Sv: Mitt barn ska ha barn...
Först vill jag säga GRATTIS
Jag var nästan 18 när jag fick min son, jag fyllde 18 sex dagar efter han föddes.
Min son föddes i mitten av maj och jag gick i skolan till den 1 maj, jag fick dispens och fick betyg ändå.
När han var tre månader så började jag skolan igen (i augusti) han var med mej i skolan tills han var fem månader då pappan började vara hemma, jag hade en pump hos skolsköterskan som jag använde på lunchrasten, pappan gav sedan av den mjölken hemma dagen efter, fungerade jättebra!
Det stöd jag hade velat ha av mina föräldrar var dels att de brydde sig om mej och mitt barn
men rent konkret, att de fanns där och berättade hur jag var när jag var liten, lugnande ord när tänderna kommer, lugnande ord vid sjukdomar.
Att de skulle komma och hälsa på, att de skulle vilja lära känna sitt barnbarn.
Det jag inte hade velat var att de skulle lägga sig i allt jag gjorde på mitt sätt, jag ammade min son i sängen och han sov i min säng vilket många hade åsikter om.
Sedan hade det varit roligt om de hade gjort som när mina syskon fick barn, de var GLADA och pratade om sina barnbarn, folk frågade to.m om det var första barnbarnet eftersom de pratade om dem jämt.
Jag vet att jag låter svartsjuk nu, men det är jag nog egentligen inte utan mer förvånad att det spelade så stor roll vem som fick barn eftersom i min värld är alla barn en underbar gåva som ska behandlas därefter
Jag fick ett barn till när jag var 19, nästan 20, tyvärr gick jag och barnens pappa skilda vägar när dottern var nio månader, vi hade helt enkelt växt åt olika håll, medans jag tyckte att mamma var det bästa som finns att vara så tyckte han att han ville vara mitt barn med
och tre barn var ett för mycket
Oj det blev långt och svamligt men jag kan helt klart säga att jag aldrig, inte ens för en sekund har ångrat att jag ville ha barn tidigt (båda barnen var planerade, oj så oansvarigt va, golit) min son är nu 18 och han är inte "märkt" av sin "unga" mamma mer än att folk ibland tar mig för hans flickvän
endel är nog blinda
han har super betyg och arbetsgivarna drar i honom redan fast han har ett år kvar på gymnasiet, han klarade körkortet galant och han är lycklig.
Och han har en mamma som är oerhört stolt över honom och hans lillasyster