om att Snurrfian är god baserat på röstningen på Mirtai men samtidigt misstänka mig. Jag och Snurrfian röstade nämligen i princip samtidigt där.

Q har seglat upp som mer misstänkt baserat på vad både cirkus och LenaH skrivit. Snurrfian har jag fortfarande inget grepp om men jag misstänker att det finns info ute om att hon är god. Habina vill jag hålla ögonen på lite till.

Jag vet inte. :crazy: Jag vill hålla henne god och kopplingen Mirtai - BSF är onekligen något som gör att hon framstår så också - men det kan också vara så att jag blivit grundlurad och att lyan skrattar gott just nu.
 
DL 1 21:00
13:40 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
14:46 Mirtai röstar på Dentaku
18.49 Habina röstar på Mirtai
19.54 Snurrfian röstar på blacksmithfarm
20.26 TeamLundVer röstar på Bollen__

20.40 cirkus röstar på TeamLundVer
20.47 LenaH röstar på TeamLundVer
20.59 Dentaku röstar på Blacksmithfarm
20.59 GladFliicka röstar på LenaH
21.00 quarter4ever röstar på LenaH


Röstlista DL 2 kl 21

15.35 cirkus röstar på Mirtai
18.43 Habina röstar på cirkus
19:24 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19.43 quarter4ever röstar på Mirtai
19.56 GladFliicka röstar på Mirtai
20.15 Mirtai röstar på cirkus
20.51 Dentaku röstar på Mirtai
20.51 Snurrfian röstar på Mirtai
20.57 LenaH rösta på BSF


DL 3 21:00
16:52 cirkus röstar på Blacksmithfarm
17:02 Dentaku röstar på Blacksmithfarm
17:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:02 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
20:13 quarter4ever röstar på blacksmithfarm
20:23 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:23 GladFliicka röstar på Blacksmithfarm
20:50 Habina röstar på dentaku


Jag plockar in den här för att få koll
 
Om man tittar på de som är kvar verkar alla utom jag och Q4 numera satta åt det goda hållet. Jag skulle gissa på att det bara är 1 ulv kvar - ev 2 men 1 känns mer troligt för annars hade leken kunnat ta slut snabbt innan. Snurrfian är den första att misstänka mig pga hon tycker att jag passerat henne och det gör henne lite paranoid. Q4 är snabb på att även hon sätta mig och Dentaku åt det ludna hållet främst pga uteslutningsmetoden. Dentaku går från att ha mig på den goda sidan till att bli mer osäker och detta gör mig tveksam till om Dentaku verkligen är god. Det jag ser här är en bra möjlighet för både Q4 och Dentaku som ev. ulvar att försiktigt hoppa med på misstankarna mot mig för att dra fokus från sig själva och det* tjänar framförallt Q4. Jag måste snart rösta för jag ska iväg men ska försöka hinna kika närmare på de båda snabbt innan jag kilar.

(*Edit: ändrade där till det)
Och jag ser det ju precis likadant bara att det för min del är du och Dentaku som kan vara 2 onda eller en god och en ond..
Jag tyckte nu när jag verkligen gick igenom alla Dentakus inlägg at man faktiskt kan hitta en hel del tveksamheter i det hon skrivit när man ser allt på en gång ( nu går det väl att göra det lite med alla om man verkligen vill iofs, men nja jag tvekar också om Dentakus goda avsikter sas )

jag ska kolla igenom dig med så får vi se om jag blir något klokare ....
:idea:
 
Som sagt så kan man hitta en del tveksamheter om man går tillbaka - jag hittade detta som skulle kunna tolkas som ett försök att rädda BSF från misstankarna som växte. Du börjar onekligen kännas som en ulv på defensiven nu. Som ulv är det lätt att välja ut den som känns mest misstänkt av de goda och leta reda på allt som kan ligga den personen i fatet. Som god är det svårare om man inte har något klart att gå på och man verkligen inte vill rösta ut en viktig roll - i det läget griper man inte efter halmstrån för att få någon att framstå som suspekt.

Men jag funderar på om du är säker på att ditt spår om BSF och Mirtai är korrekt? Det är ju ganska ovanligt att ulvarna hittar sin ledarvarg så direkt under första DL trots allt? Jag förstår hur du kom fram till den slutsatsen om du nu kände dig säker på MIrtai, men som sagt otroligt smart lya om de verkligen snappade det så på en gång, de gånger jag suttit i lyan när det funnits en ond utanför lyan så har det mest gissats hej vilt och ofta varit fel, och hur många gånger har det inte hänt att lyan käkat sin ledarvarg?
Jag menar , det är klart att det passar onda bra om nu BSF skulle vara god ändå om alla riktar in sig på henne?
Nu tycker jag iofs att BSF har reagerat lite konstigt på vissa saker genom leken, så har väl egentligen samma slutsats som dig om det hela, men vill ändå väcka tanken, försöka vrida lite på det hela ett varv så man inte missar något. Det brukar alltid vara något i varje lek som ställer allt på ända mot hur man trott att det var tycker jag.
Jag håller faktiskt med BSF om att hon borde varit siad inatt, jämför med hur jag var rätt säker på att jag skulle bli siad av henne förra leken när alla var så misstänksamma mot mig, som spelade minst sagt udda då, iaf till DL1:o. Och ÄR hon nu god så förstår jag hennes frustration om det ändå kvarstår misstankar mot henne , vilket skulle kunna tyda på att hon inte blivit siad i så fall
Är hon ond så är det klart att hon ändå försöker vända bort misstankarna mot sig så jag säger inte att hon inte är ond, det mesta tyder på det trots allt.

Så hur pass säker är du ang BSF?
 
Så då har jag gått igenom GladFliicka också

det första som jag reagerar på är detta jag tror att det är ett svar till @cirkus som undrade varför just ledarvargen skulle vara läskig ? Verkar fundera mycket på hur ledarvargrollen fungerar och verkar här öppen för att det kan vara precis hursom helst med en ledarvarg och att den mest lägger ut villospår?
Håller på att försöka skriva en sammanfattning men kan börja med att svara på detta. Jag har inte lekt så mycket men försöker läsa en del och som jag uppfattar det ställer det ibland till det att försöka tyda vad en ond utanför lyan gör/gjort. Både för att denne försöker signalera till lyan genom att tex rösta på en ulv eller sprida misstankar mot goda. Därför kunde jag känna att det blir mer villospår på det viset än en "vanlig" ulv. Sedan är jag lika glad varje gång en ulv åker. Vet inte om jag rörde till det mer nu eller om det framgår var jag försöker komma?

sedan rösten på LenaH som kommer bara lite innan min, det står visserligen i min emellan våra röster , men jag tror det var mycket närmare än så mellan dem, för jag vet att jag kollade på klockan ( hmmm nervös för den där djäkla klockan :angel:) och när jag skickade så hade den precis slagit om till 21.00 på datorn. Rösten som sådan har jag inga synpunkter alls på i detta stadiet var det i linje med mina egna tankar
Hinner inte med att posta sammanfattingen nu och vill inte riskera att missa och rösta men
GladFliicka röstar på LenaH
Då hon röstar TLV efter att hon gjort en sammanfattning om alla deltagare utan att direkt analysera eller teoria om de men samtidigt kan jag inte se att hon själv har gjort någon egen sammanfattnig med analyser heller utan verkar lägga en "enkel röst".

Sedan lägger hon detta inlägget och det får mig faktiskt att reagera lite, hon vill INTE lägga en avgörande röst? Nu är väl detta iofa GladFliickas andra lek så jag kan förstå hur hon tänker , för man är nervös som ny spelare att våga avgöra ( i alla fall var jag det ) Men noterar det gör jag
Jag har inte koll på hur ni brukar spela och visste helt enkelt inte. Nu blev det lite av en panikröst samt att jag inte ville lägga en avgörande röst så tidigt och det var lite utstickande även om det var tunt.. Men noterar och tar med mig helt enkelt! :)

Sedan kommer detta efter nattDL. Och det är här hon kopplar ihop BSF och Mirtai, och då verkar hennes tidigare farhågor om att ledarvargen ska gå in för att förvilla lite som bortblåsta, istället ska den signalera klart till BSF ( nu råkade det vara rätt- antar jag ? Vi får fråga MIrtai om det efteråt hur hon tänkte )
Dock tycker jag att det talar för GladFliicka att hon lägger fokus på BSF som mer troligt ond i det hela, det känns kanske inte som det mest logiska att göra om nu GladFliicka också är ond?
Men då har vi det MEN jag resonerade om förut. Detta inlägget fick mig att efter Mirtai lynchen vilja hålla GladFliicka som trolig spin, och en tanke till som slagit mig är ju att det KAN vara så att en ev spionrad kommit till lyan? Tex vem som blivit siad ? Jag kan inte riktigt släppa det scenariot helt, för det är ju faktiskt otroligt om lyan faktiskt visste helt bombsäkert att Mirtai var ledarvarg bara utifrån att hon röstade på Dentaku? Och skulle det istället vara så att de trodde hon var god så såg de ju att hon blivit siad om den spionraden kommit onda till del, att det just är ett försök att få BSF godförklarad om Mirtai var god? Just den där kommentaren om att hon är osäker men ska hålla ögonen öppna känns ju som en hint att hon skulle ha "sett" något bakom kulisserna faktiskt. Och tja det är ju även möjligt att hon faktiskt fått en spionrad av Lingonrenen och ändå är god ? Men visst spontant vill även jag hålla detta till något som talar för att GladFliicka inte torde vara ond
Ingen bra start.. :( Nu är jag så trött att ögonen går i kors men vill ändå dela med mig av en liten fundering innan jag går. Vet inte om detta bara blir rörigt (blir lätt det när jag är trött) men försöker iallafall;

Efter ikväll funderar jag lite över BSF och även Mirtai, efter rösten på Dentaku och med tanke på att Dentaku käkades,

BSF var snabb på att reagera över Dentakus svar på den obligatoriska frågan. Där var även Mirtai med och tänkte kring att det oftast är ulvar som inte har riktig koll på röstlistan eftersom de inte behöver och valde att lägga sin röst där. (Nu finns det dock inte mycket att gå på i Dl1 och det blir väl lätt att man griper halmstrån). BSF röstar sedan på Snurrfian med en motivering om att Snurrfian verkade försöka "hinta" till ledarvarg/lya. Sedan tänkte jag på kommentaren om att Q4 verkade ha vettigare tankar och frågor om roller etc än föregående lek och att detta skulle göra henne ond i denna då hon var god i förra. Det är mest småsaker och inget jätteutstickande egentligen men frågan är om det är för att sprida små misstankar runt omkring eller bara letar ulvar helt enkelt? Jag vill inte sätta åt något håll än men jag håller ögonen öppna.


Nästa dag verkar hon ha många spår att gå igenom, inget konstigt , det hade även jag och jag blev tveksam själv där ett tag om jag verkligen tolkade vissa saker korrekt. verkar vilja följa cirkus och mig ( ännu en som verkar vilja hålla mig som god ?)
Försöker läsa igenom och det finns många spår att följa, svårare att veta åt vilket håll man ska gå dock.

Hade funderingar igårkväll om framförallt BSF men även Mirtai. Jag kan förstå Mirtais röst i och med att det var Dl1 och det är svårt att hitta något att komma med men Cirkus tankar här om ev. signalering mellan BSF och Mirtai och ev. bekräftelse genom käket är intressant.

Mirtai har efter detta förklarat sig (och är även upptagen IRL vilket är fullt förståeligt!) men det är fortfarande ett intressant scenario.
BSF har jag fortfarande svårt att placera med många olika tankar om många olika spelare och mycket reflektioner. Sedan är frågan om en ulv hade varit så framåt och dragit i så många trådar? Jag vet helt enkelt inte. Det känns dock som om att det blir lite misstankar om många och det är där jag reagerar lite. Röstar i Dl2 på Cirkus med tanke om att Cirkus och LenaH skulle vara ulv och ledarvarg.

Cirkus och LenaH har också varit på tapeten sedan Dl men hållt en lite lägre profil. Hittade varandra fort med samma tankar innan Dl1 vilket flera har funderingar kring. Cirkus får sedan fråga om hon försöker framstå som siare av BSF men tar avstånd från det. Har vissa tankar liknande mina och röstar på Mirtai som hon tror kan vara Ledarvarg.

Snurrfian och Q4 har skrivit en del men där vet jag inte alls var jag ska tro än. Dentaku/Bollen_ har jag inte sett så mycket av än.

Har skrivit lite efterhand, reserverar mig för ev. felskrivningar.. :p

GladFliicka röstar på Mirtai

Jag tror att Cirkus och Q4 kan vara något på spåren och tankarna stämmer även bra överens med de jag haft själv om att BSF och Mirtai spelar för samma sida. Signal till/från lyan kan mycket väl ha varit rösten på Dentaku som sedan blev lynchad. Istället för att lägga upp en till för lynch följer även jag Cirkus och röstar på Mirtai.

Skulle detta visa sig vara helt fel nu får jag helt ställa om i mina tankar..

får dela på två inlägg, mer än 10000 små tecken:angel:
 
Fortsättning:

Frågar BSF en bra fråga, som kanske inte känns som en ulvkollega skulle ha ställt
Vad är det som gör att du tror att hon inte kan vara siare utan att du vill ha henne till ulv som spelar siare? Bara nyfiken och jag tror iallafall inte att jag läst någon förklaring till det.

röstar på BSF i nästa lynch
Så nu har jag några minuter över.. Har bara hunnit skumma igenom lite snabbt dock hade mindre tid idag än jag trodde jag skulle ha,

Efter gårdagens lynch vill jag hålla Cirkus något åt det goda håller, både pga lynchen av Mirtai där samt att många av hennes tankar överrensstämmer med de jag själv haft.

BSF har mer och mer seglat upp som potentiell ulv. Framförallt pga sättet att sprida misstankar om lite alla möjliga. Samt upplevde jag det som ett ev. försök mot drev att Cirkus igår där hon väldigt gärna ville framhålla Cirkus som ond som låtsas sia men som inte riktigt lyckades.

Q4 är jag väldigt osäker på men jag vill sätta henne försiktigt(!) åt det goda hållet bla pga att hon hakade på Cirkus igår mot Mirtai. Q4 är dock väldigt lurig så jag vågar inte riktigt lita på henne än.

Habina verkar försöka leta och kommer med en del reflektioner men har inte hunnit gå igenom hennes inlägg särskilt noggrant än så låter henne stå som neutral tills vidare.

Dentaku verkar försöka vända och vrida lite, håller henne som neutral så länge.

LenaH och Snurrfian har jag inte hunnit gå igenom direkt än och är jag osäker på var jag har någonstans.

Jag hinner tyvärr inte mer nu, men ska se om jag hinner in igen innan Dl.

GladFliicka röstar på BSF

Då jag tycker att hon känns skummast i leken just nu.


Försvarar sig efter mitt påstående att hon inte bidragit så mycket, och ja jo det är rätt lätt att hamna där i så pass klara lyncher som mot MIrtai och BSF, det gör nog de flesta av oss i sådana lägen skulle jag tro, jag är nog inte ett dugg bättre,
Fast jag skrev redan efter dl1 att jag hade mina ögon på just Mirtai och BSF och eftersom det har fortsatt vara de jag misstänkt är det där jag haft mitt fokus.

en översikt tidigare idag
cirkus - Har jag satt åt det goda hållet. Har varit aktiv att leta ulvar och har hittills varit pricksäker. Finns inget uppseendeväckande som talar för något annat just nu.

Habina - Verkar även hon leta och kommer med egna reflektioner och funderingar. Har röstat på den hon tycker verkar mest ulvig istället för att följa drev. Hade hon varit ulv känns det som om hon borde spelat mer följsammare för att inte dra blickar till sig? Det som gör mig lite osäker är rösten på Cirkus men de flesta verkar hålla henne som god och det vill helst även jag. Försiktigt åt det goda hållet för tillfället.

quarter4ever
-

@quarter4ever Det var inte så att jag väldigt gärna ville framhäva det utan jag refererade till att du skrev:

Jag ville jag förtydliga att jag hade BSF och Mirtai som onda relativt tidigt där mycket talade för även BSF som ulv efter att Mirtai lynchades och med viss tidsbrist hade jag inte riktigt tid att gräva vidare utan följde det spåret (likt många andra).

Q4 misstänker idag främst mig och Dentaku för att hon inte upplever oss lika drivande som de andra och för att vi inte direkt stuckit ut om jag förstår dig rätt? Håller övriga åt det goda hållet. Har skrivit väldigt mycket och här känner jag att jag behöver gå tillbaka och läsa igen. Är inte alls säker på var jag har Q4.

LenaH - Har jag också haft svårt att placera. Hon röstade på BSF redan i Dl2 och sedan igen i DL3. Kommer med funderingar idag där hon håller fram Q4 som luden och verkar reflektera på ett sätt jag kan följa med i. Verkar idag "godförklarad" av flera vilket gör att jag undrar om det kanske kommit någon info som satt henne som god. Har inte gjort något annat i leken som gjort att jag reagerat särskilt mycket.

Snurrfian - BSF ville försöka få fram att Snurrfian och Mirtai var ulv/ledarvarg och det hade kanske känts lite riskabelt att outa en av lyan på det viset. Verkade även rätt säker på sina teorier mot BSF och har fortsatt vilja vända och vrida på saker aktivt genom leken. Henne vill jag nog hålla som försiktigt god i nuläget. kommer fram till att det är mig och dentaku som hon behöver fundera över , vilket kan indikera att hon och jag har ungefär sammma karta bland de som är kvar , bara att vi har varann på den andra osäkra posten

Dentaku - Har inte gjort något särskilt utstickande hittills i mina ögon utan har verkar genuin i sina funderingar. Det som gör mig lite fundersam nu är att hon gått från att hålla mig som god till att bli lite tveksam efter vad Q4 och Snurrfian skrivit. Behöver gå tillbaka och läsa här igen.

Summa summarum är det framförallt Q4 men även Dentaku jag vill titta lite närmare på. Måste studera lite nu men återkommer!

Edit: ändrade ett ord som blev fel.

kommer fram till att det "tjänar" jag mest på, att fokus hamnat på dentaku och GladFliicka , och det är ju sant i sig, men i så fall så är det hon som tjänar på om fokus hamnar på mig och dentaku...;)
Det går alltid att vrida på allt flera varv helt enkelt.
Om man tittar på de som är kvar verkar alla utom jag och Q4 numera satta åt det goda hållet. Jag skulle gissa på att det bara är 1 ulv kvar - ev 2 men 1 känns mer troligt för annars hade leken kunnat ta slut snabbt innan. Snurrfian är den första att misstänka mig pga hon tycker att jag passerat henne och det gör henne lite paranoid. Q4 är snabb på att även hon sätta mig och Dentaku åt det ludna hållet främst pga uteslutningsmetoden. Dentaku går från att ha mig på den goda sidan till att bli mer osäker och detta gör mig tveksam till om Dentaku verkligen är god. Det jag ser här är en bra möjlighet för både Q4 och Dentaku som ev. ulvar att försiktigt hoppa med på misstankarna mot mig för att dra fokus från sig själva och det* tjänar framförallt Q4. Jag måste snart rösta för jag ska iväg men ska försöka hinna kika närmare på de båda snabbt innan jag kilar.

(*Edit: ändrade där till det)
 
Som sagt så kan man hitta en del tveksamheter om man går tillbaka - jag hittade detta som skulle kunna tolkas som ett försök att rädda BSF från misstankarna som växte. Du börjar onekligen kännas som en ulv på defensiven nu. Som ulv är det lätt att välja ut den som känns mest misstänkt av de goda och leta reda på allt som kan ligga den personen i fatet. Som god är det svårare om man inte har något klart att gå på och man verkligen inte vill rösta ut en viktig roll - i det läget griper man inte efter halmstrån för att få någon att framstå som suspekt.
Ja det kan jag förstå att det ser ut som, men faktiskt ville jag bara kolla av om det kunde vara på ett annat sätt än det såg ut som
Jag brukar vilja vända och vrida om jag uppfattar något som lite osäkert och jag tyckte mig se att cirkus kanske inte hade på fötterna sas på BSF utan mer visste om en god istället.
Jag försöker på samma sätt vända och vrida lite på båda dina och GladFliickas inlägg genom leken
och väga in de möjliga scenarion som kan ha föregått de inläggen sedan får man försöka bedöma vad som kan vara troligast helt enkelt
 
Ja det kan jag förstå att det ser ut som, men faktiskt ville jag bara kolla av om det kunde vara på ett annat sätt än det såg ut som
Jag brukar vilja vända och vrida om jag uppfattar något som lite osäkert och jag tyckte mig se att cirkus kanske inte hade på fötterna sas på BSF utan mer visste om en god istället.
Jag försöker på samma sätt vända och vrida lite på båda dina och GladFliickas inlägg genom leken
och väga in de möjliga scenarion som kan ha föregått de inläggen sedan får man försöka bedöma vad som kan vara troligast helt enkelt
Sitter på telefonen nu på väg iväg och hinner tyvärr inte göra någon längre utläggning men är ändå nyfiken var du lutat efter att ha gått igenom oss båda?
 
Sitter på telefonen nu på väg iväg och hinner tyvärr inte göra någon längre utläggning men är ändå nyfiken var du lutat efter att ha gått igenom oss båda?
ja du , sammantaget så lutar jag åt att Dentaku känns som ondare än dig ändå, tycker jag!
Men det är den där envisa tanken om en ev spionrad som kan ha kommit till lyan som gör mig lite spooky på dig
Men jag är mer inne på dentaku efter denna genomgången , det får jag medge
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp