Mitt immunförsvar verkar ha packat väskan och dragit

Jag funderade på det också men vet inte vad jag ska säga :nailbiting: Behöver bara någonstans att lägga mig ner egentligen och hoppas på det bästa. Nu är jag uppe på benen igen och ska se om någon kan transportera mig på en liten såndär golfbil till närmsta viloområde.
Om du kontaktar personal på flygplatsen och är lika egoistisk som jag skulle vara - ligg lågt med magproblemen. Jag skulle kanske inte ljuga rakt av men säga att jag inte kräkts/skitit de senaste timmarna (om det inte var HELT osant)

Anhöriga med magsjuka som skulle hem från Mauritius för ett par år sedan blev bedömda av sjukvårdspersonal på flygplatsen. De fick flyga, men man hade också kunnat fatta motsatt beslut.

Köp med dig vätskeersättning och något som motsvarar Imodium. Och använd toaletterna längst bak på planet om inte kabinpersonalen säger annat, piloterna går därframme.
 
Om du kontaktar personal på flygplatsen och är lika egoistisk som jag skulle vara - ligg lågt med magproblemen. Jag skulle kanske inte ljuga rakt av men säga att jag inte kräkts/skitit de senaste timmarna (om det inte var HELT osant)

Anhöriga med magsjuka som skulle hem från Mauritius för ett par år sedan blev bedömda av sjukvårdspersonal på flygplatsen. De fick flyga, men man hade också kunnat fatta motsatt beslut.

Köp med dig vätskeersättning och något som motsvarar Imodium. Och använd toaletterna längst bak på planet om inte kabinpersonalen säger annat, piloterna går därframme.

Jag tänker lite likadant :o Vill verkligen komma hem nu. Det var många timmar sen nu som jag behövde använda toaletten till någonting så det är mest febern som är tuff just nu. Värktabletterna har hjälpt en hel del mot värken och nu har jag vätskeersättning också. Illamåendet har också börjat lägga sig, och jag hoppas att det inte ska ta fart igen när jag får i mig någonting.

Jag vågar hoppas på att det värsta är förbi nu och att det får räcka med utmattning och lite svajig mage resten av resan. Om det inte blir markant värre igen så ska det inte vara märkbart för andra resenärer.

Tack för er pepp och era råd!
 
Jag tänker lite likadant :o Vill verkligen komma hem nu. Det var många timmar sen nu som jag behövde använda toaletten till någonting så det är mest febern som är tuff just nu. Värktabletterna har hjälpt en hel del mot värken och nu har jag vätskeersättning också. Illamåendet har också börjat lägga sig, och jag hoppas att det inte ska ta fart igen när jag får i mig någonting.

Jag vågar hoppas på att det värsta är förbi nu och att det får räcka med utmattning och lite svajig mage resten av resan. Om det inte blir markant värre igen så ska det inte vara märkbart för andra resenärer.

Tack för er pepp och era råd!
:heart :heart :heart
 
Jag tänker lite likadant :o Vill verkligen komma hem nu. Det var många timmar sen nu som jag behövde använda toaletten till någonting så det är mest febern som är tuff just nu. Värktabletterna har hjälpt en hel del mot värken och nu har jag vätskeersättning också. Illamåendet har också börjat lägga sig, och jag hoppas att det inte ska ta fart igen när jag får i mig någonting.

Jag vågar hoppas på att det värsta är förbi nu och att det får räcka med utmattning och lite svajig mage resten av resan. Om det inte blir markant värre igen så ska det inte vara märkbart för andra resenärer.

Tack för er pepp och era råd!

Har inget vettigt att komma med förutom vad som sagts redan :heart :heart försök ta hand om dig så gott det går *stor kram*
 
Herregud vad hemskt det låter! Jag håller verkligen tummarna för att du ska få må bättre nu och att flygresan ändå blir okej. :heart
 
Vad fina ni är ♥️ Nu landade jag precis i Zürich. Jag somnade så fort jag kom på flygplanet i Singapore, märkte inte ens att vi lyfte, och sov 7 h i streck. Åt några godisar, kollade en film och somnade sen om tills vi landade. Var rätt utmattad :o Nu gick jag precis förbi en spegel på flygplatsens toalett och ser nyvaken ut och rosig om kinderna igen. Matförgiftning är verkligen fruktansvärt eftersom den slår till med sån kraft, men en fördel är väl att det till skillnad från sjukdom brukar avta lika snabbt som det kommer. Jag mår mycket bättre nu, fortsätter få i mig vätska och ska se om kroppen kan tänka sig lite frukost innan sista flyget hem.

Tack för allt stöd!
 
Vad fina ni är ♥️ Nu landade jag precis i Zürich. Jag somnade så fort jag kom på flygplanet i Singapore, märkte inte ens att vi lyfte, och sov 7 h i streck. Åt några godisar, kollade en film och somnade sen om tills vi landade. Var rätt utmattad :o Nu gick jag precis förbi en spegel på flygplatsens toalett och ser nyvaken ut och rosig om kinderna igen. Matförgiftning är verkligen fruktansvärt eftersom den slår till med sån kraft, men en fördel är väl att det till skillnad från sjukdom brukar avta lika snabbt som det kommer. Jag mår mycket bättre nu, fortsätter få i mig vätska och ska se om kroppen kan tänka sig lite frukost innan sista flyget hem.

Tack för allt stöd!
Skönt att höra!
 
Vad fina ni är ♥️ Nu landade jag precis i Zürich. Jag somnade så fort jag kom på flygplanet i Singapore, märkte inte ens att vi lyfte, och sov 7 h i streck. Åt några godisar, kollade en film och somnade sen om tills vi landade. Var rätt utmattad :o Nu gick jag precis förbi en spegel på flygplatsens toalett och ser nyvaken ut och rosig om kinderna igen. Matförgiftning är verkligen fruktansvärt eftersom den slår till med sån kraft, men en fördel är väl att det till skillnad från sjukdom brukar avta lika snabbt som det kommer. Jag mår mycket bättre nu, fortsätter få i mig vätska och ska se om kroppen kan tänka sig lite frukost innan sista flyget hem.

Tack för allt stöd!

Skönt att höra! Hoppas fortsatt resa går bra också :heart
 
Skönt att höra!

Skönt att höra! Hoppas fortsatt resa går bra också :heart

Tack, och det hoppas jag med! Vilken utveckling det blev på den här tråden, från klagomål på allmänt mycket sjuka till kris. Nu tror jag faktiskt att det är omöjligt att drabbas av mer oflyt. Ja, jag vågar säga det högt. Utmana mig universum, I dare you!

AFCA9931-3975-4091-943D-2E49F2571752.webp
 
Fy fanken vilken mardröm du genomlidit! Tur du mår bättre och trevlig resa sista biten :up:

Ja, vilken pers det blev! Nu är jag på svensk mark. Pratade med mamma när jag var i Zürich och det visade sig att hon var i Frankfurt då och landar på Arlanda en timme efter mig. Så nu sitter jag med en latte och väntar så att vi kan dela taxi och catch up. Finns det nåt bättre än att få bli lite klappad på av sin mamma när man är svag?

Hemma i lägenheten väntar min hund. Jag känner mig helt pirrig över att få komma hem till honom. Han kommer ligga i soffan och sticka upp sitt lilla huvud mellan alla soffkuddar när dörren öppnas. Åh :heart (och nej, han har inte varit där sen jag åkte :rofl:)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har haft problem med att min häst blivit halt efter varje vintervila. Vet. har inte klurat ut vad det har varit förrän nyligen, då...
Svar
4
· Visningar
1 133
Senast: hag391
·
Kropp & Själ Har nu snart gett upp om hoppet till att få bättre hälsa och mående. Har nu snart 1 1/2 år kommit igång med träning. Allt ifrån ridning...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: Tassetass
·
S
Hästvård I mitt yrke har jag kommit i kontakt med en folder om zink där det bla står om zinkens betydelse för hälsan. Eftersom jag tidigare hört...
2
Svar
25
· Visningar
17 007
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp