Misshandeln på centralen i Malmö

Jag tycker nog mina frågor hör till ämnet.
Hur vet "författaren" att pojken är 13, känner denne honom?
Var du där?
Känner du "barnmorskan" och kan gå i godo för henne?
Nej, jag var inte där och nej jag känner ingen. Det spelar ingen roll för ca 90% av alla som uttalar sig om ämnet var inte där eller kände någon som var där, så jag är bara en i mängden. Är du nöjd nu? :)

Buhuhu, du får väl skynda dig tillbaka i tråden och ta bort alla dina likes på mina kommentarer, innan bukemaffian hittar dig? :rofl::rofl::rofl:
Varför då. Har du rätt i din argumentation så får du en like av mig. Menar du att du automatiskt inte gillar något som stämmer med vad du tycker bara för att personen som framför det är någon du inte gillar? (fast du aldrig träffat personen)

Klockrent. Det gäller ens alla nära o kära oxå. De helt oskyldiga. T o m ens djur.
Folk kan inte skilja på i sak eller person.

Jag tycker nog mina frågor hör till ämnet.
Hur vet "författaren" att pojken är 13, känner denne honom?
Var du där?
Känner du "barnmorskan" och kan gå i godo för henne?

Du går ju i god för allt som Aftonbladet och Expressen skrivit. Vari ligger skillnaden?

Hur gjorde dina föräldrar då? Är metoden tillämpbar på personer som man inte delar språk med? Var risken överhängande att din bror rusade iväg och försvann för alltid?

De satt ner på golvet bakom honom, korsade hans armar (framför honom) och höll fast honom i armarna ungefär som i en "björnkram". Fanns ingen möjlighet för honom att bitas, sparkas eller slåss. Sitt eget huvud kan man hålla undan så att det inte går att "skallas bakåt".

Om dina föräldrar inte var hemma.....?
Nej jag anser inte att ngn ska behöva vara så utsatt för ett våldsamt syskon, skolkamrat eller av ngn annan.
Du förskönar.. Såhär i efterhand.

Barn mår dåligt som bet'er sig så o ska behandlas. NÄR de är mottagliga kan man påbörja terapi o utbildning i bemötande mot andra. Empati är det första.

De satt ner på golvet bakom honom, korsade hans armar (framför honom) och höll fast honom i armarna ungefär som i en "björnkram". Fanns ingen möjlighet för honom att bitas, sparkas eller slåss. Sitt eget huvud kan man hålla undan så att det inte går att "skallas bakåt".
Jag skulle då inte våga hålla pojken på det viset. Killens huvud är hårt, han slåss för sitt liv och kan dänga huvudet på annat håll det gör ont i bröstet också, förutom att ha forfarande kan sparkas och det är svårt att hålla kvar. En armbåge i skrevet är inte bara realistiskt utn troligt om ungen lycka slingra sig en bit nedåt. Det är också möligt att bitas i den positionen om man kan slingra sig lite nedåt.

Det är säkrare på marken och varför göra det svårt för sig?

Så det är något du rekommenderar ordningsvakter, polis och kriminalvårdare att göra?

10991067_589517457815699_6096030870358331809_n.png

Faktiskt inte alls en dum metod, fungerar väldigt bra oftast.

Vet inte ifall denna redan visats, jag skulle inte va så snabb på att dömma innan man vet HELA situationen. :angel:

10561832_304611653081881_5592140588729922481_n.jpg

Behöver inte låta arg för att det delas en liten bild som ger en annan bild av händelsen, vill du ha källa så gå till facebook till gruppen "Stöd till Ordningsvakten i Malmö".

Eller varför inte en till, källa ser du i bilden ;)

10984032_10152890005269039_8025054533420128643_n.jpg

"Detta är en barnmorskas ögonvittnesbeskrivning av incidenten med 9-åringen som blev hårt behandlad av en ordningsvakt."

Nej man ska inte vara så snabb på att döma innan man vet hela situationen som flera redan skrivit i denna tråd. Men man ska inte heller tro på allt man läser på facebook. Eller aftonbladet. Eller expressen. Eller någon annan sida. Vad är det som säger att det som står på dina skärmdumpar är sant? Stöd till ordningsvakten i Malmö känns inte som en helt tillförlitlig källa. I barnmorskans citat är de tre? I skärmdumpen över var de 2.:confused:

@hastflicka Fast om du bråkat och spottat på folk på tåget krävs det ju inte jättemycket slutledningsförmåga för att inse att det förmodligen är därför vakten håller kvar dig, även om du inte kan språket?

Men nån måtta får det väl ändå vara!? Ska det vara okej att ungar springer runt och trakasserar och spottar på andra passagerare? Jag tror att även ett barn med krigstrauma förstår att det är fel och att det kommer någon typ av reaktion på ett sådant beteende. Jag tror att den här filmen lika gärna hade kunnat visa någon medpassagerare som fått spel på ungen, istället för en vakt som gör sitt jobb.

I det här fallet med nioåringen så var det ju inga lärare som blev drabbade, utan privatpersoner som var passagerare. Jag måste nog ha missuppfattat din glada busiga ":-P"-smiley i slutet, för jag hade inte tyckt att det vore ett DUGG lustigt att få en blåtira för att jag höjde rösten. Jag hade polisanmält direkt. En 14-åring är bara ett år ifrån att bli straffmyndig, och en 14-åring är inte ett litet barn längre. En 14-åring kan också misshandla och döda. Inte ett dugg lustigt, in my opinion.

Egentligen var mitt inlagg mest en komentar pa att jag uppfattade mycket lite och empati och forstaelse for hur pojen, som i starten av traden var offret, kan ha kant sig. Jag tycker att det ar bra att man diskuterar hur fasthallandet skulle ga till, men jag saknar empatin for en liten kille som ar i ett frammande land och inte forstar vad de sager.
Det ar helt mojligt att vakten gjorde ratt nar han holl fast honom som han gjorde, jag vet inte da jag inte har nagon som helst utbildning i fragan. Jag upplever dock valdigt manga som 'hjartlosa' i sin diskussion ... "Ungar" ska veta hur man uppfor sig oavsett deras bakgrund och uppvaxt.
Har nagon har akt tag i Afrika eller Fjarran Ostern? Indien tillexempel? Jag har. Det ar inte alls som att aka tag i Europa. Pa vissa platser ar det sjalvklart att manniskor hanger i klasar utanpa tagen och aker gratis ... Hur vet vi vad han hade for uppfattning om hur man aker tag?

@WaterLily ... nu var flickan 10 ar, inte 14, och i fullstandig shock efter en skarp tillsagelse precis bakom ryggen nar hon inte sag personen komma sa nara henne. Tur att volunteeren var mer forstaende och helt tog pa sig att hon nastan skramt ihjal tjejen. Det blev i alla fall en ganska bra oppning for skol psychologen att na henne ... sa vi tyckte nog alla (inklusive hon med blatiran) att det var trots allt bra da det startade Miriam's lakning.
Huruvida min smiley var "glad och busig" tanker jag inte ens ga in pa ... jag har lart mig att vi ofta har olika synpunkt pa vad smilies symboliserar.

Svar till TS ... Det var tydligen flera som muntligt sa ifran men vakten korde bort dem ... Jag hade forsokt att saga nagot och om vakten da sagt till mig att ga darifran hade jag backat lite och ringt polisen.

Egentligen var mitt inlagg mest en komentar pa att jag uppfattade mycket lite och empati och forstaelse for hur pojen, som i starten av traden var offret, kan ha kant sig. Jag tycker att det ar bra att man diskuterar hur fasthallandet skulle ga till, men jag saknar empatin for en liten kille som ar i ett frammande land och inte forstar vad de sager.
Det ar helt mojligt att vakten gjorde ratt nar han holl fast honom som han gjorde, jag vet inte da jag inte har nagon som helst utbildning i fragan. Jag upplever dock valdigt manga som 'hjartlosa' i sin diskussion ... "Ungar" ska veta hur man uppfor sig oavsett deras bakgrund och uppvaxt.
Har nagon har akt tag i Afrika eller Fjarran Ostern? Indien tillexempel? Jag har. Det ar inte alls som att aka tag i Europa. Pa vissa platser ar det sjalvklart att manniskor hanger i klasar utanpa tagen och aker gratis ... Hur vet vi vad han hade for uppfattning om hur man aker tag?

@WaterLily ... nu var flickan 10 ar, inte 14, och i fullstandig shock efter en skarp tillsagelse precis bakom ryggen nar hon inte sag personen komma sa nara henne. Tur att volunteeren var mer forstaende och helt tog pa sig att hon nastan skramt ihjal tjejen. Det blev i alla fall en ganska bra oppning for skol psychologen att na henne ... sa vi tyckte nog alla (inklusive hon med blatiran) att det var trots allt bra da det startade Miriam's lakning.
Huruvida min smiley var "glad och busig" tanker jag inte ens ga in pa ... jag har lart mig att vi ofta har olika synpunkt pa vad smilies symboliserar.

Svar till TS ... Det var tydligen flera som muntligt sa ifran men vakten korde bort dem ... Jag hade forsokt att saga nagot och om vakten da sagt till mig att ga darifran hade jag backat lite och ringt polisen.

Polisen var ju på väg, det var de som beordrat kvarhållningen.

Jag är inte övertygad om att dina föräldrar kan fler säkra grepp än utbildade ordningsvakter. Att sitta bakom en vansinnig 9 åring är som att hålla i en enorm ål som dessutom försöker både skallas/bitas/spotta.

Ni tror verkligen att barnet väger 11 kilo och är fullt hanterbart? Det är inte så att en sån här "match" mellan OV och barn ska vara jämn, tvärtom. Ju mer övertag till vakten desto säkrare blir gripandet.
Hade det suttit 5 vakter över den unga killen så hade det blivit samma ramaskri som nu; övervåld!!! Medans det i själva verket vore det optimala. Ju mer kraft desto mindre skador på den kvarhållna.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka