Mitt liv "löste" sig idag, jag är så himla ledsen

Sv: Mitt liv "löste" sig idag, jag är så himla ledsen

Jag gjorde precis samma sak som du ska göra för drygt tre månader sen. Det var med en stor sorg jag lämnade min älskade stad som jag bott i de senaste tio åren. Nu bor jag i en liten by och jobbar i ett mindre samhälle en bit bort. Orten är jag uppvuxen i och såg också möjligheten att kunna spara ihop en hel del pengar medan jag bor här. Min plan är att samla på mig arbetslivserfarenhet och sen flytta tillbaka till staden jag bott i nästan hela mitt vuxna liv. Din flytt behöver inte innebära att du måste bo där för evigt, ge det ett försök åtminstone.

Och för en annan ytterligare kan en del av den långsiktiga drömmen vara att köpa ett hus, just i den stad/by som Kivina bara ska bo tillfälligt i.:D
 
Sv: Mitt liv "löste" sig idag, jag är så himla ledsen

Det ÄR jobbigt att lämna det man älskar.

Jag sitter också mitt i en flytt och flyttlasset går på tisdag. Dessutom separerar jag i samma vända. När beslutet väl var taget så stortjöt jag i 2 veckor. Jag kunde vakna mitt i natten och stortjuta en timme i ett sträck. Riktigt skitjobbigt. Jag kan fortfarande gråta en skvätt då och då för att det är jobbigt.

Men man tar sig igenom. Det är helt naturligt att känna sorg. Ju mer man kan acceptera både sin sorg och sin situation, desto lättare blir det att ta sig igenom det. Man vet vad man har men inte vad man får. Det kan vara skrämmande men man vänjer sig och det kan rent av bli ett lyft bättre än man tänkt sig. Om det inte blir det kan man alltid välja en annan väg senare.

”How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.” -Phu
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 234
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 290
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 178
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 177
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp