Mobilladdare (utbruten från Vad gör vi? Del CCIX)

MJLee

Trådstartare
Jag ska köpa en iphone till min moster. När jag kollar så står det att laddare inte ingår? Betyder det alltså att jag måste köpa en laddare separat? Extremt snålt isof!

Jag ska köpa en iphone till min moster. När jag kollar så står det att laddare inte ingår? Betyder det alltså att jag måste köpa en laddare separat? Extremt snålt isof!

Många mobiler verkar säljas så numera. Tror att det är för att minska "svinnet" på elektronik - många byter ju mobil ofta och då blir det ett gäng laddare som ligger.. Sambon köpte sin nuvarande iPhone för ca tre år sen, och redan då ingick ingen laddare. (Till mina två senaste, OnePlus, har dock både laddare och sladd följt med. Vilket jag är glad över eftersom båda modellerna haft snabbladdning med rätt laddare och en separat laddare till dem kostat rätt så många pengar..)

Det stämmer tyvärr. Tänk på att det kan vara USB-c till de nyare telefonerna! Inga lurar ingår heller men laddsladden, som har svarats här tidigare.

Alltså för oss som haft samsung i år och dar finns det flera kontakter över kablar däremot det går det åt titt som tätt tycker jag.
Jag byter inte telefon i tid och otid, men har samsung alltid. Jag behöver inte byta sladd, och säljer eller ger jag bort telefonen följer sladd och laddare med telefonen. Förvånar mig att folk inte har förstånd att göra det.

Alltså för oss som haft samsung i år och dar finns det flera kontakter över kablar däremot det går det åt titt som tätt tycker jag.
Det går förresten också att bara köpa ny sladd utan laddare så att man inte behöver ha många laddare liggande ens. Jag förstår inte hur man kan ha en hel massa liggande. Har fått lära mig att använda orginalladdare till varje sak.

Jag byter inte telefon i tid och otid, men har samsung alltid. Jag behöver inte byta sladd, och säljer eller ger jag bort telefonen följer sladd och laddare med telefonen. Förvånar mig att folk inte har förstånd att göra det.
Våra telefoner har varit kasserade kontakten hel. Däremot har sladdarna gått sönder en del och trasig sladd blir inte bra. Jag vet inte med mig att vi köpt så många kontakter utan det är de som följt med förr vid köp av telefonen.

Kontakten. Den som sitter i väggen.
Ah! Men det är ju ingen laddare bara en kontakt. :D Jag trodde det var snack om någon slags transformator som till datorn typ.
Visst är det snålt, men jag antar också att de flesta har en eller två eller tio hemma... annars kostar de väl tre spänn på Ica ungefär. :) Jag kan nästan tycka att det är vettigt att inte skicka ut dem i onödan.

Ah! Men det är ju ingen laddare bara en kontakt. :D Jag trodde det var snack om någon slags transformator som till datorn typ.
Visst är det snålt, men jag antar också att de flesta har en eller två eller tio hemma... annars kostar de väl tre spänn på Ica ungefär. :) Jag kan nästan tycka att det är vettigt att inte skicka ut dem i onödan.
Jo jag vet att det är kontakt men blev lite felskrivning... :D :D :D :D :D ja vi har säkert 10 st och har dem med sladd utspridda runt om i huset men en del ligger i lådan i klädkammaren.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag lyckades hitta laddaren till min uppladdningsbara klotrimmer! Det är naturligtvis en laddare som absolut inte laddar någonting annat och jag är mycket förvånad över att jag inte kastat bort den vid någon rensning - men nu är den i alla fall ipluggad och jag hoppas kunna börja trimma en av fabrikshönsens näbb imorgon om inte vädret är alltför eländigt. <3
Ja de där sladdarna som bara passar till en sak vi har tre fyra sådana. De är uppmärkta med etikett där det står vad den hör i hop med.

Det är surt när man köper en ny mobil, till tex ett barn, som vi har gjort. Jag har en sån laddare med usb-c. Exet hade ingen. Jag vill inte ge bort min laddare (eller kontakt då). Och har verkligen inte 10 stycken hemma. Det är väl mer som en transformator egentligen? Det är ju inte en vanlig stickkontakt vi pratar om?
Och några 3 (30?) kronor kostar de verkligen inte 😅
IMG_6768.webp

Tre spänn? Den till min mobil (snabbladdning, tar typ en halvtimme att ladda batteriet fullt med originalladdare..sambons något äldre modell iPhone, som inte har snabbladdning, tar flera timmar att ladda ordentligt.) kostar några hundralappar att köpa separat. Alltså typ 700-800:- (kollade nu), plus sladden.

Som tur är följde laddare med min mobil. Och ja, köper jag ny mobil imorgon så har jag ju en och behöver inte en till. Men går en från något äldre modell till modell med snabbladdning, så är det ju en extra kostnad.

Senast ändrad:
Det är surt när man köper en ny mobil, till tex ett barn, som vi har gjort. Jag har en sån laddare med usb-c. Exet hade ingen. Jag vill inte ge bort min laddare (eller kontakt då). Och har verkligen inte 10 stycken hemma. Det är väl mer som en transformator egentligen? Det är ju inte en vanlig stickkontakt vi pratar om?
Och några 3 (30?) kronor kostar de verkligen inte 😅
Visa bifogad fil 162501
Nej inte heller jag har en massa laddare eller sladdar liggande hemma till ingen nytta. Någon extra har jag från någon kasserad telefon från typ 1800 talet men jag vill inte använda dem då det rent faktiskt inte riktigt går att ladda, det blir aldrig fullt när den används... Jag använder den som följde med min typ 6-7 år gamla telefon, laddare och sladd i orginal och det är vad jag tänker att man ska använda, inte en massa olika sorters. Det är då det pratas om att det kan bli bränder och dylikt, något jag aldrig varit med om.

Tre spänn? Den till min mobil (snabbladdning, tar typ en halvtimme att ladda batteriet fullt med originalladdare..sambons något äldre modell iPhone, som inte har snabbladdning, tar flera timmar att ladda ordentligt.) kostar några hundralappar att köpa separat. Alltså typ 700-800:- (kollade nu), plus sladden.

Som tur är följde laddare med min mobil. Och ja, köper jag ny mobil imorgon så har jag ju en och behöver inte en till. Men går en från något äldre modell till modell med snabbladdning, så är det ju en extra kostnad.
Och de med snabbladdning är inte bra att sätta en gammal laddare på heller har jag märkt, en sådan utan snabbladdning, då det inte blir bra.

Nej inte heller jag har en massa laddare eller sladdar liggande hemma till ingen nytta. Någon extra har jag från någon kasserad telefon från typ 1800 talet men jag vill inte använda dem då det rent faktiskt inte riktigt går att ladda, det blir aldrig fullt när den används...
Det beror ju på hur många saker man har med. Vi har 4 mobiler 1 surfplatta och 4 hörlurar. Jag har 1 kontakt och en kontakt och sladd på jobbet. Då blir det några stycken.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del...
2
Svar
24
· Visningar
826
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 075
Senast: Kirre
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 332
Senast: Squie
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 515
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka