Misshandeln på centralen i Malmö

Att du inte åker ner och fångar in barnet, som nu flytt igen, på det där sätter som du känner till? ;)

Jag anser att det är lätt att vara sidoexpert. Att hävda, utanför stundens hetta, hur det ska se ut när man aldrig befunnit sig i den situationen. Vad jag vet så är ordningsvakten mycket rutinerad och omtyckt som vakt, han hanterar situationen så som han blivit lärd; han undviker att bli biten, att få saliv på sig, att killen skadar sig själv eller andra och han behåller honom på plats då barnet är efterlyst.

Har aldrig skrivit att jag kan hålla fast någon? Har jag aldrig gjort så det går nog inte så lysande.

Läs om läs rätt. "i detta fallet bar han inte kniv".
Ja, om han bar en atombomb hade jag säkert tänkt om. Men det gjorde han inte.
Så för att han inte bar kniv så kan knivar inte skada.

Läs igen så ser du att jag svara på ditt uttalande och blandar inte in om pojekn i fråga har kniv eller inte. Du påstod att han inte skulle kunnat skada någon med kniv pga sin ringa ålder.

Hur i helvete skulle ni andra gjort?! Jag tycker vakten ser lugn ut. Om han mot all förmodan skulle vilka begå övervåld; tror ni på riktigt att han gör det framför flertalet kameror och på en minderårig? Detta är ingen go och positiv kille som självmant skulle följt med någonstans...

Tyvärr sitter de som våldsamt protesterar i soffan och löser världsproblem därifrån. De har aldrig varit ens i närheten av en situation som den vakten befinner sig i och då är det lätt att säga: -Men varför gjorde du inte sådär.., (för nu har jag spenderat timmar att kolla av det du gjorde på 30sekunder)
Tragiskt.

Och det du anser är fel är något som jag anser inte kan göras på ett bättre sätt. Hur ska du skydda dig från spott och bett? Hur ska du skydda den nedlagda från att banka sitt huvud i golvet?

Enkelt. Man låtsas bara att man inte ser det. :up:. Då kan man med lite "hittepå" hitta massor med alternativa lösningar.
Så länge man inte behöver göra det själv.

Vet inte ifall denna redan visats, jag skulle inte va så snabb på att dömma innan man vet HELA situationen. :angel:

10561832_304611653081881_5592140588729922481_n.jpg

Vet inte ifall denna redan visats, jag skulle inte va så snabb på att dömma innan man vet HELA situationen. :angel:

Och vad är det för källa? En slumpartad text som någon plitat ned gjort en skärmdump på och skickat ut på Facebook så att alla kan sprida den vidare. Vänligen använd källkritik. Man må tycka att vår press är tveksam men det finns iallafall någon som kritiskt granskar de medierna.

Och vad är det för källa? En slumpartad text som någon plitat ned gjort en skärmdump på och skickat ut på Facebook så att alla kan sprida den vidare. Vänligen använd källkritik. Man må tycka att vår press är tveksam men det finns iallafall någon som kritiskt granskar de medierna.
Behöver inte låta arg för att det delas en liten bild som ger en annan bild av händelsen, vill du ha källa så gå till facebook till gruppen "Stöd till Ordningsvakten i Malmö".

Eller varför inte en till, källa ser du i bilden ;)

10984032_10152890005269039_8025054533420128643_n.jpg

"Detta är en barnmorskas ögonvittnesbeskrivning av incidenten med 9-åringen som blev hårt behandlad av en ordningsvakt."

Vad vill du ha sagt med det där? Att det är dagens sanning, enligt vem? Hur vet "författaren" hur gammal pojken är, känner denne honom? Var du där?

Ditt inlägg skapar snarare fler frågor än svar.
Behöver inte låta arg för att det delas en liten bild som ger en annan bild av händelsen, vill du ha källa så gå till facebook till gruppen "Stöd till Ordningsvakten i Malmö".

Eller varför inte en till, källa ser du i bilden ;)

10984032_10152890005269039_8025054533420128643_n.jpg

"Detta är en barnmorskas ögonvittnesbeskrivning av incidenten med 9-åringen som blev hårt behandlad av en ordningsvakt."
Och den här "barnmorskan" är vem? Någon du känner och kan gå i godo för, eller ett stolpskott som röstar på SD? :yuck:

Oavsett vilket så tycker jag det är förjävlig om någon/några försöker vinna poäng på en mycket tragisk historia där det inte finns några vinnare.

Behöver inte låta arg för att det delas en liten bild som ger en annan bild

Det är klart att man blir förbannad när man själv (trots att inte varit i närheten och bara har läst skvallerpressen) har fullständigt klart för sig hur det gått till därhemma vid köksbordet framför datorn. Det måste du väl förstå ;)

Inte sjutton vet jag, har bara fått bilder delade till mig och delar vidare, kanske någon som kan bekräfta om nu "källor" är så viktigt, konstigt att det knappt behövs åt andra hållet. :angel:

I övrigt håller jag med detta till 110%:

Det är väldigt svårt att uttala sig när ingen av oss (?) har sett hela händelseförloppet. Jag har sett en del kommentarer om saken, från "båda sidor".

Jag tolkar dock inte händelsen som att vakten dunkar killens huvud i marken. Däremot håller i det (för att killen inte ska dunka sitt eget huvud i golvet) samt vänder huvudet bort från sig själv för att inte få spottloskor i ansiktet.
Vad som har föregått händelsen spelar givetvis in. Där har jag förstått det som så att killen, tillsammans med en annan kille, har stuckit från ett HVB-hem. Därefter tjuvåkt tåg, trakasserat andra resenärer samt sparkat och spottat mot ordningsvakt. Polisen har bett ordningsvakten om handräckning så det är alltså polis som fattat beslut om att killen ska kvarhållas på platsen.

Människor som säger att det finns så många andra sätt att lösa det hela på gör mig alltid fundersam kring om de själva har varit med om att försöka hålla fast någon som gör allt för att komma loss. Även barn och unga kan skapa ordentlig skada, även på vuxna.

Avslutningsvis så är det givetvis fullt möjligt att fel har begåtts. Däremot anser jag inte att man kan påstå det enbart utifrån de filmsnuttar som visats.

Sen om ni vill diskutera i all oändlighet så varsågod, jag kommer inte att göra det då jag tycker det är viktigare att veta HELA situationen (från båda sidor) innan man säger varken bu eller bä.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka