Morganhästar tråd 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Morganhästar tråd 2!

Nej, bara halvbror, Justin Isterics är pappa till denna. Vi gör ett helsyskon till Pharazon inför nästa år, ska dräktighetsundersökas nästa vecka men jag är ganska säker på att där är föl i magen. De två understa bilderna är fyra dagar gamla.

Jag förstår helt vad du menar. Har själv haft funderingar på att sälja någon av mina en dag, det tar så nedrans mycket tid med tre! Men så är de så ljuvliga allihop, att jag ångrar mig. Jag skulle vilja ha en stalltjej som kunde pyssla om dem lite, gå promenader osv.

Är lite förvirrad, jag menade att den i magen blir helsyskon, men den här är ju lik Pharazon när han var föl så jag blandar ihop det hela.

Här kommer bilder på min snygging.
juni_10_0031.jpg

Men vad sjutton är det där??????????
juni_10_0041.jpg

Skönt, bara en islänning utklädd till spöke:grin:

Fin! Så långa tjusiga ben han har. Är han lite överbyggd, eller står han i backe?

Det lutar nog lite + kameravinkeln, för han är inte överbyggd. Han är perfekt;)

Nej, tyvärr. Har andra planer som krockar den helgen.

Hehe;) Min är perfekt, men han är överbyggd säkert i dm bak nu.

Sara: Vi kommer säkert till Riks, och ställer upp i det där trail-in-hand, eller hur det var. Mest åker vi för att titta på andra snygga hästar, men det är ju kul att ta med Mini också. Kanske, kanske, ställer vi upp i tömköring men där lär vi bli brädade.... det kanske inte är så kul.

All träning är bra träning, ha inga prestationskrav! Betty har inte hunnit träna så mycket i tömkörning som hennes matte hade tänkt tex, men de ska vara med. Vad fin han blir... :D

Ja, det kanske går bra... men i dagsläget travar han på kommando typ hälften av gångerna, halterna tar en liten stund att få till ibland etc. Vi får se! Vi ska på inkörningskurs i helgen och slipa på det mesta, så vi kanske känner oss mer redo i juli.

*kl*

Är det någon här som vet hur Red Commander nedärver sig? Temperament? Storlek? Han är ju inte så stor själv......

Är lite nyfiken på en avkomma efter honom och tänkte höra om någon sett några avkommor?

Skulle ni säga att morganhästen generellt bär upp en lite längre ryttare? De är rätt maffiga tänkte jag. (Jag är själv 176 men skulle gärna köpa en morgan.)

Först kul att du är intresserad av en Morgan!
Jag är också 176 lång men måste säga att Morgans bär upp väldigt bra!

Nedan lite bilder på mig och olika stora Morgans;

Här är jag på Sonny som är 149 cm i mkh http://iloapp.icemorgans.se/data/_gallery//public/6/1252104130_resized.jpg?width=464&height=347

Rio jag red i USA ca 153 i mkh http://iloapp.icemorgans.se/data/_gallery//public/6/1252103668_resized.jpg?width=540&height=360

Jag på Manne (med blå rosett) 156 i mkh http://iloapp.icemorgans.se/data/_gallery//public/6/1252104974_resized.jpg?width=464&height=348

Jag på mitt sto Image 158,5 i mkh http://iloapp.icemorgans.se/data/_gallery//public/3/1251467120_resized.jpg?width=540&height=360

Sist ut, jag på mitt sto Spice 153 i mkh http://iloapp.icemorgans.se/data/_gallery//public/2/1250768686_resized.jpg?width=540&height=360

Hoppas det ger dig en liten hjälp i ditt val om Morganhästen och hur dom bär upp!! Lycka till :)

Hoppas att ni får ett bra Morganriks alla som ska dit. Och lycka till i det ni deltar i.
Framförallt hoppas jag att en Morgan vinner ;)
Molle vilar nu. Har är lite stel i bakbenen, ska kollas nästa vecka. Ni som är vana vid unghästar: är det vanligt att de har liknande. Diffust men han är kollad hos veterinär som inte hittat ngt. Nu ska en massör få känna igenom honom.
Annars har vi flyttat stall. Tyvärr har jag lämnat min käre stallägare men har kommit till ett bra ställe. 2 km hemifrån, cykelavtånd och så ligger det efter vägen till jobbet.
Ha en fortsatt skön sommar.:laugh::bump:

Min 17-åriga häst blev stel i bakbenen förra sommaren. Det var knappt att det märktes, men han släpade benen lite mer efter sig och hade inget "tryck" framåt i dem. Jag tog ut en equiterapeut som hittade en muskelknuta ovanför korset, som kunde bero på att han tex. halkat i hagen, och som behandlade med massage och värmetäcke (tror jag det var). Då löste det sig för min pålle.

Jag hoppas att det är ngt behandlingsbart, inte allt för komplicerat.
Nu vilar han iallafall så gott det går med alla broms i denna underbara sommarvärme.:)

här kommer lite bilder på Memt Captor Milk Dud ( Pelle ) som växt till sig väldigt mycket nu :D

38207_10150213379100052_858720051_13593686_2276374_n.jpg"

38271_10150213379005052_858720051_13593681_5247406_n.jpg"

Katterna är ju de roligaste som finns att jaga, katten som är med på bild är ju inte rädd för hästarna heller så han är alltid i hagen och busar :D

38207_10150213379085052_858720051_13593684_5988229_n.jpg"

Söt pålle:)

Här hemma övar vi på tömkörningsprogrammet till Riks, vilket inte är helt enkelt för mig som aldrig behövt lära mig ett enda dressyrprogram förut. Det får bli till att öva lite nästa vecka också, så ska det nog sitta. Jag fick också brev från morganhästföreingen igår- rekordmånga anmälningar till Riks! Urkul! Vi är superpeppade, och jag är glad att jag redan har för många hästar hemma så jag slipper bli köparsugen av alla vackra hästar. :angel:

*kl*

Hej alla! Stort lycka till till alla er som ska på riks i år! Hoppas att det blir en riktig kanonhelg! (Så klart det blir! ;)) Själv står jag över i år, men lite sugen blir man ju ändå nu när det närmar sig.... Hur som helst så ser jag fram emot massor av bilder och rapporter här efter helgen! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 465
Senast: Ajda
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 482
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • FÅRtråden