Mitt barn ska ha barn...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mitt barn ska ha barn...

Grattis!
Däremot tror jag det blir för mkt att vara nybliven mamma & kunna plugga klart.
Som I_U skriver så kan ett uppehåll vara ngt att tänka på, det är nog mkt som händer när man blir förälder ändå.

Sv: fy fan

De har inte ens någonstans att bo? och ändå tänker de ha barn.

hur ansvarslös kan man vara?

glt

Vad arg du verkar idag Golit!
Min dotter är 17 år och går i skolan än, hon HAR inte hunnit flytta hemmifrån än.
Hon är 17 år och är vårat ansvar än så länge, hon blir inte myndig förrän hon blir 18 och vi har försörjningsplinkt tills hon slutar gymnasiet.

Vad betyder mogen för dig?bara materiella ting & titlar som att man har arbete & pensionsförsäkring eller lägenhet?
Annars definierar de flesta mognad som en egenskap, ngt man har inom sig & inte ytliga ting:grin:

Sv: mogen?

vad betyder mogen. Arbete, lägenhet, pensionsförsäkring?

glt

Hon hinner med det där också, som alla andra. Det handlar om ett år att vara hemma. Jobbar man så har man väl ca ett år föräldrarledighet och sen behöver barnet dagis och man fortsätter på sitt liv. Typ! Eller?
Killen kommer att jobba och skulle det skita sig så har vi hus med många rum där de kan bo, min dotter slängs inte ut. Jag älskar henne.

Grattis!
Hur ni skall göra beror ju på hurdan dottern är.
Men det är väl bra att göra klart för henne att hon alltid är välkommen att bo hos er.

Och varför kan hon inte göra uppehåll i skolan ett år?
Så att hon kan njuta av bebisen, slippa stressa och läsa upp betygen litet extra om hon orkar.

Man måste inte alltid vara så himla effektiv.
Hon hinner ju vara "efter studenten" en himla massa år ändå.

Du är alltid så klok Inte_Ung och kommer med något väldigt förnuftigt. Jag vill att hon ska njuta av sin familj.

Jag blir så glad när jag läser tråden!!
TS har en fin syn och det är verkligen underbart att läsa hur du stöttar...

Hur många skulle göra det??

Jag svamlar lite nu eftersom jag är trött som en jag vet inte vad....

Lycka till i ditt framtida "mormor-liv"!!:love::bump:

Tack så mycket, blir glad av ditt "trött svammel" :D

Nu känns det verkligen som om vi gör rätt mot vår dotter, vi visar att hon har vårt stöd och sedan får hon och pojkvännen växa i sin egen takt.

Ang skolan. Jag hade inte hunnit med sista terminen i 3:an och en bebis. Vi hade apamycket i skolan. Satt uppe och skrev specialarbete (stor uppsats) till långt in på nätterna. Hade ALLTID något stort prov att plugga till samt inlämningsuppgifter, mindre läxor mm mm. Jag gick samhällsvetenskapligt program, kanske går din dotter något annat men ändå.....

Hon går barn och fritid :D
Min äldsta flicka har en pojkvän som gick sam (studenten för någon vecka sedan) och han hade som du säger fruktansvärt mycket läxor - hela tiden.
Barn & fritid har mycket mindre.

din försörjningsplikt

du är försörjningpliktig för din dotter. Din dotter är försörjningpliktig för sitt barn

Hur har hon tänkt att lösa det?

glt

defenition

golit är öppen för defenitioner, det påstods bara att killen var mogen utan att beskriva vad mogenheten består av.

... men vad golit har sett hittills så snackar vi om en kille som inte ens är mogen nog att se till att inte skaffa barn innan han har någonstans att BO med det.

glt

Oj, 20 frågor.

Har du ens läst tråden?
Hon har ingen inkomst för att hon går i skolan men får föräldrarpenning som i början räcker till och nyblivne pappan jobbar och har normallön för sin ålder och för det han ska göra. Hans far äger ett företag så det blir inga problem för honom att få jobb.
Om det inte fungerar så hjälper vi till. Allt är så tidigt, de har nyss bestämmt sig för att behålla och jag vet inte deras tankar och hur de planerar fram och tillbaka tills de bestämmer sig för något. De söker lägenhet nu och något mer har vi inte fått reda på. Men vi har talat om att vi tänker stödja dem och de försöker nog själv att lösa det de behöver lösa. Vi och min dotter och den nyblivne pappan är positiva och vill att det här ska fungera.

Senast ändrad av en moderator:

Om det är jag som skrivit mogen så menar jag att han tar sitt ansvar och jag menar även hans ålder.

Det kan bli barn fast man skyddat sig.

Men det handlar väl om att gilla läget?

Självklart hade man önskat de unga föräldrarna än längre "ungdomsperiod". Men när beslut väl är taget så får man jobba utifrån de förutsättningarna och se till att det blir bra!

Flickan verkar ha bättre förutsättningar i form av stöttning hemifrån än många andra unga föräldrar och det ska de blivande morföräldrarna ha all credit för!:bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 940
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 040
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 853
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Gammal användare, men anonymt nytt konto... Komplicerat är väl en enkel förklaring av situationen jag själv satt mig i, och jag vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka