modevisning!

attempt

Trådstartare
Nu ska era vovvar agera top models i denna tråden, så in med era hundar iklädda deras finaste kläder, skor, smycken eller vad ni vill för att visa upp. :)
 
Sv: modevisning!

Paris Hilton-syndrom eller vad lider ni av som inte kan låta hund vara hund?:mad:
 
Sv: modevisning!

Smycken???

Lady har täcken om det är hysteriskt kallt. De är inte snygga, utan enbartfunktionella. Eller jo, hon har en Leopardkappa som mammas väninna köpte till henne på skoj, aldrig haft de på sig.

Jag planerar att köpa skor om det blir mycket snö, förra vintern skrek hon av smärta, så ont fick hon i tassarna.

Men nä, det blir nog inga Top Model bilder här inte.
 
Sv: modevisning!

du kommer nog få en hel del svar från motståndare till att klä sina hundar som dockor.

har en liten frusen dvärgpinscher. på vintern har han sitt skitsnygga täcke på sig. det är svart och rött. inte nått puttenuttigt alls. hästen är nästan snyggare klädd=)

har faktist en svart "polotröja" till han. fast det går hela vägen till svansen. den har han under täcket om det är svinkallt och vi är ute länge. när vi tex är i stallet i flera timmar.

jag kan tycka att det är okej att man har en tröja eller jacka för funktionens skull och man inte tycker det är särskilt snyggt med täcke. men att ha tröjor, kepsar, skor och smycken när det är varm ute dessutom=/
 
Sv: modevisning!

Alltså, ni har nog missuppfattat mig lite..
självklart ska man inte ta på hunden en massa onödigt krimskrams, men jag tänkte att ni som har hundar som lätt fryser eller så, kunde visa upp sig. det finns ju en hel del fina kläder/jackor :)
 
Sv: modevisning!

Alltså, ni har nog missuppfattat mig lite..
självklart ska man inte ta på hunden en massa onödigt krimskrams, men jag tänkte att ni som har hundar som lätt fryser eller så, kunde visa upp sig. det finns ju en hel del fina kläder/jackor :)

så smycken går inte under onödigt krimskrams då?
 
Sv: modevisning!

Nu ska era vovvar agera top models i denna tråden, så in med era hundar iklädda deras finaste kläder, skor, smycken eller vad ni vill för att visa upp. :)

så här skrev du i första inlägget. hur kan smycken värma? tror inte att dom flesta som har skor på sina hundar har det för kylans skull. då kan man köpa riktiga skor som är gjorda för det. inte rosa små balettskor.
 
Sv: modevisning!

Men PIRU har du aldrig häng på dig lite diamanter när du och vovven IPO-tränar på vintern :eek: :eek: :confused:
Då håller du säkert värmen :angel:

Jo visst :rofl:
tog dom jag fick ut i vinteruniformen när jag gjorde militär tjänstgöringen. Tycker det är knepigt att fler tjejer inte gör Lumpen när man får så mycket krimskrams o hålla värmen med :p
 
Sv: modevisning!

haha, okej okej, jag tar tillbaka det där med smycken och skriver såhär då:

Visa upp era hundar iklädda jackor/kläder :)
 
Sv: modevisning!

Alltså, ni har nog missuppfattat mig lite..
självklart ska man inte ta på hunden en massa onödigt krimskrams, men jag tänkte att ni som har hundar som lätt fryser eller så, kunde visa upp sig. det finns ju en hel del fina kläder/jackor :)

Hundar har inte "kläder/jackor", de har PÅ SIN HÖJD ett praktiskt och funktionellt värmetäcke och ett signaltäcke vid jakt. Inget annat än praktiskt. Min hund är min hund, inte min bebis.
 
Sv: modevisning!

Jag visar gärna upp min vackra hund med kläder på sej. Skit i alla människor som inte inser hur roligt och skoj det är med kläder till hundarna.
Redjumper2.jpg

Min ena hund med en jumper som min moster har sytt till henne av en ärm på en stickad tröja jag hade en gång i tiden.

Det är den enda bilden jag har på henne med kläder på.
 
Sv: modevisning!

Här kommer min rotta. Klädd i tuff jeanskeps och en värmande halsduk. Snygg som få! Håll tillgodo!

P12-17-05_13.jpg


...nopes....han gillade det inte alls. :D
 
Sv: modevisning!

*kl*

min hund är nog min bebis, även om jag bestämt skulle förneka det på en direkt fråga. :D
Hon klarar sig dock ypperligt utan täcken, så vi skippar den biten.



För övrigt är jag på gnists linje, och tror betämt att PIRU tränar skydd iförd ballerinakjol och tiara. :D
 
Sv: modevisning!

Inte min hund, ännu. Snart hoppas jag.
5678871.jpg

Blå rosett.

5678868.jpg

Bilden tagen av hans nuvarande ägare.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 790
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 839
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp