Moms på tysk hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
P

prallan

Jag har betalat 25 % moms på den tyska hingstens språngavgift till importören. Men har läst att andra tar ca 6% eftersom det är den tyska momsen som man ska betala. Stämmer det? Kan jag begära tillbaka mellanskillnaden, eller är det upp till importören?

Sv: Moms på tysk hingst

Eftersom att du köper det genom importören så betalar du svensk moms,hade du hoppat över det ledet och köpt direkt via tyskland så hade du kunnat dra den tyska momsen (under förutsättning att du är momsreg)

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 827
Senast: corzette
·
Hästvård Vi har en hingst som är 6 år gammal som är extremt elak mot vår valack. Av den anledningen kan dom inte gå tillsammans. Vår tanke är...
Svar
4
· Visningar
1 051
Senast: Freazer
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 947
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka