Mörkerkriget i Landet Bortom (ULVLEK)

Jag har sovit bort den här dagen och ska snart iväg på styrelsemöte. Min hjärna är mos och jag kommer inte att få till något särskilt vettigt hur jag än försöker. Jag skulle gärna läst lite mer men jag får gå på det jag kände igår kväll, när det visat sig att Mirtai var ond.

I och med det så vågar jag lita lite mer på cirkus(och även Q). Dock är det ingen garanti för att cirkus skulle vara god - garantier har nästan aldrig i det här jäkla spelet. Men just nu känner jag att det bästa sättet att syna både inte bara cirkus utan även få ytterligare ledtrådar är att gå på hennes linje i den här röstningen. Efter DL vet jag förhoppningsvis om det var ett bra val.

Dentaku röstar på Blacksmithfarm
 
DL 3 21:00
16:52 cirkus röstar på Blacksmithfarm
17:02 Dentaku röstar på Blacksmithfarm
17:08 Blacksmithfarm röstar på cirkus





(edit, la till min röst också)
 
Tja, jag tror att cirkus går all in för att lura byxorna av er nu. Så därför hamnar min röt på cirkus.

Blacksmithfarm röstar på cirkus


För att jag tror att hon lurar er nu. Om hon vetat något om min roll så hade hon inte röstat på mig.
 
Jag är lite fascinerad över allt detta prat om att @cirkus och jag "bondat", "funnit varann" osv.

Ja - vi hade ungefär samma tankar om TLV (vilka visade sig vara helfel) och några andra resonemang som var mer generella?

1. Hade vi suttit i lyan så hade vi väl inte varit så öppna?
2. Som god söker iaf jag allierade och då känner man varandra lite på pulsen.
3. Ingenting i "bondandet" får en naturligtvis att avskriva den andre som ond förrän motsatsen bevisats.

Jag vet inte om cirkus är god eller ond men jag tycker att hennes agerande hittills lutar åt det goda hållet. Och oavsett vilket så känns det som om det finns andra före henne i kön just nu.
 
Du funderar inget över om LenaH försöker hålla sig väl med dig helt enkelt? jag menar det skulle ju inte vara första gången i världhistorien som en ond ställer sig in hos en god? Eller följer dens tankar etc ?Skulle det nu visa sig att LenaH är ond så blir ju du rätt misstänkt då dessutom?
Förutsatt att du nu ÄR god alltså.
Jag vill gärna ha dig där, men vågar inte riktigt hålla dig där än
Det jag är mest rädd för är om det faktiskt står 5-4 så har ju onda ett hyfsat slagläge ändå bara de kan få lynchen mot en god?
Jag har ju egentligen redan förtydligat detta men när jag läser om leken igen så ser jag inte riktigt var den tighta bondningen ligger?
Att man kan ha samma funderingar och känner av varandra gör man ju både som god och ond?

Att jag ser att någon tänker ungefär som jag är alltid trevligt men jag är inte så blind att jag inte kan se att personen lika gärna kan vara ond ändå. :)
 
Tja. Jag kan lika gärna rösta nu, känner jag (så att jag inte råkar somna igen och missar DL)

Jag är fortfarande inne på scenariet där LenaH är ledarvarg och cirkus ulv.
Fick känslan av att cirkus spelade siare (som jag skrev tidigare) - vilket hon nekar till. Dessutom påpekar hon att jag inte skulle spela som jag brukar göra som god - jag undrar vad hon menar med det?
LenaH's svar har verkat undanglidande, tycker jag. Hon ifrågasätter varför cirkus skulle vara ulv - fast jag har förklarat hur jag tänker. Hon påstår att jag greppar efter halmstrån.
Jag undrar jag, om det kanske inte är så att jag är rätt ute här?

Så, eftersom jag tror att det är bra att få ut ulvar i första hand och eftersom Habina redan har röstat på cirkus så hamnar min röst där.

Blacksmithfarm röstar på cirkus
Du kan ha svarat på detta redan - sorry isf :), jag läser om och skriver samtidigt - hur tänker du då när jag bevisligen inte var ledarvarg?
Vart ställer det @cirkus idag? Och vart ställer det mig?
 
Av paret cirkus - LenaH skulle jag hellre syna den senare eftersom jag tycker att Qs resonemang om att en ulv kan smyga med för att hålla sig gömd och om den blir avslöjad misstänkliggöra.
På vilket sätt smyger jag med? Det var en minut mellan @cirkus röstinlägg och mitt inlägg där jag luftar misstankar mot TLV, jag hade inte sett cirkus inlägg.

Igår hade jag inte tid för något vettigt alls så man kan väl iofs säga att jag smög men det berodde på andra saker än leken. :)
 
Jag har ju egentligen redan förtydligat detta men när jag läser om leken igen så ser jag inte riktigt var den tighta bondningen ligger?
Att man kan ha samma funderingar och känner av varandra gör man ju både som god och ond?

Att jag ser att någon tänker ungefär som jag är alltid trevligt men jag är inte så blind att jag inte kan se att personen lika gärna kan vara ond ändå. :)

Jag tycker att det var mer att ni höll med varandra första dagen, sedan har det blivit mindre av den varan. Om det beror på att vi andra reagerade på det hela eller för att ni inte har samma tankar längre, det låter jag vara osagt. Men min uppfattning är att det var mer att ni höll ihop i början.
 
Min kvällsplanering ställdes på ända av en sjuk karl så jag får ta taxiturerna med barnen... :meh: ;) Men för att försöka få fram var jag står, jag håller Cirkus helt klart åt det godare hållet, dels i och med att hon låg efter Mirtai igår men även för att hon står fast i vad hon tror trots att hon blir ansatt, vilket då i förlängningen gör att jag håller BSF åt det ondare hållet. En ond brukar oftast vara lite mer följsam och backa undan om det inte finns väldigt viktiga skäl att stå på sig.
I och med att Cirkus håller Habina åt det godare hållet så är jag benägen att följa henne där, jag hittar inget som talar emot det och Habina verkar vrida och fundera.
LenaH tycker jag även hon försöker leta aktivt efter onda det lilla hon har hunnit skriva och att hon sticker ut i gårdagens lynch talar också för att hon är god tycker jag.
Sen har vi en bunt som jag inte vet var jag har, där har vi Q som trots sina många inlägg inte gör något riktigt väsen av sig än, Dentaku som hoppade in istället för Bollen, det lilla än så länge så verkar hon vrida och fundera men det säger inte så mycket än. GladFlikka har mig helt gått förbi och känns därmed en aning farlig av den anledning.

För att inte missa röstningen sittande i bilen så passar jag även på att rösta, jag tycker att BSF verkar mer än lovligt skum i sina invecklade försök att få Cirkus misstänkt och nästan desperat försökte rädda Mirtai igår. Jag kan inte riktigt placera in BSF på någon god roll vilket gör att hon nästan borde vara ulv... ;) Snurrfian röstar på BSF.
 
Återigen verkar cirkus vara i spetsen för misstankarna, vilket får mig att fundera på vilka motiv hon har för att få ut mig? Visst, det ser verkligen ut som om hon siat Mirtai. Men, om det nu är sant och hon dessutom siat mig - varför röstar hon inte på mig? Jo - för att jag inte är ond. Jag tror kanske hon är lite försiktig och vill känna hur vindarna blåser innan hon röstar, om inte goda hakar på hennes tankar om mig så kanske hon inte vill stika ut med en röst på mig?

Själv hade jag ju en tanke om Snurrfian och Mirtai som ulv/ledarvarg - så det är nog där jag kommer att börja gräva i eftermiddag/kväll när jag är tillbaka här.
Jag är inte så supersäker på att @cirkus har siat någon faktiskt för det finns så oerhört många kandidater isf. Dels de två du tar upp här ovan, dels trodde någon att hon siat mig god (och isf ond nu också med tanke på att hon tyckte jag ev var i behov av hyvel) och varför inte @Habina som hon ändrat uppfattning om idag efter att ha varit misstänksam mot henne igår efter DL.

För många sior, för lite tid.
 
Jag är inte så supersäker på att @cirkus har siat någon faktiskt för det finns så oerhört många kandidater isf. Dels de två du tar upp här ovan, dels trodde någon att hon siat mig god (och isf ond nu också med tanke på att hon tyckte jag ev var i behov av hyvel) och varför inte @Habina som hon ändrat uppfattning om idag efter att ha varit misstänksam mot henne igår efter DL.

För många sior, för lite tid.

Det där är ju risken när många för för sig att en person kanske kan vara siare. Vips nagelfars allt man skrivit och så tolkas det in en massa saker man egentligen inte menat. Been there done that... Jag tror att OM cirkus skulle visa sig vara siare eller för den delen fått en sia på något vis, så känns det troligast att hon siat mirtai, i och med hur hon stod fast vid henne igår trots allt.

Däremot, om hon skulle vara siare (och kunna sia flera) tror jag inte att hon siat blacksmithfarm. Iaf skulle jag inte göra det om jag var siare, utan hellre kolla upp någon annan som betett sig skumt eller någon man absolut inte fått något grepp om. Hade jag varit siare hade jag i den här leken förmodligen siat dentaku eller snurrfian. ;)
 
Åh, jag blir kluven nu... Jag har gått tillbaka och läst och jag hittar ingenting som känns som "kontaktförsök" mellan blacksmithfarm och mirtai. Visst, mirtai vet ju vilka som är ulvar, men hur i hela friden skall ulvarna begripa att mirtai är ledarvargen för att hon röstar direkt efter "ulven" blacksmithfarm? Följt av att ulvarna sedan käkar dentaku1 som en signal tillbaka till mirtai.

Åh @cirkus jag vill tro på din teori men jag tycker den känns alldeles för perfekt. :arghh:
 
Däremot, om hon skulle vara siare (och kunna sia flera) tror jag inte att hon siat blacksmithfarm. Iaf skulle jag inte göra det om jag var siare, utan hellre kolla upp någon annan som betett sig skumt eller någon man absolut inte fått något grepp om.
Det håller jag med om - enligt devisen "om det ser ut som en" osv så känns det som en bortkastad sia om teorin hittills hållit halvvägs.
 
Åh, jag blir kluven nu... Jag har gått tillbaka och läst och jag hittar ingenting som känns som "kontaktförsök" mellan blacksmithfarm och mirtai. Visst, mirtai vet ju vilka som är ulvar, men hur i hela friden skall ulvarna begripa att mirtai är ledarvargen för att hon röstar direkt efter "ulven" blacksmithfarm? Följt av att ulvarna sedan käkar dentaku1 som en signal tillbaka till mirtai.

Åh @cirkus jag vill tro på din teori men jag tycker den känns alldeles för perfekt. :arghh:
Jag reagerade ju inte på något "kontaktförsök", då hade jag väl lagt rösten där redan i DL1 men jag reagerar mer på @Blacksmithfarm s sätt att gräva.

Som god gräver hon oerhört djupt och kommer med bra slutledningar men nu upplever jag att hon kommer med en del vilda tankar som inte riktigt går ihop.
 
@quarter4ever jag kan hålla med om din tanke att BSF skulle kunna vara god och en aning förvirrad men jag tycker att hennes sätt att ge sig på Cirkus talar mer för hennes ondhet, om vi nu säger att Cirkus är siare så finns det fler alternativ att sia än just BSF, där är jag lite inne på uttrycket som jag tror att @LenaH myntade, om det ser ut som en ulv så är det oftast en ulv och då skulle det vara bättre att sia någon helt annan som kanske är lite mer osäker.
Sen kan det vara så att det som ser ut som en ulv faktiskt inte är en ulv men sättet som BSF reagerar på gör att åtminstone jag lutar åt att det känns hårigt.
nu är jag hemma igen
Betar av det jag hinner vad som hänt under dagen
Ja jag är med på både din och cirkus tanke här, jag ville bara kolla att det inte fanns några tvivel sas.
Jag håller med om att BSF reagerar konstigt under denna leken, jag har skrivit det också innan
Jag saknar lite hennes metodiska uppställningar och funderingar så jag tycker att det känns som att teorin borde hålla.
 
Förlåt, men hur skulle det vara ett räddningsförsök när jag röstade först på cirkus? För att inte tala om att jag faktiskt röstade på Mirtai i dl1.
tja det är väl inte så konstigt att undra över det ? Nu tror jag nog att flera vet vad de talar om när de sätter dig som mer åt förvirrad god hållet. men iom att du, BSF och Mirtai var de som röstade på cirkus igår så är det väl inte underligt att man iaf funderar åt det hållet ?
Eftersom Mirtai var ledarvarg och okänd för lyan så skulle väl inte en röst på Mirtai i DL1 automatiskt säga att du borde vara god ? Eller hur?
 
Går igenom leken nu... :)

Tvärlurad på vilket sätt och av vem?
Jag förklarar det ju i inlägget efter varför jag började tveka har tom specat det i sista raden att jag blir paranoid. Har fetat det i inlägget åt dig

Det känns ju lite som att det är Mirtai och Bsf V/S Cirkus och LenaH
Den gruppen lär ju inte vara onda tillsammans iaf.

Jag blir lite fundersam över att cirkus nu kommer in och meddelar att hon kan tänka sig att ändra rösten "om det behövs "
Jag fick den uppfattningen förut att hon var ganska säker på både BSF och Mirtai som onda tillsammans, men så verkar ju inte vara fallet ? Samt på LenaH som god, eller iaf att det inte plingar i ulvometern fast det skriver hon ju nu att hon inte har någon aning om vart LenaH står utan vill hålla henne mer neutral? Ganska vågat då att skriva som hon gjorde tidigare idag- då skrev hon så här:
"Att LenaH följde min röst är inget som jag reagerade på alls. Jag tror att hon helt enkelt tänkt i samma banor. Jag ser inte alls problemet i att hon lägger den rösten - man röstar väl på den som man tycker är skummast? (Speciellt som jag själv tyckte att TLV faktiskt var skum). Inte för att det säger så mkt om hennes roll. Men just för att jag iallafall inte har pling i ulvometern"

Som sagt blir väldigt paranoid och ser att det går att följa många olika spår i allt detta.

grubblar vidare.

Kvar i leken: 9 st

quarter4ever
snurrfian
cirkus
Blacksmithfarm
bollen__
Habina
LenaH
GladFliicka
Mirtai

goda roller kvar
Ängel
siare
siarens ättling
spion
Lingonrenen
ev 1 bybo

onda kvar
2-3 ulvar
1 ledarvarg
 
så nu har jag läst igenom det som hänt sedan i fm samt läst igenom BSF en gång till

När man läser BSF idag framförallt och även igår så framstår hon ju mer och mer som en ulv som börjar bli desperat tycker jag.
Jag tror inte cirkus lurar byxorna av oss alls, det tror jag nog skulle vara avslöjat vid detta laget , Visst till första DL kunde ju kanske spionen tex kunna bli lurad om cirkus skulle fått en sia i paket av lingonrenen. Men knappast under 2 DL, eller hur?
Så att fortsätta hävda det idag och i övrigt inte ens komma med reflektioner om andra än cirkus, och i viss mån snurrfian känns inte som vad en god BSF skulle göra faktiskt
Jag saknar hennes gedigna genomgångar och reflektioner i denna leken, hon verkar i princip bara ha haft
att Cirkus och LenaH är Ledarvarg och ulv. När sedan Mirtai visad sig vara Ledarvarg så släpper hon LenaH lite men håller kvar i att cirkus skulle kunna vara ulv

Sedan har hon gått efter Snurrfian lite också, så pass att jag faktiskt inte tror att de är i lyan ihop iaf, jag funderade i de banorna igår ,men när man läser om leken så nja det känns inte så troligt ändå

Jag kan lika gärna rösta nu jag med, jag kommer fram till samma slutsats som de som röstat hittills
jag tror att BSF är luden i denna leken, på det sätt som hon spelat och liksom inte riktigt tagit upp saker så som hon brukar samt att hon dragit konstiga slutsatser och dessutom upplever jag att hon försökt sprida små misstankar här och där under första DL
Skulle nu BSF ändå vara god så får man tänka om lite, men jag tror att det inte ska behövas

quarter4ever röstar på blacksmithfarm
 

Liknande trådar

D
Övr. Djur hej! brukar spana lite här och måste bara berätta..... för några veckor sen var jag o min sambo ute och gick på vår grusväg i mörkret...
Svar
10
· Visningar
1 106
Senast: MadickenII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp