Mittelspitz, Tysk spets erfarenheter sökes

Hemlighet

Trådstartare
Har letat info om mittelspitz, tysk spets men har inte hittat så mycket.
Någon här som äger en eller har haft?
Hur är dom som familjehundar?
Med små barn?
Är dom skälliga? Mina erfarenheter är att spetsar är skälliga, men det finns undantag.

Massa info sökes =)
Även sidor med bra, mycket fakta:bow:

Sv: Mittelspitz, Tysk spets erfarenheter sökes

Vi har en, visserligen är hon inte mer än snart 10 månader...

Nu har vi inga barn, men de gånger hon har träffat min 3-åriga kusin har det gått bra. Bara man håller koll på dem.

Iza är inte särskilt skällig, men hon har börjat skälla lite mer nu när hon har löpt första gången.

Sv: Mittelspitz, Tysk spets erfarenheter sökes

Har en bekant med två trevliga mittlar. De är rätt olika och jag tänker att rasen är rätt ojämn med avseende på arbetslust, och liknande.

Inte speciellt gapiga som jag har uppfattat dem...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 281
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 811
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 282
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 602
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka