Mjölka ur och ge ur flaska...

Sv: Mjölka ur och ge ur flaska...

kl

Jag pumpade ur ofta till Nikki eftersom jag åkte till stallet ett par timmar varje dag. Hon brydde sig inte nämnvärt om hon ammade eller åt ur flaska i början, men från 5 månader ville hon inte längre amma. Kan hända hon blev lite bekväm då. Men det är nog olika från barn till barn.

Jag tyckte det var jätteskönt att göra så. Dels fick jag lite tid för mig själv, och dels så fick sambon känna att han kunde ta hand om henne lika "bra" som jag.

Gör som du känner blir bäst för er.
Lycka till!

Sv: Mjölka ur och ge ur flaska...

Bröstmjölk håller sej längre än man tror. Jag har läst att man kan ha den i åtta timmar i rumstemperatur, och du kan även servera den i rumstemperatur. Men släng om du värmt upp och inte blivit av med allt.

Och jag vet att det känns som om man vill ha SIN tid så fort de kommit ut, men om du tar det lugnt ett tag kommer du få massor av tid, när bebisen kommit in i en rutin och kanske bara äter var 3e timme för det mesta.

Liknande trådar

Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 554
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 645
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 538
Senast: Madalitso
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 923
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Roliga saker som barn säger
  • Autistisk bror
  • Gamla trotjänare

Hund, Katt, Andra Djur