Moderskolckan tickar...

Danaa

Trådstartare
Åh jag är bara 20 år och känner att jag verkligen längtar efter barn, min pojkvänn är 22. Hur gammal tycker ni att man ska vara? Och vad kommer alla runt om kring säga? Mamma fick mig när hon var 16 och hon har väl predikat rätt mycket om att man inte ska skaffa barn förtidigt, men jag känner mig redo nu, eller innom en snar framtid, kanske mot nästa sommar:laugh:

Sv: Moderskolckan tickar...

Finns det någon ålder som är rätt? Tycker inte jag. Jag tycker man ska sätta upp mål med livet man ska uppfylla innan man skaffar barn. Som t.ex. en bra bostad där man får plats och kan bo länge, gärna med bra skola och dagis i närheten. Man kanske ska köpa sig en större och bättre bil. Ha fast anställning på jobbet. Gjor den där 3 månades resan till australien osv osv.

Både jag och pappan fyllde 22 år strax efter våran son föddes.

De är ifos sant, har du hunnit uppfylla alla mål? Vi flyttar till hus nu i dec och allt känns så bra! Därför borde de bli bra att börja "producera" barn till sommaren:) De är ju mycket som ska stämma när man ska ha barn också:)

Klart jag uppfyllt alla mål annars hade jag inte haft barn nu!

Men under vägen har det kommit nya mål, när jag fick barn så kom jag på att jag ska bli barnmorska när jag blir stor :D Men först ska vi skaffa ett syskon innan jag börjar plugga (jag som sa att jag aldrig mer skulle öppna en skolbok när jag sluta gymnasiet)
Jag blev också av med jobbet, min avdelning stängde när sonen var 8 månader gammal :(

Man kan inte planera allt in i minsta detalj, men man kan göra det enklare för sig.

Tror alla mammor predikar för sina barn att de inte ska ha bråttom;)
Min kompis fick barn när hon va 19. Hon är en utmärkt mamma :love:
vissa får när de är 25, andra 30. 15 tycker jag är för ungt men alla är olika. Man skaffar barn när det känns rätt. En stabil ekonomi är ett plus.

jag är 20 och väntar första barnet :) är i v 18.
tycker inte det finns något som heter rätt ålder.
pluggar just nu till undersköterska och kommer inte hinna bli klar innan vi får barn. får se om jag pluggar distans eller pausar ett tag när det är dags...

Tror det är väldigt olika hur man är som person. Jag vet människor som är väldigt 'vuxna' när de får barn (dvs över 30) men som inte alls är mogna för det. Likaså finns det de som är yngre som är underbara föräldrar. Så jag tror det har med personlighet att göra.

Jag skulle själv aldrig ha barn men jag råkade visst bli det ändå. Hoppsan ;). Det var en välkalkylerad risk, enda gången utan skydd och det tog direkt. Men då kände vi ändå att det var läge att ha barn om vi skulle ha det. Jag hade just avslutat min universitetsutbildning och fått fast jobb, han hade fast jobb, vi var gifta och hade hus. Så vi kände att vi ändå hade en trygg grund att stå på. Men jag är å andra sidan trygghetsnarkoman och andra behöver inte alls den där tryggheten.

Och jag kan säga att min dotter är anledningen till att jag finns här idag. Utan henne hade jag gått under för längesen, hon är det underbaraste som finns. :love:

Jag känner som du...:) Vill så gärna ha ett liten bebis just nu så det värker inom mig.

Är 20 år, både sambon och jag.

Jag känner som du...:) Vill så gärna ha ett liten bebis just nu så det värker inom mig.

Är 20 år, både sambon och jag.

Man ska ha i baktanken att de är bebisar under en väldigt kort tid ;) Att ha barn är mkt mer än en härlig mage och en söt liten bebis som sover sött hela dagarna.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 878
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hård nacke