Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har Montéryttare bytt förnamn också???
Har Montéryttare bytt förnamn också???
Testar så här då... http://hem.passagen.se/eleonora/Monte_Karin.jpg
Hej Laila jo, en för dig & mig bekant stod breddeve mig på eskilstuna den 6/4 och klaga över att en massa okunniga ryttare, bla den som red hennes valack, har för korta läder så de inte kan driva hästen med skänkel. Jag log lite, känns mer som om man stör den då istället..? dels går ju en travare(sulky) för röst/smackningar mm inte för skänkel.. Äh, har ju inte licens själv men ridtränar min valack med "monté-läder"
Tack för synpunkterna.
Mitt största problem är nog benstyrkan. Men den jobbar jag på. Du har rätt i att jag nog om inte faller fram så i alla fall rätar jag på mig mer än jag ska när det blir jobbigt, vilket i sin tur leder till att jag faller fram. Kontentan är nog att jag är helt med på vad du menar...
Man borde ha fotograf med sig oftare...
Jag borde be Piper ta lite bilder på mig. Jag tog tjuren vid hornen och kortade läderna 8 hål. Vingligt blev det men nu känns det rätt bra. Licensen är färdig, sk bara lämna in alla papper och sen är det dags att starta!!!!
ja, jag lovar att fota! Jag och min gubbe ær alldeles utmærkta fotografer/filmare (blir fina ljudeffekter nær pållen går in under alla træden... )
Har vældigt trevligt dær jag sitter och skrattar åt Djurjourens høgst plågade miner, helt klart vært att dela med sig av! Tyværr måste jag gøra er besvikna, dom grøna gummistøvlarna har inte synts till sen jag næmnde det hær i tråden...
hmm, hon kanske bara har slutat ha dom nær jag ær med, eftersom paparazzin i mig tar øver ibland (ja, jag har några roliga bilder och filmer på min mobil... ) ska smyga mig ut nær hon trænar nån gång och se om dom kommit på då...
Det är en hel del montéryttare här märkte jag..
Ska ta min licens nästa år, går på ett gymnasium med travinriktning.
Tränar hemma på min häst iaf.
Men asså hur blir det med balansen när man rider med så korta läder? Ett skyggsteg åt sidan och vips så ligger man i gruset!
Sen får jag ont i nacken när jag står, blir väl antagligen framtung så det är jobbigt att titta rakt fram så man ser banan/vägen och inte en hästhals och två öron.. Tips på hållning/sits?
Måste man träna mycket? Även om man är vältränad, kommer det "suga" i benen ändå i slutet över upploppet?
Ja det var allt från mig idag.--