Minns ni min krånglande flyttfirma?

Migo

Trådstartare
Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt avtal så förnekade de först att kontraktet ens fanns, sen vart de otrevliga och efter 2 dagar av makalöst otrevligt bemötande slutade jag prata med dem.

Enda någorlunda artiga kommunikationen jag fått från dem var som offentligt svar på mitt omdöme på Trustpilot, där de uppmanar mig att ta kontakt för att jag ska få ersättning. Kontakten sedan dess:

Jag: "
Jag hade flytt bokad med er i maj, där ni aldrig dök upp. Jag fick på kort varsel boka annan flyttfirma till betydligt högre kostnad. Ni meddelade mig via trustpilot(!) att jag skulle återkomma med krav på ersättning från er.

Jag förväntar mig att ni täcker mellanskillnaden. Vilken dokumentation ska jag skicka?"

Flyttfirman: "Varför börjar man med att fyll i ett omdöme om oss på trustpilot i stället för att skicka oss en reklamation först och se hur den hanteras?"

Jag:"
Jag började knappast med det. Jag gav upp att kommunicera direkt mer er efter att ha fått ett antal mycket otrevliga svar.

Åter till min fråga: hur går jag vidare för att få ersättning för mina ökade utlägg när ni inte upprätthöll er del av kontraktet?"

Flyttfirman: "Så i stället för att skriva till oss efter detta hände så lägger du energi på att istället skriva ett omdöme på trustpilot direkt utan att veta hur vi skulle reagera på din reklamation (som aldrig kom)?"

Jag: "hur går jag vidare för att få ersättning för mina ökade utlägg när ni inte upprätthöll er del av kontraktet?"

Flyttfirman: "Du skulle kanske börjat med att skicka oss ett mail innan trustpilot, verkar det vara en rimlig ordning?"

Jag: "hur går jag vidare för att få ersättning för mina ökade utlägg när ni inte upprätthöll er del av kontraktet?"

Flyttfirman "Du kan börja med att gå in på trustpilot och ta bort det du skrivit om oss, efter kan du skicka in underlag här så tittar vi på det efter regler som gäller.

I ordningen det skulle gjorts från början, låter det rimligt?"

Det går, som ni ser, ungefär som väntat. Lite som att bråka med en motsträvig treåring.

Så, vart vänder man sig för att få hjälp? Vi pratar om i runda slängar 20.000:- i ökade utgifter som deras slarv kostade mig. Och självklart har jag klagat till dem innan jag skrev på Trustpilot, men bemötandet var ungefär lika produktivt då som det är nu. Det närmsta "ersättning" de nämnde då var att de kunde köra flyttlasset 6 veckor efter avtalad tid.
 
Har du anmält dem till ARN? Det tar tyvärr tid och finns ingen garanti för att de följer rekommendationen men det är lättare att sätta hårt mot hårt. Jag vann mot en verkstad för flera år sedan och hotade med både kronofogde och tingsrätt innan de gav med sig och betalade allt.
 
Har du anmält dem till ARN? Det tar tyvärr tid och finns ingen garanti för att de följer rekommendationen men det är lättare att sätta hårt mot hårt. Jag vann mot en verkstad för flera år sedan och hotade med både kronofogde och tingsrätt innan de gav med sig och betalade allt.
ARN kräver att det ska gå en viss process innan det går att anmäla, och nu när jag har skriftligt att firman vägrar hantera reklamationen kan jag gå via ARN.

Fattar inte hur det är möjligt att driva verksamhet och bete sig på det här sättet.
 
Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt avtal så förnekade de först att kontraktet ens fanns, sen vart de otrevliga och efter 2 dagar av makalöst otrevligt bemötande slutade jag prata med dem.

Enda någorlunda artiga kommunikationen jag fått från dem var som offentligt svar på mitt omdöme på Trustpilot, där de uppmanar mig att ta kontakt för att jag ska få ersättning. Kontakten sedan dess:

Jag: "
Jag hade flytt bokad med er i maj, där ni aldrig dök upp. Jag fick på kort varsel boka annan flyttfirma till betydligt högre kostnad. Ni meddelade mig via trustpilot(!) att jag skulle återkomma med krav på ersättning från er.

Jag förväntar mig att ni täcker mellanskillnaden. Vilken dokumentation ska jag skicka?"

Flyttfirman: "Varför börjar man med att fyll i ett omdöme om oss på trustpilot i stället för att skicka oss en reklamation först och se hur den hanteras?"

Jag:"
Jag började knappast med det. Jag gav upp att kommunicera direkt mer er efter att ha fått ett antal mycket otrevliga svar.

Åter till min fråga: hur går jag vidare för att få ersättning för mina ökade utlägg när ni inte upprätthöll er del av kontraktet?"

Flyttfirman: "Så i stället för att skriva till oss efter detta hände så lägger du energi på att istället skriva ett omdöme på trustpilot direkt utan att veta hur vi skulle reagera på din reklamation (som aldrig kom)?"

Jag: "hur går jag vidare för att få ersättning för mina ökade utlägg när ni inte upprätthöll er del av kontraktet?"

Flyttfirman: "Du skulle kanske börjat med att skicka oss ett mail innan trustpilot, verkar det vara en rimlig ordning?"

Jag: "hur går jag vidare för att få ersättning för mina ökade utlägg när ni inte upprätthöll er del av kontraktet?"

Flyttfirman "Du kan börja med att gå in på trustpilot och ta bort det du skrivit om oss, efter kan du skicka in underlag här så tittar vi på det efter regler som gäller.

I ordningen det skulle gjorts från början, låter det rimligt?"

Det går, som ni ser, ungefär som väntat. Lite som att bråka med en motsträvig treåring.

Så, vart vänder man sig för att få hjälp? Vi pratar om i runda slängar 20.000:- i ökade utgifter som deras slarv kostade mig. Och självklart har jag klagat till dem innan jag skrev på Trustpilot, men bemötandet var ungefär lika produktivt då som det är nu. Det närmsta "ersättning" de nämnde då var att de kunde köra flyttlasset 6 veckor efter avtalad tid.
Men fy! Det finns människor till allt och man slutar aldrig att förvånas. Du kan ju svara:
"Jag önskar ersättning, vilken dokumentation behövs? Så slipper jag lägga ut hela vår konversation som en omdöme på Trustpilot. Låter det rimligt?" :devil:

De får ju helt klart skylla sig själva med ett sådant omdöme oavsett om de har ersatt dig mellanskillnaden eller inte, som kund uppskattar man att kunna ta del av just omdömen för att boka någon man kan lita på. De sätter sig ju bara ännu mer i skiten såhär.
Kan du skicka krav via KF? Jag fick göra det en gång och det kostade 300:- skicka med alla bevis så som från Trustpilot, screenshot från eventuella samtalsdatum/tider, kvitto från den flyttfirman du fick anlita istället och mailkonversation så har de inte mycket till utväg. Stort lycka till!
 
Tillägg: Jag tycker inte du ska backa med ditt omdöme. Du har rätt i frågan!
Jag kommer inte ta ner mitt omdöme. De får inte sätta upp ett sådant motkrav för att göra rätt för sig, det är vansinnigt. Jag är heller inte ensam om att ha blivit fullständigt överkörd av dem de senaste 6 månaderna, det är gott om andra förtvivlade kunder i deras omdömeslista.
 
Mitt omdöme på Trustpilot. De ljuger förövrigt i sitt svar där, telefonsvararen deklarerade tydligt att de INTE svarar på det numret.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231102_093620_Brave.webp
    Screenshot_20231102_093620_Brave.webp
    102 KB · Visningar: 484
ARN kräver att det ska gå en viss process innan det går att anmäla, och nu när jag har skriftligt att firman vägrar hantera reklamationen kan jag gå via ARN.

Fattar inte hur det är möjligt att driva verksamhet och bete sig på det här sättet.

Det är ofta många skumma personer inblandade i flyttfirmor nuförtiden. Har läst massor om det de senaste 2 åren.

Mycket svarta pengar, skatteskulder , pengatvätt och kriminellt folk.
 
Jag kommer inte ta ner mitt omdöme. De får inte sätta upp ett sådant motkrav för att göra rätt för sig, det är vansinnigt. Jag är heller inte ensam om att ha blivit fullständigt överkörd av dem de senaste 6 månaderna, det är gott om andra förtvivlade kunder i deras omdömeslista.
Skulle lägga upp ett till omdöme där det står att dom vägrar göra rätt för sig om man inte tar ner negativa omdömen och sedan gå vidare till ARN.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 830
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 458
Senast: ameo
·
Övr. Hund Ska försöka ge en kort återblick för att ni ska ha lite kött på bena o hjälpa mig med svar... *3 okt- ozzy är pippig och tjuter till...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 798
Senast: seaflower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp