Mitt barn ska ha barn...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: jepp

och läget är att kan man inte fixa det själv ska man inte ha barn.

glt

Men varför då?
Om andra runt omkring är beredda att "fixa till det" så spelar ju det ingen roll.
Det räcker väl med att det "blir fixat" vem som gör det är faktiskt egalt.

Om man har råd att försörja en utökad familj med både barn och barnbarn så har man ju.
Och om man då vill det så skall man väl få det?

Ärligt talat så begriper jag inte på något vis ditt resonemang.
Om min dotter kom hem med en bebis och en trevlig pojkvän så skulle vi ju ta hand om det hela.
Bebisar är gulliga och här är då barn alltid välkomna.

Sv: Mitt barn ska ha barn...

Vissa skulle kalla det omoget att alltid skriva om sig själv i tredje person:angel:

lyssna själv?

jaha om man nu skall lyssna till sig själv, varför ger du då exempel från ditt liv?

glt

mall

Jo, det är rimligt att man kan försörja sig själv.

det är ännu rimligare att man kan försörja sina barn.

glt

Sv: ni ja

men är er dotter? nu snackar vi inte barbie längre?

var är de på julafton om åtta år, var sitter ni,exet och han nuvarande (och föräldrar ex osv) (och barnet) mammas brölopp.

prognosen att förhållandet håller är 0 till 2%

glt

Vi = de berörda
Man kan aldrig sia framtiden så långt

Hoppas vi har gett henne bra erfarenhet på relationer. Jag och hennes far har varit ihop i många många år och varit lika lyckliga i alla år.

för att

Att det gick bra för dig säger inget om den allmäna prognosen.

att ha så unga föräldrar är en bland de största sociala riskfaktorerna.

glt

Sv: helt enkelt

måste man fråga mamma om boende och hjälp ska man inte vara mamma.

glt

De ska fixa boende, finns ingenstans det står att de ska bo hos oss.
Det var utifall det inte fixade sig, då är de välkommna.

Jag är 40 och ropar fortfarande på pappa när jag behöver hjälp :p

Min mor o far har alltid hjälpt oss syskon med diverse när vi haft problem, bla. med pengar. Jag är fostrad att hjälpa till när de mina behöver hjälp.

Jag orkar inte tala om för dig hur vi löser det här för det har du inte med att göra. Vi dem vårt stöd och vi är glada och det löser sig.

Tack för en bra beskrivning från en till som är ung mamma :)

Ska ta till mig dina råd och kolla av med min dotter.

Tack för info. Jag vet inte så mycket om vad de får och vilken ordning. Var lite svamlig.

gulle gull

och varför skriver du här då?

Du vill inte ha råd, bara höra det du vill höra.

Bara det faktum att din dotter funderar över att behålla barnet visar på hur omogen hon är.

glt

frågan är

frågan är väl om din dotter och pappan till barnet har någon som helst koll på det?

glt

Japp, det var dig jag inte orkade argumentera mer med, sen får du tolka det hur du vill ;)

Sv: gulle gull

Har golit vaknat på fel sida i dag?
Jag tycker att golit skall ta och somna om en stund på andra sidan.

För det här är inte likt den golit som jag minns från förr.
Visst, litet vass och på tvärs - men inte som en elefant i en glasbutik.

Sv: gulle gull

och varför skriver du här då?

Du vill inte ha råd, bara höra det du vill höra.

Varför svarar du inte så på alla andra som skriver i gravida-tråden och som ställer frågor här på forumet?

Man har väl lika många funderingar och frågor i huvudet när det är ens första barn eller barnbarn oavsett om man är en gravid 17 åring eller en gravid 27 åring? Och vad är skillnaden på att bli mormor när man kanske är under 40 år eller om man är runt 50 år?

Ska vi förbjuda alla som pluggar efter gymnasiet att skaffa t.om planera barn?

Hur ska vi göra med alla hundratsals blivande föräldrar som väntar barn? Ska barnmorskorna göra en inkomstprövning vid inskrivningen som bestämmer om man får behålla barnet eller inte?

Underhåll i pengar är dessutom inget måste, jag vet flera par som skiljt sig som löst det genom att den förälder där barnet inte bor istället står för kostnaderna vid köp av nya kläder, skor, mobiltelefon ect.

Jag tycker verkligne du ska skärpa till dig och läsa på hur det faktiskt fungerar! :mad:

här måste röjas

här måste röjas upp i det rosa gulle-gullandet. det är en hård värld därute.

maken till jams och tramsformum har sällan skådats.

glt

Sv: Mamma!!!!!!!!!!!!!

Japp för allt är svart eller vitt. Det är omöjligt att lösa och kommer aldrig att gå, allt är åt skogen.

Herrejösses, ta det lite lugnt. Visst är det inte en drömsituation men de är många som inte har en drömsituation och ändå löser det utmärkt bra. Min syster föddes av min då 15 år gamla mamma och konstigt nog så mår hon alldeles utmärkt idag, hon har egna barn och säger att hon haft en lycklig uppväxt. Min mamma hade absolut inte den typ av stöd hemifrån som denna tjej verkar ha och ändå gick det bra. Min mamma har inte levt på bidrag eller varit ngt "fall".

Otroligt konstiga inlägg du har kommit med i denna tråd. Allt är inte svart eller vitt och det måste inte gå åt h*vete bara för att det inte är den optimala situationen.

Men du har ju barn själv golit, DET är ju rosa gulle-gullande :love:
Har du redan glömt.

Sv: här måste röjas

här måste röjas upp i det rosa gulle-gullandet. det är en hård värld därute.

maken till jams och tramsformum har sällan skådats.

glt

Ja då är de ju bra att du kommer och ser till att berätta hur det är därute eftersom du verkar tro att ingen annan lever i samma värld.

svar

"Varför svarar du inte så på alla andra som skriver i gravida-tråden och som ställer frågor här på forumet?"

svarar hur? att man borde kunna försörja sig själv innan man skaffar barn? Visst gärna.

"Man har väl lika många funderingar och frågor i huvudet när det är ens första barn eller barnbarn oavsett om man är en gravid 17 åring eller en gravid 27 åring? Och vad är skillnaden på att bli mormor när man kanske är under 40 år eller om man är runt 50 år?"

Kan man säkert ha. Man bör också vara beredd på att man inte gillar alla råd. Vill man ha medhåll och sympati kan man väl skriva det istället för att låssas att man är beredd att ompröva saker. Vilket borde vara ett rimligt förhållningsätt när man ber om råd.

"Ska vi förbjuda alla som pluggar efter gymnasiet att skaffa t.om planera barn?"

Nej.

"Hur ska vi göra med alla hundratsals blivande föräldrar som väntar barn? Ska barnmorskorna göra en inkomstprövning vid inskrivningen som bestämmer om man får behålla barnet eller inte?"

Nej, varför skulle de det. Folk borde väl själva begripa att man måste ha råd att skaffa barn.

"Underhåll i pengar är dessutom inget måste, jag vet flera par som skiljt sig som löst det genom att den förälder där barnet inte bor istället står för kostnaderna vid köp av nya kläder, skor, mobiltelefon ect. "

nu är det pengar den unga mamman kommer att behöva när förhållandet väl tar slut. Om de sen blir om tre månade eller tre år.

"Jag tycker verkligne du ska skärpa till dig och läsa på hur det faktiskt fungerar!"

det fungerar så här att mamman och barnet kommer att vara beroende av andras och samhällets välvilja, för att ha en drägligt liv.

Sv: här måste röjas

här måste röjas upp i det rosa gulle-gullandet.

Nej - Nej, vi skall vårda det rosa fluffet med omsorg och kärlek.

Seså, erkänn nu att du bara är avundsjuk på att vi vältrar oss i rosa ludd.
Och kom och gör oss sällskap i stället.
Det skulle du må gott utav.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 940
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 041
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 853
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Gammal användare, men anonymt nytt konto... Komplicerat är väl en enkel förklaring av situationen jag själv satt mig i, och jag vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka