Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
blir bara så förvånad när en hoper kvinnor, där förmodligen minst hälften kan backa med släp, tappar all sans så fort det snackas bebisar.
så är man inte glad över att ens sjuttonåriga dotter tänker ha barn med en arbetslös drul.
glt
svarar hur? att man borde kunna försörja sig själv innan man skaffar barn? Visst gärna.
Vad har du kommit med för råd i tråden?Kan man säkert ha. Man bör också vara beredd på att man inte gillar alla råd. Vill man ha medhåll och sympati kan man väl skriva det istället för att låssas att man är beredd att ompröva saker. Vilket borde vara ett rimligt förhållningsätt när man ber om råd.
Varför tycker då du att TS dotter och pojkvän gör fel?
Jag tror det är mycket jobbigare psykiskt att göra en abort än att leva på existensminimum.Nej, varför skulle de det. Folk borde väl själva begripa att man måste ha råd att skaffa barn.
nu är det pengar den unga mamman kommer att behöva när förhållandet väl tar slut. Om de sen blir om tre månade eller tre år
det fungerar så här att mamman och barnet kommer att vara beroende av andras och samhällets välvilja, för att ha en drägligt liv.
Det har jag svårt att bedöma.
att ha dålig ekonomi är dock en stor riskfaktor.
ung mamma är en ännu större.
två arbetslösa föräldrar dömer dig inte till förtappelse, men minskar dina odds i livet väsentligt.
glt
Det har jag svårt att bedöma.
att ha dålig ekonomi är dock en stor riskfaktor.
ung mamma är en ännu större.
två arbetslösa föräldrar dömer dig inte till förtappelse, men minskar dina odds i livet väsentligt.
glt
Men vad är dålig ekonomi? Det beror väl på vad man har för utgifter? De har inga lån, ingen bil osv osv och kommer därför kunna klara sig på mkt lägre inkomst än en som t.ax. har bil eller ett lån (t.ex. studielån)
Jag blev uppsagd när min son var 7 månader. Antar då att du menar att när jag skrev på det pappret så skrev jag också på att jag kommer köra ekonomin i botten, hamna hos soc och dessutom göra slut med min sambo. När jag sen får ett jobb så kommer jag bli av med allt för mina skulder hos KF?
och varför skriver du här då?
Du vill inte ha råd, bara höra det du vill höra.
Bara det faktum att din dotter funderar över att behålla barnet visar på hur omogen hon är.
glt
Pmm nu är du allt för optimistisk ju
Förutom köra ekonomin i botten och hamna på soc. och göra slut med sambon, så kommer du väl inte att vara motiverad till att söka jobb sen. Du kommer ju att vilja leva på soc. hela livet.
I alla fall om man ska hårddra G:s syn på dig
"Killen är ju lite äldre men inte heller någon som tagit ansvar över sina handlingar. Bor också hemma hos sina föräldrar nu pga han har inget jobb och kan inte betala hyra."
en svärmorsdröm, naturligtvis. det luktar ju bebis.
glt
Ville inte skriva allt för ordagrant men om det har betydelse så är han över 20, har haft lägenhet men blev uppsagd från arbetet och klarade inte hyran, fick då flytta hem till föräldrarna igen och det skedde när de nyss träffats. Han hade ju kunnat kämpa mer för att få nytt jobb med han "brydde" sig inte just då. Lite ansvarslöst tycker jag då men då visste de inte vad de vet idag.
Pappan har flera månader på sig att skaffa jobb, de båda har rätt till lägsta nivån av föräldrapenningen (ca 5.400 kr mån).
en i taget ja, 5.400 lever man inte på.
"Varför tycker då du att TS dotter och pojkvän gör fel?"
För att de är omgona, ansvarslösa, inte har pengar och inte verkar föstå konsekvensker av sina val.
"Jag tror det är mycket jobbigare psykiskt att göra en abort än att leva på existensminimum."
forskingen säger annat.
"Varför ska förhållandet ta slut för?"
Hon är sjutton, hur många förhållanden spricker respektive håller i den ålder. Ett annat bra sätt att få förhållanden att gå under är att leva under ekonomisk press. Ett tredje är att få oplanerade barn. De har lyckats kombinera dessa.