Mognar sent/tidigt?

Tez1

Trådstartare
Hur är det med araber? Hur länge växer dom i allmänhet, på höjden och bredden?
Har en klen liten arab-filcka på tre. Kommer hennes manke växa ikapp baken(om man säger så) eller kan jag förvänta mig en grymt överbyggd häst?
Mvh T

Sv: Mognar sent/tidigt?

Araber brukar kunna växa ganska länge. Dock är det inte alltid så hysteriskt många centimetrar det handlar om där på senheten, men det kan hända mycket med kroppen ändå. Min valack växte tills han var 6 år. Mellan 4 år och 6 år så var det kanske 4 cm på mankhöjden som kom, men dessto mer hände med RESTEN av kroppen. Den lilla valpiga, skrangliga fyråaåringen växte sas i sig själv och blev en helt annan häst.

Men dte hände som sagt inte så mkt med mankhöjden...

Sen, är den lilla korrekt uppfödd? Dvs fodrats optimalt etc? Om inte så kan de växa ikapp ännu mer och under längre tid.

Men med tanke på hur vissa araber ser ut vid tre så skulle jag ge henne ett år till innan jag började oroa mig alltför mycket =)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 185
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 577
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 396
Senast: alazzi
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 328
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka