minecraft - akutsituation - hjälp!!

snurpe

Trådstartare
Sonen på sju år spelar minecraft och har byggt upp en alldeles fantastisk värld med helt otroliga byggnader. När han ska sova ikväll tittar han ledset på mig och säger att hans värld är borta. Han säger själv att han gick ur för att gå in och titta på en annan värld och när han går in på sin egen är han helt vilse och kan inte hitta sina byggnader någonstans. Jag säger lugnande att visst ska vi hitta den och han somnar.

Nu har vi suttit hela kvällen och letat, letat och letat och kan inte hitta tillbaka :( Hur kan jag hitta tillbaka till allt han byggt? Är det borta för alltid? Det gör ont i hela hjärtat om så är fallet, det kommer helt att krossa honom Han hade byggt massor

Snälla hjälp!

/ledsen mamma
 
Sonen på sju år spelar minecraft och har byggt upp en alldeles fantastisk värld med helt otroliga byggnader. När han ska sova ikväll tittar han ledset på mig och säger att hans värld är borta. Han säger själv att han gick ur för att gå in och titta på en annan värld och när han går in på sin egen är han helt vilse och kan inte hitta sina byggnader någonstans. Jag säger lugnande att visst ska vi hitta den och han somnar.

Nu har vi suttit hela kvällen och letat, letat och letat och kan inte hitta tillbaka :(Hur kan jag hitta tillbaka till allt han byggt? Är det borta för alltid? Det gör ont i hela hjärtat om så är fallet, det kommer helt att krossa honom Han hade byggt massor

Snälla hjälp!

/ledsen mamma
 
Sparade man hans värld? Innan han gick ut. Annars försvinner den när han lämnar den :(

Maken hälsar är att bästa är att spela på en server för då försvinner det inte (våra barn spelar det som maken fixat åt dem).
 
Precis som @Monstermom länkat till så kommer han hitta tillbaka om han tar hjälp av guiden, har själv virrat mig vilse i min Minecraft värld så jag vet hur det känns, men nej det är inte förlorat. :)
 
Vi har försökt att leta och leta efter guiden. Först försökte vi döda honom genom att hoppa ned i vattnet men han tycks inte dö. Han spelar i creative mode - kan man dö där? Sedan hittade vi kompassen och följde den i evigheter tills vi kom till en by. Men ingen skymt av sonens bygge :(
 
Såvida man inte kan använda kill-command på sig själv kan man tyvärr inte dö i creative mode.

Spelar han på en server? Om han spelar single player, är han säker på att han kom ihåg att spara?

Kan tyvärr inte hjälpa mer än att ge tipset om att i framtiden kan han skriva ned koordinaterna till var hans saker finns och ha dem i ett block på skrivbordet.
 
Hur vet man om han sparar på server? Vi tror nog inte han sparar aktivt. Han spelar på Ipad och har flera världar och i de andra finns hans byggnader kvar. Och precis när jag skriver detta, hittar vi hans bygge
 
Åh, så ni hittade hans byggnader nu? Vad bra! Jag är inte säker på att man kan få upp koordinaterna på en ipad dessvärre...

En server spelar han på om han spelar online med andra.
 
Ja, vi hittade det!! Känns så otroligt underbart efter timmar av letande. Och allt fanns kvar. En tung sten föll från hjärtat. Han har lagt hela sin själ i detta bygge och vetskapen om att det varit borta hade förkrossat honom. Tack alla för hjälpen! Genom guiden kunde vi hitta kompassen och ta oss till ursprungsläget. Hans bygge fanns inte riktigt där men någorlunda i närområdet :)
 
Som någon som spelar Minecraft i princip dagligen och skulle fontängråta blod om min värld gick förlorad: Din trådstart gjorde mig lika förkrossad som ditt sista inlägg gjorde mig lättad. :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 966
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 304
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 017
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp