Jag är övertygad om attEgentligen var mitt inlagg mest en komentar pa att jag uppfattade mycket lite och empati och forstaelse for hur pojen, som i starten av traden var offret, kan ha kant sig. Jag tycker att det ar bra att man diskuterar hur fasthallandet skulle ga till, men jag saknar empatin for en liten kille som ar i ett frammande land och inte forstar vad de sager.
Det ar helt mojligt att vakten gjorde ratt nar han holl fast honom som han gjorde, jag vet inte da jag inte har nagon som helst utbildning i fragan. Jag upplever dock valdigt manga som 'hjartlosa' i sin diskussion ... "Ungar" ska veta hur man uppfor sig oavsett deras bakgrund och uppvaxt.
Har nagon har akt tag i Afrika eller Fjarran Ostern? Indien tillexempel? Jag har. Det ar inte alls som att aka tag i Europa. Pa vissa platser ar det sjalvklart att manniskor hanger i klasar utanpa tagen och aker gratis ... Hur vet vi vad han hade for uppfattning om hur man aker tag?
@WaterLily ... nu var flickan 10 ar, inte 14, och i fullstandig shock efter en skarp tillsagelse precis bakom ryggen nar hon inte sag personen komma sa nara henne. Tur att volunteeren var mer forstaende och helt tog pa sig att hon nastan skramt ihjal tjejen. Det blev i alla fall en ganska bra oppning for skol psychologen att na henne ... sa vi tyckte nog alla (inklusive hon med blatiran) att det var trots allt bra da det startade Miriam's lakning.
Huruvida min smiley var "glad och busig" tanker jag inte ens ga in pa ... jag har lart mig att vi ofta har olika synpunkt pa vad smilies symboliserar.
Svar till TS ... Det var tydligen flera som muntligt sa ifran men vakten korde bort dem ... Jag hade forsokt att saga nagot och om vakten da sagt till mig att ga darifran hade jag backat lite och ringt polisen.
Polisen i Calcutta skulle vidta samma åtgärder om barn sparkade, spottade mm på övriga resenärer.
Du gör som media. Får det att låta som om de var skötsamma pojkar som åkte tåg o gör dem till offer.