Missad Tetanus Vacc; Krävs ny grundvaccinering?

Netika

Trådstartare
Arg på meg själv. Dags för årsvaccinationen men ser då att förra året när hästarna skulle ha fått både Tetanus/Stelkramp och Influensa fick de endast Influensavaccin.
Så det är nu 4 år sedan de fick senaste Tetanus vaccinationen, gränsen är ju satt vid 3 år.
För båda hästarna är det första boostervaccinationen efter det första grundvaccinationsåret.

Hur ska jag göra när det gäller Tetanus/Stelkrampen; bara ge en Boostervaccination eller ny Grundvaccinering (vecka 1; vecka 5 och månad 6)??
Tacksam Råd!

Sv: Missad Tetanus Vacc; Krävs ny grundvaccinering?

hur vet man när dom skall få vad?

alltså man ger ju olika typ men hur vet man när och så?

Sv: Missad Tetanus Vacc; Krävs ny grundvaccinering?

Hej!

Läsa böcker, på internet och fråga veterinärer har nog varit så jag skaffar mig min information.
Men man måste vara lit sållande när det gäller information om vaccinationer. Finns så många myter ute å går som ofta presenteras som sanningar.
Det jag har gjort är nog att skaffa så mycket fakta jag kan och orkar för att sedan stämma av med veterinär.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 078
Senast: fejko
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 365
Senast: WildWilma
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 379
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar