Håller precis på att läsa igenom dentaku2 s inlägg och en sak som slår mig är att hon lägger en annan typ av inlägg som dentaku2 än som Dentaku1? ( då hon hade rollen "Jag") Men om det betyder något som så det vet jag inte . men upplever att hon var mer förvirrad då och mer frågande kanske som dentaku1?
här kommer hon med ett inlägg som känns lite som att hon sträcker sig en hjälpande hand för BSF att haka i min fundering om LenaH. Just det där att haka i andras funderingar och ge dem mer vatten på kvarnen är något som jag reagerar på? Alla har vi funderingar som kan vara fel , jag inte minst
, och det är ju tacksamt att haka i någon annans funderingar om man är ond. Jag tycker det ser märkligt ut att hon liksom signalerar till BSF på något konstigt sätt ? Hm det finns bara en ond utanför lyan i leken väl ?
Annars skulle jag nästan tolka detta som ett sådant inlägg med tanke på BSFs roll.
@Blacksmithfarm
Vad tänker du om Qs fundering att LenaH kanske glider med och håller sig väl med cirkus?
Jag håller med om att relationen cirkus - LenaH sett märklig ut men det behöver ju inte vara så att den är ömsesidig.
Fortsätter att haka i min tanke , och iofs så var jag själv rätt inne på att jag var LenaH på spåret här så att andra också kunde få den tanken är väl inte så konstigt kanske. Men mer att hon hakar i min tankegång och inte utvecklar den mer . sedan tycker jag det är lite intressant att hon lite går till försvar för Mirtai i detta inlägget? I alla fall som jag tolkar det ? Och dessutom försöker släta över BSFs ev ondhet ? Eller läser jag in något här som ni andra tycker är uppåt väggarna?
Det här blev ju en spännande situation! Och inte någon jag känner mig helt bekväm i, får jag erkänna.
Av paret cirkus - LenaH skulle jag hellre syna den senare eftersom jag tycker att Qs resonemang om att en ulv kan smyga med för att hålla sig gömd och om den blir avslöjad misstänkliggöra. Jag tycker inte heller att "pling i ulvometern" tyder på att man vill antyda att man är siare(men det kanske är för att jag aldrig skulle fatta en sån hint).
Å andra sidan vet jag inte om jag tycker att misstankarna mot Mirtai har så mycket substans heller. De verkar baseras på inlägg precis i början av leken där hon och BSF hakade upp sig på vad Jag(ni fattar) skrev om ledarvargen. Det är klart att det blir ett minus för henne när det senare visade sig att Jag var god men jag lutar snarare åt att BSF och Mirtai åtminstone inte sitter i lyan tillsammans. Varför skulle de först försöka misstänkliggöra en person så och sedan käka den dag 1?
Fortsätter med att misstänka habina
Sedan reagerade jag på att Habina inte kändes riktigt konsekvent när jag läste genom dagens inlägg.
Sånt gör mig alltid misstänksam. Habina hamnar under min radar.
Sedan rösten på Mirtai, som väl lite kan kännas som att hon insett att Mirtai kan vara siad och att det klokaste nog är att följa cirkus spår ? Använder habina som orsak till att rösta på den andra
Jag kommer, om inget oväntat händer, vara online till DL men för säkerhets skull lägger jag en röst nu. Varken cirkus eller Mirtai står särskilt högt på min misstankelista utan jag får gå efter hur den jag för närvarande tycker är mest misstänkt röstat. Habina har skrivit tvetydigt idag och verkar dessutom vara säker på att vara med i leken även imorgon och eftersom hon har röstat på cirkus gör jag tvärtom.
Dentaku röstar på Mirtai
lite funderingar efteråt som jag vet inte varför , men av någon anledning reagerar jag på hur det skrivs eller nåt
Jag misstänker att det kan vara pricksäker sia/duktig spion/vällevererat paket eller kombo av dessa i farten. Nu hoppas jag att ängeln också lyckas!
nästa dag kommer hon in lagom till att rösta ganska tidigt på BSF, vill hålla sig väl med cirkus, och även med mig ser det ut som ? Hm vilken roll tänkte hon sig att jag skulle ha här eftersom hon vill lita på mig ? Samtidigt fortsätter att vara reserverad mot cirkus
Jag har sovit bort den här dagen och ska snart iväg på styrelsemöte. Min hjärna är mos och jag kommer inte att få till något särskilt vettigt hur jag än försöker. Jag skulle gärna läst lite mer men jag får gå på det jag kände igår kväll, när det visat sig att Mirtai var ond.
I och med det så vågar jag lita lite mer på cirkus(och även Q). Dock är det ingen garanti för att cirkus skulle vara god - garantier har nästan aldrig i det här jäkla spelet. Men just nu känner jag att det bästa sättet att syna både inte bara cirkus utan även få ytterligare ledtrådar är att gå på hennes linje i den här röstningen. Efter DL vet jag förhoppningsvis om det var ett bra val.
Dentaku röstar på Blacksmithfarm
Lite färsvarsläge efter min snabba kommentar efter DL igår för att jag iaf ville visa vad jag tänkte efter lynchen igår om jag helt enkelt inte kunde skriva mer sedan pga surftorsk...
Och det var inte meningen som "kritik" på hennes person, alla har vi gånger då vi inte kan bidra, men mit samlade intryck är ändå att det inte var så mycket hon kommit med som kunde visa vrt hon egentligen stod
Du inser att jag varit med i leken bara i drygt ett dygn i min nuvarande roll och att jag i anmälningstråden flaggade för att jag förmodligen skulle vara rätt sliten?
Så en sammanfattning igår kväll. och jag noterar ånyå att hon vill hålla mig försiktigt som god, men att jag kan luras ( ja jo
det har väl hänt i nån lek att jag gjort det, men det har vi väl alla
)
Men jag funderar på om Dentaku2 med förra leken i färskt minne när jag började snoka reda på tvillingarna kanske helst vill vagga mig i i en falsk säkerhet att hon liksom håller med mig ? ( ungefär som jag misstänkte LenaH för att göra med cirkus i början av leken?)Noterbart också att hon fortätter att sprida funderingar om LenaH och Snurrfian. Men som jag skrev tidigare idag så kan hon ju kanske bara inte varot rätt ute i sina tankar igår kväll och kanske tänka om idag? Och hon har skrivit att hon fått revidera sina tankar.....
Jag ska försöka göra en liten sammanfattning, om inte annat för att jag ska ha mina tankar på pränt om jag är lika trött imorgon.
cirkus - det är svårt att tänka sig något annat scenario än att cirkus är god, så hon står överst på min lista över troliga goda
Habina - även om jag inte vågar hålla henne som god gör det faktum att cirkus verkar göra det att mina misstankar mot henne släppt en del. Får stå som neutral för tillfället men håller lite koll på.
quarter4ever - drivande och aktiv, verkar genuint intresserad av att hitta ulvar. Dock med en liten varningsflagg, Q har lurats förr. Så det blir neutral med en försiktig övervikt åt det goda.
GladFliicka - spelar bra, kommer med vettiga tankar och jag hittar inget som ligger henne i fatet. Definitivt åt det goda hållet.
LenaH - får jag verkligen inget grepp om! Det känns som om hon glider med och inte försöker påverka spelet, vilket i det här läget kan betyda antingen att hon är en god med en viktig roll eller en ulv som spelar försiktigt. Eller helt enkelt att hon inte hade tid igår då jag var mer aktiv och att jag varit trött och missat massa intressant hon skrivit idag. Jag har ingen aning!
Snurrfian - nu hade det varit skönt att skriva att jag tycker att Snurrfian är supermisstänkt men nä. Ytterligare en person som jag inte kan säga varken bu eller bä om. Var visserligen med och röstade ut Mirtai, när jag la min röst hade Mirtai bara tre röster så inget var klart och Snurris röstade precis efter mig och lär inte ha sett min röst, men det såg mörkt ut ändå och det hade varit riskabelt att dra igång en räddningsaktion i det läget.
Slutsatsen får väl bli att Snurrfian och LenaH är de jag känner mig mest osäker på.
Om inte det här är leken med bara goda?
här är inlägget då hon reviderar sina tankar, och nu börjar hon få ont om folk att misstänka så nu börjar hon fundera över mig , och har inte släppt Habina-Noterbart är att hon glömmer att ens ta upp GladFliicka vilket snurrfian också uppmärksammar och frågar om sedan
Har läst dagens inlägg och får revidera mig lite. Eftersom jag håller cirkus för god och hon haft rätt om så mycket så törs jag lita på att hon har rätt om LenaH också. Däremot kan cirkus knappast hålla med LenaH om att Snurrfian är god baserat på röstningen på Mirtai men samtidigt misstänka mig. Jag och Snurrfian röstade nämligen i princip samtidigt där.
Q har seglat upp som mer misstänkt baserat på vad både cirkus och LenaH skrivit. Snurrfian har jag fortfarande inget grepp om men jag misstänker att det finns info ute om att hon är god. Habina vill jag hålla ögonen på lite till.
Jag vet inte.
Jag vill hålla henne god och kopplingen Mirtai - BSF är onekligen något som gör att hon framstår så också - men det kan också vara så att jag blivit grundlurad och att lyan skrattar gott just nu.