Migo
Trådstartare
Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt avtal så förnekade de först att kontraktet ens fanns, sen vart de otrevliga och efter 2 dagar av makalöst otrevligt bemötande slutade jag prata med dem.
Enda någorlunda artiga kommunikationen jag fått från dem var som offentligt svar på mitt omdöme på Trustpilot, där de uppmanar mig att ta kontakt för att jag ska få ersättning. Kontakten sedan dess:
Jag: "
Jag hade flytt bokad med er i maj, där ni aldrig dök upp. Jag fick på kort varsel boka annan flyttfirma till betydligt högre kostnad. Ni meddelade mig via trustpilot(!) att jag skulle återkomma med krav på ersättning från er.
Jag förväntar mig att ni täcker mellanskillnaden. Vilken dokumentation ska jag skicka?"
Flyttfirman: "Varför börjar man med att fyll i ett omdöme om oss på trustpilot i stället för att skicka oss en reklamation först och se hur den hanteras?"
Jag:"
Jag började knappast med det. Jag gav upp att kommunicera direkt mer er efter att ha fått ett antal mycket otrevliga svar.
Åter till min fråga: hur går jag vidare för att få ersättning för mina ökade utlägg när ni inte upprätthöll er del av kontraktet?"
Flyttfirman: "Så i stället för att skriva till oss efter detta hände så lägger du energi på att istället skriva ett omdöme på trustpilot direkt utan att veta hur vi skulle reagera på din reklamation (som aldrig kom)?"
Jag: "hur går jag vidare för att få ersättning för mina ökade utlägg när ni inte upprätthöll er del av kontraktet?"
Flyttfirman: "Du skulle kanske börjat med att skicka oss ett mail innan trustpilot, verkar det vara en rimlig ordning?"
Jag: "hur går jag vidare för att få ersättning för mina ökade utlägg när ni inte upprätthöll er del av kontraktet?"
Flyttfirman "Du kan börja med att gå in på trustpilot och ta bort det du skrivit om oss, efter kan du skicka in underlag här så tittar vi på det efter regler som gäller.
I ordningen det skulle gjorts från början, låter det rimligt?"
Det går, som ni ser, ungefär som väntat. Lite som att bråka med en motsträvig treåring.
Så, vart vänder man sig för att få hjälp? Vi pratar om i runda slängar 20.000:- i ökade utgifter som deras slarv kostade mig. Och självklart har jag klagat till dem innan jag skrev på Trustpilot, men bemötandet var ungefär lika produktivt då som det är nu. Det närmsta "ersättning" de nämnde då var att de kunde köra flyttlasset 6 veckor efter avtalad tid.
Enda någorlunda artiga kommunikationen jag fått från dem var som offentligt svar på mitt omdöme på Trustpilot, där de uppmanar mig att ta kontakt för att jag ska få ersättning. Kontakten sedan dess:
Jag: "
Jag hade flytt bokad med er i maj, där ni aldrig dök upp. Jag fick på kort varsel boka annan flyttfirma till betydligt högre kostnad. Ni meddelade mig via trustpilot(!) att jag skulle återkomma med krav på ersättning från er.
Jag förväntar mig att ni täcker mellanskillnaden. Vilken dokumentation ska jag skicka?"
Flyttfirman: "Varför börjar man med att fyll i ett omdöme om oss på trustpilot i stället för att skicka oss en reklamation först och se hur den hanteras?"
Jag:"
Jag började knappast med det. Jag gav upp att kommunicera direkt mer er efter att ha fått ett antal mycket otrevliga svar.
Åter till min fråga: hur går jag vidare för att få ersättning för mina ökade utlägg när ni inte upprätthöll er del av kontraktet?"
Flyttfirman: "Så i stället för att skriva till oss efter detta hände så lägger du energi på att istället skriva ett omdöme på trustpilot direkt utan att veta hur vi skulle reagera på din reklamation (som aldrig kom)?"
Jag: "hur går jag vidare för att få ersättning för mina ökade utlägg när ni inte upprätthöll er del av kontraktet?"
Flyttfirman: "Du skulle kanske börjat med att skicka oss ett mail innan trustpilot, verkar det vara en rimlig ordning?"
Jag: "hur går jag vidare för att få ersättning för mina ökade utlägg när ni inte upprätthöll er del av kontraktet?"
Flyttfirman "Du kan börja med att gå in på trustpilot och ta bort det du skrivit om oss, efter kan du skicka in underlag här så tittar vi på det efter regler som gäller.
I ordningen det skulle gjorts från början, låter det rimligt?"
Det går, som ni ser, ungefär som väntat. Lite som att bråka med en motsträvig treåring.
Så, vart vänder man sig för att få hjälp? Vi pratar om i runda slängar 20.000:- i ökade utgifter som deras slarv kostade mig. Och självklart har jag klagat till dem innan jag skrev på Trustpilot, men bemötandet var ungefär lika produktivt då som det är nu. Det närmsta "ersättning" de nämnde då var att de kunde köra flyttlasset 6 veckor efter avtalad tid.