Misshandeln på centralen i Malmö

vad bevisar det menar du? För mig bevisar det att samhället, de vuxna misslyckats igen. Våldet löste inte ett skit, hans förtroende förstördes ännu mer.
Om man läser vanlig media och har förtroende för de som arbetar emd honom vet man att han är 9år. Läser man på avpixlat är han säkert medlem i IS och runt 25års åldern.

Avpixlat har inte ens brytt sig om att kommentera. Så du har fel. Fria fantasier som du håller på med fungerar underbart bra hemma vid köksbordet. Tyvärr bryr sig verkligheten inte om vad du tycker, för det är bara tyckande.

Relativt stilla?! Barnet ålar sig, sparkar och spottar. Samt försöker slå sitt eget huvud i golvet, vilket blir resultatet när du spänner dig och försöker komma loss.

Därför pressar vakten ner huvudet i golvet, ungefär som man håller fast hästens huvud när den riskerar att skada sig om den reser sig.

På filmen jag har sett ligger han relativt stilla och spottar inte, sen pressar vakten huvudet ned/åt sidan och pojken ser ut att få panik då.

Jag tycker det är övervåld när det handlar om en nioåring. Som dessutom håller sig relativt stilla och ändå pressar vakten ner huvudet i golvet.

Förtydligande, jag har mest sett nedläggningar när jag varit inlagd på psyk. Och på barnpsyk har de ju stor vana av att arbeta med just barn, vilket denna ordningsvakt uppenbarligen inte har.

Det är väl ändå typ JÄTTEbra att han inte är van att lägga ner barn. Det borde ju visa att just den här situationen tack och lov är extremt ovanlig.

vad bevisar det menar du? För mig bevisar det att samhället, de vuxna misslyckats igen. Våldet löste inte ett skit, hans förtroende förstördes ännu mer.
Om man läser vanlig media och har förtroende för de som arbetar emd honom vet man att han är 9år. Läser man på avpixlat är han säkert medlem i IS och runt 25års åldern.
Tycka synd om varianten har aldrig funkat. Var brast det!
I mottagandet av de som bär ansvaret.

klart som korvspad att de inte lär sig ngt som står i strid mot deras tidigare 4-5 år där fostran kan ske.
Det måste ju ske fortlöpande o givetvis utan ONÖDIGT våld, men våld som barn utför är lika illa. Sätt stopp o belägg där o då!

du skrev ngt om 1-2 åringar som bits...

Ja herrjösses om man inte vet att uppfostran sker vartefter i var av gängse ålder så förstår jag varför vi har så många ungdomsbrottslingar.
Tar man dem inte DÅ så hamnar de i kriminell bana genom hela livet. Har du hört talas om hur viktigt det är att "fånga upp ungdomar på glid" tidigt? Ju tidigare ju bättre.

Titta igen, @Niyama , det spottas rätt rejält. Jag hade inte heller ansett att det ingick i tjänsten att få en spottloska i ansiktet, om det lätt och ofarligt gick att avvärje.

Det spottas inte då vad jag kan se. Dessutom är det vakten som lyfter upp pojken i axelpartiet/överarmarna så att huvudet sen dunkas mot golvet. Inget som pojken orsakar genom sprattlande.

Har jag aldrig sagt eller tyckt.
Nej inte har du sagt det men det blir den logiska följden av

En vanlig förekommande händelse är att fulla gubbar trakasserar på tåget. Vakterna brukar avvisa denna utan aggressiva metoder eller nedläggning.

Och du tycker det är lämpligt att avvisa (kasta av) en nioåring från tåget? Hade du uppskattat om dina barn blivit avvisade från tåget helt utan hänsyn vart de var på väg och barnets vidare säkerhet?

Varför dra upp att vakterna kan avvisa fulla gubbar alls om du ändå anser det vara en olämplig metod när det gäller barn. Då är det du skriver totalt irrelevant.

Något är ju uppenbarligen fel i vårt samhälle när en nioåring i så tydligt behov av stöd redan lyckats rymma igen. Det felet ligger hos instutionen, inte barnet.

Anders Lindskog säger att det är vanligt att ensamkommande som "inte är tillfreds med var de blir placerade" avviker.

– Det har vi fullt upp med. Det finns inte platser att sätta dem på, utan de hamnar på typ HVB-hem och det är ju "öppna tillställningar" och där har de ju chans att sticka.

Kanske borde vi begränsa invandringen något så vi kan ta hand om alla ensamkommande "barn"?
Annars får vi nog ha det som 87% vill. Fast det ser just idag lite ljusare ut :D

Anders Lindskog säger att det är vanligt att ensamkommande som "inte är tillfreds med var de blir placerade" avviker.

– Det har vi fullt upp med. Det finns inte platser att sätta dem på, utan de hamnar på typ HVB-hem och det är ju "öppna tillställningar" och där har de ju chans att sticka.

Kanske borde vi begränsa invandringen något så vi kan ta hand om alla ensamkommande "barn"?
Annars får vi nog ha det som 87% vill. Fast det ser just idag lite ljusare ut :D

Irrelevant för diskussionen. Totalt.

"Det måste vara ett problem för er att det två pojkarna är försvunna?
– Det vet jag inte, det kan jag inte säga någonting om.
Enligt polisen är de efterlysta, och försvunna sedan i måndags.
– Om det är på det sättet är det naturligtvis ett bekymmer."

Hur tafatt som helst o ansvarslöst.

Ta hit dem går bra, men att ta hand om är det inte så noga med.

Engla hade någon som saknade och anmälde henne försvunnen, den här ungen har ingen, men det är väl tur att de är på fri fot igen så inga våldsövergrepp sker? :confused:

Trots att jag läst hela tråden idag har ingen kunnat svara på hur en sådan här situation skulle lösas på annat vis i väntan på polis. Det vi vet är att två ungar har levt rövare på ett tåg, skadat och hotat andra och tillkallad personal har fått order av polisen att hålla kvar pojkarna tills polis kommer. En sitter snällt och stilla medan den andre skriker, spottar, bits och sparkar med risk för att skada både sig själv och andra.

Hur skulle det ha lösts? Inget svammel om "andra sätt", konkretisera isf vad andra sätt är istället för att hitta på andra irrelevanta scenarier som inte har med saken att göra.

Är det verkligen någon som tycker det är positivt att två barn är på rymmen utan att kunna språket, de är på främmande mark och är fullkomligt utlämnade till andras välvilja? Vad är det som säger att nästa person pojkarna möter inte tar till grövre våld? Seriöst, jag blir verkligen på allvar orolig när det förespråkas att de skulle låtit honom springa vind för våg på centralen med en vuxen man som jagade efter enbart med mål och syfte att hindra honom från att ta sig ut och under jakten skada sig och/eller andra, istället för att han hålls fast i väntan på polis. :crazy:

Pepparspray eller kloroform fungerar iofs, men jag tror det hade blivit ett himla liv om det hade använts istället för att hålla fast. :angel:

Jag tycker det är allt igenom tragiskt. Jag kan inte tycka att det är rätt att hålla fast barn så, (eller någon) men jag vet inte vad man skulle gjort istället. Det finns inget bra sätt, det är så mycket som ligger bakom.

Du tror att hans beteende skapats av att han växt upp i en rosenskimrande, gullig värld med förstående vuxna? Om inte krig lärde honom att våld är fel menar du att han ändå skulle fatta det när han blir nedtryckt?
Nej givetvis inte och inte drar du upp det för att du tror jag någonsin trott det.
Hade man utsatt pojken för oprovocerat eller onödigt våld hade jag hållt med dig. Nu har man endast hållt fast honom och efter bästa förmåga försökt hindra honom från att skada sig själv. En bestämd markering att uppförandet inte tolereras. De vuxna reagerade inte med att ge honom stryck utan bara förhindrade honom, har man sett mycket våld i sitt liv kan det bli en positiv upplevelse att någon bryr sig om istället för att ge stryk så blir man endast förhindrad att löpa amok.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka