Misshandeln på centralen i Malmö

Ni säger åter och åter igen att nåt annat än våldsam nedläggning med en vuxen man över en nioåring är enda lösningen. Tror ni det? Tror ni våldsamma barn hanteras på detta sättet för jämnan? Att skolan och HVBhem arbetar såhär?
Läraren har varken skyldighet eller rättighet att göra ngt. Den kan köra ut våldsmakaren ur skolan o sen ringa rätt instans.

HVB hem har en läkare som kan skriva vårdintyg o Polisen kan få handräckning att forsla den vart den nu ska.

Ute i samhället är det ordningsvakter o poliser som ska skydda Allmänheten. Deras uppdrag är sådant vare sig man vill eller inte.

Ni försvarar nedtryckandet som enda tänkbara lösning. Jag förstår inte hur det kan vara det för en vuxen. Jag har aldrig hört eller sett en vuxen lärare/skolpersonal lägga sig på ett barn oavsett hur argt barnet har varit.

Det var min poäng.

Nej en lärare kan ju bara gå iväg om ett barn blir för våldsamt. Nu handlade det om ett förrymt barn och ordningsvakter som är skyldiga att -om det behövs- använda våld för att barnet inte ska komma undan.

Ja, det är förfärligt att det är så många barn som bara försvinner. Vad är lösningen? Vem ska ta sig ann alla dessa vilsna barn med trasiga själar?

Har inte sett DNs video.

Vakten trycker ner huvudet ganska rejält. Jag har sett många nedläggningar (av både barn och vuxna) som har skötts snyggare. Dessutom råkat ut för det själv, det var dock mindre snyggt skött.

Jag kanske är extra skeptisk mot vaktens agerande för att jag sett många ordningsvakter som betett sig helt gräsligt, mot tiggare, hemlösa som inte gjort något annat än att existera.

Jag ser att han trycker ned/bort huvudet för att förhindra spottning och dunkanden. Men det hade säkert kunnat göras snyggare, men jag ser inte övervåldet många andra ser. Sedan kan det såklart röra sig om övervåld, det tar vårt rättsväsende (förhoppningsvis :meh:) hand om isf.

Jag har inte sett något sånt själv, tack och lov. De brukar mest stå och hänga och snacka skit när jag ser dem.

Men ja, eftersom jag arbetar uniformerat, dock ej som ordningsvakt, kan jag säga att jag tänker på hur jag uppför mig ännu mer än annars då. Inte för att jag är otrevlig mot tiggare/hemlösa som civil heller men tänker på det extra mycket i uniform. Det hör till tycker jag.

Nej, inte en enda gång har jag sagt att det finns ett sätt.
Det finns många sätt. Du kommer inte få en källa för det är som att be om en källa som bekräftar att vi kan prata, helt knasigt.

Det är den absolut sämsta lösningen, därför är våld mot barn förbjudet.

All våldsanvändning mot alla är förbjuden, med vissa lagreglerade undantag. De undantagen gör inte skillnad på ålder.

Jag hävdar fortfarande att det inte går att undvika våld i alla situationer, med alla individer alltid. Jag ändrar mig när du ger källa på det. Sedan ska våld såklart i största möjligaste mån undvikas, alltid, men världen fungerar inte alltid så tyvärr.

Jag ser att han trycker ned/bort huvudet för att förhindra spottning och dunkanden. Men det hade säkert kunnat göras snyggare, men jag ser inte övervåldet många andra ser. Sedan kan det såklart röra sig om övervåld, det tar vårt rättsväsende (förhoppningsvis :meh:) hand om isf.

Jag har inte sett något sånt själv, tack och lov. De brukar mest stå och hänga och snacka skit när jag ser dem.

Men ja, eftersom jag arbetar uniformerat, dock ej som ordningsvakt, kan jag säga att jag tänker på hur jag uppför mig ännu mer än annars då. Inte för att jag är otrevlig mot tiggare/hemlösa som civil heller men tänker på det extra mycket i uniform. Det hör till tycker jag.

Jag tycker det är övervåld när det handlar om en nioåring. Som dessutom håller sig relativt stilla och ändå pressar vakten ner huvudet i golvet.

Förtydligande, jag har mest sett nedläggningar när jag varit inlagd på psyk. Och på barnpsyk har de ju stor vana av att arbeta med just barn, vilket denna ordningsvakt uppenbarligen inte har.

Jag tycker det är övervåld när det handlar om en nioåring. Som dessutom håller sig relativt stilla och ändå pressar vakten ner huvudet i golvet.

Förtydligande, jag har mest sett nedläggningar när jag varit inlagd på psyk. Och på barnpsyk har de ju stor vana av att arbeta med just barn, vilket denna ordningsvakt uppenbarligen inte har.

Hur vet du att personen är 9 år?
Jag har sett massor av nedläggningar på anstalt och deltagit i också.

I den filmsnutt jag såg rör sig barnet mest hela tiden, men vi kanske uppfattar saker annorlunda.

Ah, det känns ändå bra att ordningsvakter i allmänhet inte har någon direkt vana av att arbeta med nedläggningar av barn, det vore ett tragiskt samhälle om så var fallet.

Hahaha :) . Hejsan på er alla övervådsteoretiker. Nu har 9-åringarna dragit igen.

vad bevisar det menar du? För mig bevisar det att samhället, de vuxna misslyckats igen. Våldet löste inte ett skit, hans förtroende förstördes ännu mer.
Om man läser vanlig media och har förtroende för de som arbetar emd honom vet man att han är 9år. Läser man på avpixlat är han säkert medlem i IS och runt 25års åldern.

Relativt stilla?! Barnet ålar sig, sparkar och spottar. Samt försöker slå sitt eget huvud i golvet, vilket blir resultatet när du spänner dig och försöker komma loss.

Därför pressar vakten ner huvudet i golvet, ungefär som man håller fast hästens huvud när den riskerar att skada sig om den reser sig.

vad bevisar det menar du? För mig bevisar det att samhället, de vuxna misslyckats igen. Våldet löste inte ett skit, hans förtroende förstördes ännu mer.
Om man läser vanlig media och har förtroende för de som arbetar emd honom vet man att han är 9år. Läser man på avpixlat är han säkert medlem i IS och runt 25års åldern.

Samhället??? Vafan han pratar ju inte ens svenska, hur kan vårt samhälle ha misslyckats? Vi har ju inte ens fått chansen att börja.

Samhället??? Vafan han pratar ju inte ens svenska, hur kan vårt samhälle ha misslyckats? Vi har ju inte ens fått chansen att börja.

Nåja, bemötandet får vi väl ändå ta ansvar för. Och jag medger gärna att situationen kunde varit roligare, men med de förutsättningar nioåringen gav blev det inte så mycket att välja på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka