Ni får stå ut med ytterligare ett självömkande inlägg men jag tror jag håller på att lägga mig ner och ge upp här på flygplatsgolvet. Jag är på mellanlandning och flyget hit var förfärligt. Jag satt och småkräktes i munnen hela vägen och svetten bara rann, det var turbulent och jag hade två skrikande barn i vardera öra. Mellanlandningen är 8 h lång och jag har försökt sova men det går inte. Jag har feberfrossa och muskelvärk och trots att jag fortfarande mår väldigt illa så verkar det ha tagit tvärstopp när jag försöker kräkas (vilket visserligen kanske är ett tecken på bättring). Försökte hitta mig vidare till viloavdelningen men tillslut gav benen upp av all värk, så jag fick tag på en bagagevagn att hänga mig på så att jag lyckades stappla mig fram till ett apotek. Köpte värktabletter och sjönk ner på golvet utanför i väntan på att de ska börja värka. När effekten var tillräcklig för att ställa mig upp igen så släpade jag mig in på en toalett och stortjöt några minuter. Nu sitter jag här. Jag har så sjukt ont i hela kroppen, det känns som att jag ska kräkas hela tiden men inget kommer, jag feberfrossar och svettas vartannat och jag är så svag i kroppen att jag knappt kan stå upp. Flyget går om 4 h, 10 h flygning för att sedan ta ytterligare en mellanlandning på 3 h och 2 h flygning hem. Jag vill typ kasta in handduken och ge upp. Härmed bor jag helt enkelt i Singapore framöver. Har pratat med sambon som flög hem några dagar innan mig och han känner sig maktlös.
Buke, giv mig styrka. Ska jag dricka mycket vatten eller blir det bara värre då? Finns det mer piller än värktabletter som jag kan köpa när jag ändå krälar runt här i apotekets närområde? Bör jag äta eller inte? Och framför allt, giv mig styrka att komma hem