Mitt hår trillar av.

Sv: Mitt hår trillar av.

Vet inte ännu. Det ska kollas upp. Snart :)

Jag visste inte att det finns SÅ många olika anledningar till att tappa hår.

Men Vad ska jag göra åt det, kommer håret tillbaka eller blir jag helt skallig? Min 35 åriga bror har inte många strån uppe på huvudet nu, har tappat det mesta där. Tänk om det blir så för mig!!
 
Sv: Mitt hår trillar av.

MacGyver: Har du testat? Hur får du det i dig, jag har svårt att tänka mig det på fil eller över gröt eller på macka eller i te...:d Jag kanske kan dela hinkens innehåll med hästen så blir hennes tussiga pannlugg kanske finare.;)
Jag tog det under en period när kroppen var i olag och jag både tappade hår och hade spröda naglar. En liten tesked om dan direkt ur byttan gjorde underverk. Och, nej, det smakar inte illa, smakar,,,,,,,,biotin bara. :)
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Jag tog det under en period när kroppen var i olag och jag både tappade hår och hade spröda naglar. En liten tesked om dan direkt ur byttan gjorde underverk. Och, nej, det smakar inte illa, smakar,,,,,,,,biotin bara. :)

Hur kom du fram till dosen? En tesked till en kossa kan ju vara för mycket till en annan kossa! ;)
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Dosen till häst brukar stå, räkna ner 8 ggr och halvera den dosen till att börja med så du ser att det inte blir nån bieffekt. Efter ett par veckor så kör på rätt dos. Så har jag alltid gjort och hittills har jag inte sett nån bieffekt av det. :)


*Gnäääägggg* :o
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Vilken tur att du inte märkt några bieffekter av biotin;) Hur funkar hovar och pälssättningen nu då?

Jag googlade och det finns visst samband mellan hår och biotin så jag antar jag får börja käka sånt (då kanske jag slipper gå till läkare :o )! Förhoppningsvis får jag tillbaka mitt tjocka hår som jag hade som 25 åring!




Helt apropå b-vitamin.

Jag läste nånstans att det finns samband mellan folsyra och b-vitamin också, är det något man normalt behöver?
Fick utskrivet folsyra för 5 år sedan av min neurolog för min ep-medicin kan orsaka missbildningar på foster. Jag frågade varför jag, som inte ska ha fler barn och inte hade nån att skaffa det med, ens skulle ta det, men han sa att det är bra för mig och att "man vet aldrig om du träffar på en fin pojke under sommaren"... Jag tog det i ett år men slutade sedan. Under den tiden träffade jag inte "en fin pojke under sommaren" och inte heller hoppade gravida ägg på mig. Men folsyra kanske är viktigt för mig av andra anledningar?

Förresten kollades några hormoner eller vad det var för några år sedan och det provet visade förhöjt värde av testosteron, men hon tyckte inte jag behövde någon behandling för det. Hon babblade något om insulin och min övervikt, men jag fattade inte vad det har med testosteron att göra faktiskt.

Vad som kollades upp mer än testosteron då har jag ingen aning om, jag minns inte alls, jag minns inte ens när det var. En av mina vänner vet, så jag får fråga henne! :o:D
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Jag är 33 och vägrar ha nåt förklimakterie nu! Det vore hemskt, på något sätt som om min kvinnlighet skulle försvinna. Slutet för mig som kvinna. Jag är ingen man, men ingen kvinna då heller...jag är inget då?!

Baby ...man tappar INTE kvinnlighet för man gått igenom klimakteriet ;) ....
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Vilken tur att du inte märkt några bieffekter av biotin;) Hur funkar hovar och pälssättningen nu då?
Hovkvaliten och pälssättningen är på topp fortfarande och humöret har heller aldrig varit bättre än efter att jag käkade Biotinet. (Sen att jag kan gå och tugga på kraftfoderpellets och GILLA det, ja vad säger man om det? Bonden tycker jag är knäpp,,,,,,,,) :o
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Förlåt martha, hoppas du inte tog åt dig, tänkte mig inte för. :o

Rent logiskt vet jag ju att du har helt rätt, utan tvekan, men känslomässigt så känns det som om jag inte skulle vara fullständig kvinna. Jag skulle känna mig mer förbrukad än vad jag känner mig nu.
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Förlåt martha, hoppas du inte tog åt dig, tänkte mig inte för. :o

Rent logiskt vet jag ju att du har helt rätt, utan tvekan, men känslomässigt så känns det som om jag inte skulle vara fullständig kvinna. Jag skulle känna mig mer förbrukad än vad jag känner mig nu.

Lungt :) ....det som är bäst är att man slipper denna jobbiga mensen , behöver inte käka p piller....tänker övht inget på just det ...sexet är bra och inga somhelst negativt , än iallafall :d
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Hovkvaliten och pälssättningen är på topp fortfarande och humöret har heller aldrig varit bättre än efter att jag käkade Biotinet. (Sen att jag kan gå och tugga på kraftfoderpellets och GILLA det, ja vad säger man om det? Bonden tycker jag är knäpp,,,,,,,,) :o

Funkar det på humöret också? Tycker du jag behöver det? Eller du driver bara med mig nu? :D

Det sista vettefasen om jag vågar ha åsikter om... :o :D (Men till hund är dyrare torrfoder godare än billiga...)
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Äsch du ska inte skrämmas av ordet förklimakterium. Det kan hålla på i 15 år, jag kan i efterhand förstå att mina hormonsvängningar av den typen började när jag var 34. Det handlar (enkelt sammanfattat, det hela tycks rätt komplicerat) om att man kanske inte längre släpper ett ägg varje månad vilket i sin tur gör att östrogenet är fortsatt starkt och man inte får ett progesteronpåslag efter ägglossning som behövs för en jämn hormonbalans. Om östrogenet blir för dominant så urholkar det även serotoninet vilket gör att man blir deppig. Och som du pratar om så kan även testosteronhalten påverkas, typisk effekt av det är kulmagetendenser och hårväxt på fel ställe.
Jag har läst en del forskning om detta och jag har inte hittat några negativa resultat av progesteronkräm, snarare tvärtom. Självklart ska du inte laborera hur som helst, men om du orkar är det ett tips att läsa mer om detta.
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Lungt :) ....det som är bäst är att man slipper denna jobbiga mensen , behöver inte käka p piller....tänker övht inget på just det ...sexet är bra och inga somhelst negativt , än iallafall :d

Ja, mensen är väl det enda som är positivt, DEN biten kan jag längta efter liksom! :) Men p-piller eller annat sånt har jag ju inte i dag heller så det är ju inga förändringar.
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Om jag minns rätt Enya så har du som jag EP?

Jag kan vara helt ute och cykla där men i vilket fall som helst så tappade jag 75% av mitt hår som en biverkning av en EP-medicin. Jag blev tipsad om Kiselgelé. Det funkade. Håret började ganska omgående att komma tillbaka. Nu såg jag helt skum ut eftersom 75% av håret var stubb och resten längre. Det första håret som kom ut var som svinto/ afrokrull men det rättade till sig. Mitt röda hår blev dock ljusare och självlockarna försvann men det blev tjock och mycket igen :)

Kiselgelé är bra för hud, hår och naglar. Nu var det min mamma som skaffade fram det till mig så jag minns inte vart hon köpte det men googla och se om det kan vara något för dig.

Lycka till/ Voff
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Öhhh...såg att jag missade ett inlägg.....du hade Ep :banghead:

Ja, aj...nu vet jag att mitt minne iaf är rätt okej. Alltid något :o
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Håravfallet eller urtunningen kom innan ep-mediciner så det är inte huvudorsaken. Den kom i samband med när den yngsta föddes. Jag har kort innan där hon inte var gravid med den yngsta och efter och skillnaden är stor. Bra tag innan ep upptäcktes och där med medicin sattes in. Tycker inte det har blivit tunnar efter den sattes in utan ungefär rätt samma.
Annars hade det varit en bra idé men tyvärr inte orsak.
 
Sv: Mitt hår trillar av.

...
(då kanske jag slipper gå till läkare :o )!............

Nej, du ska gå till läkaren, och iaf få proverna för sköldkörteln tagna. Har någon redan föreslagit provtagning för att du har andra symtom som kan tyda på hypotyreos (för låg produktion av sköldkörtelhormon) och du dessutom tappar hår, så SKA du åka och ta proverna. Punkt. Doktorns order ;) (Ok, narkosdoktorns order, men det får räcka :P )
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Det är inte så att jag skräms av ordet i sig, det finns nog fördelar med det. Men jag skräms över tanken på att jag inte kan fatta beslut över min kropp själv. :(

Kulmagetendenser=insulintrubbel? Vilket påverkar vikten negativt= övervikt?
Ett hormon som påverkar flera andra? Intressant egentligen! :)

Hårväxt på fel ställe! :D När jag var gravid fick jag en rand på magen som så många andra, men varje graviditet växte det fjun där! Absolut mest med tösen! :D Ibland gör de det fortfarande men det är långt mellan gångerna. Jag har några strån vid hakan men det har jag haft i många år också, sedan tonårstiden till och med. Jag kanske är helt fel kön?! :wtf:


Jag läste lite på länken, klickade vidare och bokmärkte den på datorn. Ska absolut läsa mer! :)
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Om jag minns rätt Enya så har du som jag EP?

Jag kan vara helt ute och cykla där men i vilket fall som helst så tappade jag 75% av mitt hår som en biverkning av en EP-medicin. Jag blev tipsad om Kiselgelé. Det funkade. Håret började ganska omgående att komma tillbaka. Nu såg jag helt skum ut eftersom 75% av håret var stubb och resten längre. Det första håret som kom ut var som svinto/ afrokrull men det rättade till sig. Mitt röda hår blev dock ljusare och självlockarna försvann men det blev tjock och mycket igen :)

Kiselgelé är bra för hud, hår och naglar. Nu var det min mamma som skaffade fram det till mig så jag minns inte vart hon köpte det men googla och se om det kan vara något för dig.

Lycka till/ Voff

Jag har EP ja, men som stollan skrev blev mitt hår tunnare några år före jag fick diagnosen och började med min medicin. Jag har kollat på fass, men kan inte hitta håravfall som biverkning heller :( Det vore så enkelt om det var den som var orsaken. Men det är först nu från i våras jag började tappa mycket hår och värst nu under sommarmånaderna. Har inte bytt medicin eller dos heller, inte mer än den veckan nu i sommar som jag råka få halva dosen och var beredd att både tugga på folks ben och ta livet av mig själv, ungefär. Men när jag kom på det blev det bra igen efter en vecka med full dos! :o
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Håravfallet eller urtunningen kom innan ep-mediciner så det är inte huvudorsaken. Den kom i samband med när den yngsta föddes. Jag har kort innan där hon inte var gravid med den yngsta och efter och skillnaden är stor. Bra tag innan ep upptäcktes och där med medicin sattes in. Tycker inte det har blivit tunnar efter den sattes in utan ungefär rätt samma.
Annars hade det varit en bra idé men tyvärr inte orsak.

Urtunningen började med Elin i magen, men håravfallet är sedan i våras/nu i sommar och du har inte sett mig sedan dess ;) Kan du inte visa mig fotona? Vore intressant att se skillnaden!
 
Sv: Mitt hår trillar av.

Nej, du ska gå till läkaren, och iaf få proverna för sköldkörteln tagna. Har någon redan föreslagit provtagning för att du har andra symtom som kan tyda på hypotyreos (för låg produktion av sköldkörtelhormon) och du dessutom tappar hår, så SKA du åka och ta proverna. Punkt. Doktorns order ;) (Ok, narkosdoktorns order, men det får räcka :P )

Jajaja, jag får väl göra det då :p

Trots mitt blivande yrkesval så känner jag inte riktigt förtroende för det här med att träffa läkare.

Fy skäms på mig att tänka så här!:o:mad:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ganska tunt hår. Framförallt framtill och mitt på huvudet. Benan blir ganska bred och håller jag upp håret syns skalpen. Har...
Svar
12
· Visningar
1 686
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 040
Kropp & Själ Jag har väldigt tunt och fint hår som alltid varit väldigt begränsande vid frisyrval mm. Har aldrig kunnat ha långt hår eller sätta upp...
2
Svar
21
· Visningar
3 848
Senast: rutans
·
Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
5 609
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp