Mina barn=mitt allt

Ensam_mamma

Trådstartare
Jag är en ensamstående mamma med 2 underbara pojkar. Pojkarnas pappa misshandlade både mig och barnen så vi lämnade honom för snart 1 1/2 år sen och jag och barnen börjar kunna lita på folk och efter att mer eller mindre suttit inlåsta i en lägenhet i (jag nästan 12 år och barnen sen dom föddes 6 och 4 år). Med det undantaget att barnen fick gå till skolan. Mitt ex var mycket kontrollerande skulle veta var jag skulle hur länge jag var borta och tog min telefon och dator för att jag inte skulle ha kontakt med omvärlden.Jag fick heller inte ta med barnen när jag gick någonstans för då kunde jag dra i från honom. Nu bor jag och barnen i en trygg bostad barnen går i skola och jag går i skolan för jag blev arbetslös för 3 månader sen.Barnen börjar få vänner och vi börjar åka ut och uppleva annat än lägenhetens väggar. Men den 11/4 kom den värsta dagen i mitt liv (till och med värre än misshandeln) socialen kommer och tar barnen ifrån mig.(Bör kanske tala om att jag har ensam vårdnad och barnen träffar inte pappan). Socialen säger att en anmälan om att jag skulle misshandla barnen har inkommit och därför tar dom barnen från mig.Jag har snart varit sjukskriven i 2 veckor pga detta för jag mår så dåligt psykiskt.Snälla vet någon hur man kan göra??? Jag älskar mina pojkar jag skulle ALDRIG vara elak mot dom! Jag skulle gå genom eld och vatten för dom.

Sv: Mina barn=mitt allt

Jag var på förhör i går och då sa dom att det kunde MINST ta 6 månader kanske längre innan utredningen var klar...Jag fick träffa pojkarna 1 timme i måndags med övervakning och har jag tur kanske jag kan få träffa dom flera gånger.Den lille sonen var jag tvungen kräva att han skulle tas till vårdcentralen för han har fått (sen han kom till placeringsfamiljen) eksem liknande utslag på händerna som spricker så han blödde väldigt när jag var där så idag ska han tas till läkare och få det upp kollat iaf.

Det ska mycket till för att de separerar barn från föräldern på det viset. Jag tycker du ska ta kontakt med ett juridiskt ombud som kan hjälpa dig.

Men herregud!
Starkt av dig att ta dig ur förhållandet och se till att barnen inte behöver växa upp med den fadern.
Vet inte vad jag ska säga...!
Hoppas verkligen att allt kommer lösa sig fort och till barnens och ditt bästa...

Ja jag har sökt med ljus och lykta efter en advokat som inte är dyr och som är villig att hjälpa mig med att bestrida detta. Tyvärr utan att lyckas så därför försöker jag att kanske hitta hjälp via detta forum.Till var man ska vända sig och liknande.

Ja jag har sökt med ljus och lykta efter en advokat som inte är dyr och som är villig att hjälpa mig med att bestrida detta. Tyvärr utan att lyckas så därför försöker jag att kanske hitta hjälp via detta forum.Till var man ska vända sig och liknande.

Om det inte går att få hjälp med kostnaden av juridiskt ombud på nåt vis,
finns det ingen i din närhet som kan hjälpa dig ekonomiskt med detta?
Dina föräldrar eller annan släkt?

Jag vet exakt vad du har gått igenom, tillbringade också 12 år med en sådan man innan jag hade krafft nog att lämna honom. Jag valde dock att "fly" till Spanien, kändes som det säkraste alternativet. Jag om någon vet hur dåligt man mår efter en sådan relation.... Jag vet också att det tar åratal att bli normal igen. Jag har varit "fri" i snart 5 år och ärligt talat så är det först nu som jag börjar känna mig som en vanlig människa igen.
Jag har lärt mig att vissa saker är det bara att acceptera, du behöver massor med tid att bli du igen. Använd denna tiden utan barnen till att hitta dig själv igen. För oavsett om du mår dåligt över att ha blivit av med barnen så hjälper det dig ingenting att du "bråkar" om detta. Låt socialen göra sin utredning, använd tiden på bästa sätt för din egen skull och be gärna socialen om hjälp för egen del. Har du gått till en psykolog efter din seperation? Man förstår inte det då, men att leva i en sån relation förstör psyket totalt. Dessutom är det bra för din del om socialen ser att du verkligen vill ta tag i ditt liv.
Så mitt väldigt kalla men väldigt realistiska råd är som ovan och ja, jag vet att det uppfattas som kallt av många...

Anmälan kommer från en.....ja man kan kalla den kontaktfamilj jag hade till barnen.Dom har haft barnen en helg varje månad och när jag började prata om att jag inte behövde ha dom mer så small det till och detta kom.Så jag antar att detta är deras reaktion på det.Sorgligt nog :( barnen mår dåligt för dom frågar efter mig hela tiden.

Jag har verkligen försökt med allt efter stt vi lämnade exet , jag har gått hos utväg , psykolog , kurator , kyrkan mm mm mm Jag försöker "ta hand om mig själv" men det enda jag kan tänka på är barnen och varför dom ska lida av detta.Jag har ju gjort allt för barnen och mer där till.

Tyvärr har ingen jag känner möjlighet att hjälpa mig ekonomiskt alla sitter i samma ekonomiska dåliga sits.

Finns det ingen möjlighet att du och barnen kan få bo på ett boende tillsammans under utredningens gång?
Vet dock inte det korrekta namnet på dessa boenden,
men det skulle göra att de får en uppfattning om huruvida du är en lämplig mor och barnen får ha dig, sin trygghet, kvar.

Någon som vet?

Finns ett sånt boende här där jag bor men det är bara till för unga mammor alltså under 25.Så jag klassas inte dit tyvärr :(

Kan du inte kolla med soc om ni kan få dispans?
Annars kanske de kan låta er bo någon annanstans så länge?
Det borde de ju kunna lösa med tanke på att det ska vara barnens bästa som är huvudmålet....

Men om de har tvångsomhändertagit barnen med stöd av LVU måste det väl rimligen finnas något beslutsunderlag? Jag kan bara hålla med vad andra har sagt: skaffa biträde! I vissa fall har socialen skyldighet att delge dig ett sådant, så kolla det. Vet att omplaceringshem i alla fall tjänar icke insignifikanta pengar på att ta hand om andras barn och jag kan mycket väl tänka mig att kontaktfamiljen hämnas om du stryper inkomstkällan. Om det är så att de får ersättning, alltså.

Jag har erfarenhet av ett liknande fall - som också var helt sjukt - där kvinnan vann mot socialen först efter att media blandade sig i och tvingade soc att ge henne ett juridiskt biträde.

Jag var på förhör i går och då sa dom att det kunde MINST ta 6 månader kanske längre innan utredningen var klar...Jag fick träffa pojkarna 1 timme i måndags med övervakning och har jag tur kanske jag kan få träffa dom flera gånger.Den lille sonen var jag tvungen kräva att han skulle tas till vårdcentralen för han har fått (sen han kom till placeringsfamiljen) eksem liknande utslag på händerna som spricker så han blödde väldigt när jag var där så idag ska han tas till läkare och få det upp kollat iaf.

En hemtagningsutredning får ta max 4 månader, om jag inte minns fel!

Har man inte ofta något skydd gällande rättshjälp i sin hemförsäkring. Kolla upp det.

LVU är inte inblandat konstigt nog.Så jag fattar inte att dom har rätt att bara ta barnen så där.... Utredningstiden ska vara max 4 månader men eftersom det är semestertider så skulle det ta minst 6 månader. Har försökt med allt när det gäller barnen men får inte bo med dom för dom är rädda att jag ska vränga till allt så barnen inte säger sanningen.Enligt den jag pratade med på socialen så får jag ingen juridisk hjälp därifrån.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 342
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 817
Senast: Anonymisten
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 021
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
2 132
Senast: Mois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama