Jag tycket mej se, häromkring iaf, sedan jag började tävla för ett gäng år sedan att placerade är de som rider på ungefär 65-70+ %.
Det normala spannet. Snarare över 66+ men ja, däromkring.
Men det beror ju helt på domare, dagsform, motstånd och så vidare.
Jag har allt ifrån vunnit på 64 och 60 som blivit oplacerad på 68.
Men ser man bara en anonym resultatrad ligger vinnare på 70plus och sen i en jämn fallande skala.
Parantes;
När man tävlat ett tag och ofta mot samma motstånd börjar det ju bli lite intressant(are) hur man står sej mot de anda i resultatlistan än själva procenten. Tycker jag
Eftersom poängen kan variera med olika domare.
Tex när vi red lag (div3) och det var samma ekipage hela säsongen i de klasserna vi red lag i , i kanske ett par tre år i rad.
Vinnaren drog ifrån i procent, placerade låg i ett skikt en bit under och sen ett mindre hopp till oplecerade. Ungefär så i stort.
Nåt år senare var det ju faktiskt dags att kliva vidare i klasserna och det gjorde de flesta av de i övre resultatlistan. Som sen följdes åt upp i klasserna.
Några drar vidare till större uppgifter och lite snabbare än andra , några blir kvar utan att avancera eller möter skador eller annat och några kliver vidare lite lagom till typ msvb-a.
Men kul när man verkligen började på samma nivå och år efter år följs åt i ungefär samma klasser!