Mina nya husdjur

gadriel

Trådstartare
Nu i helgen har mina nya husdjur anlänt, en igår och en idag. De bor i en innebur så länge men när värmen kommer ska de bo i en voljär i trädgården så dom får lite mer plats. Men här är lite bilder på hur dom bor nu. Visst är dom söta dom små liven :)

Pojken:
file.php

Flickan:
file.php

Buren (uppdelad i två halvor):

file.php

file.php

Sv: Mina nya husdjur

Alla dina djur verkar ha det så himla underbart! :bow:

Och dom där var ju helt fantastiskt söta! :love:

Alla dina djur verkar ha det så himla underbart! :bow:

Och dom där var ju helt fantastiskt söta! :love:

Oj, va roligt att höra :o:) Kanske mest beror på alla etologikurser jag gått, då försöker man tänka på hur djuren har dedet i naturen och hur man ska berika miljön. Var på kurs i både SLU i skara, på skansen och spånga gymnasium och borås djurpark. Mycket lärorikt och vi pratade mycket om hur man kan utnyttja ytorna för att stimulera både tamdjur och djurparksdjur.

Idag vågade båda två komma fram till oss och ta nötter ur händerna, var beredd på att dom skulle vara superskygga men dom verkar riktigt tama. Tösens favorit är jordnötter och mister korre är visst svag för hasselnötter :D

nämen gud så söta.... aldrig sett såna förr, kan man alltså ha såna där som husdjur? :love:

Nej dom är inte jättevanliga i sverige. Ja det kan man men i böcker och så står de att de helst ska bo utomhus. Då kan dom gå i naturligt ide på vintern. De ska ha 2 kvadratmeter/djur och 2 meter högt enligt jordbruksverket. Jag har lite mindre till dom nu men dom ska ut i trädgården så fort det är tillräckligt varmt. Då har dom tillgång till isolerat hus.

Så här ser utevoljären ut nu. Vi ska göra om inredningen till dom, plantera ett par träd och lite sånt:

index.php

Så underbart söta man kan vara :love: :love:

*skriver upp på önskelistan*

Ja det är dom verkligen :love:

Glömde skriva det i förra inlägget. Man ska inte ha två tillsammans om man inte har ordentlig yta att erbjuda, de har ganska stora revir och börjar lätt slåss om man har för litet. Mina kommer vara uppdelade till de kommer ut i voljären, där ska det fungera bra med två enligt de jag pratat med.

Ser inte bilden på utevoljären... :p

Meen guud så underbara dom var! :eek: Vart får man tag på sådana underbara saker? :angel: :love:

Hm, blev nog konstigt men nu borde det funka:

voljar1.jpg

voljar2.jpg

voljar4.jpg

Man får hålla ögonen öppna ;) Dom är inte lätta att få tag på. Jag hopaps ju att mina ska få lite ungar i sommar :angel:

Alltså dom där singelkompisarna som din sambo hade som ofta hamnade inne hos kaninerna... har dom också egna gårdar? :angel:

Alltså dom där singelkompisarna som din sambo hade som ofta hamnade inne hos kaninerna... har dom också egna gårdar? :angel:

*asg*

tyvärr inte men två av dom var med och hämtade ena korren :) den ena av dom har iaf eget hus ;)

Eget hus får duga! :D

Och för övrigt så kräver vi fler bilder på underverken allteftersom! :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 303
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 854
Senast: Tofs
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 340
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar