Min söta söta häst

fia0

Trådstartare
Jag har gjort min 16-åriga fyrgångare till femgångare. :banana:
Har riktigt aldrig försökt lägga honom i pass, men pappa har berättat att han nog av misstag la honom i pass för ca ett halvår sedan, men jag trodde honom inte. En del tränare har också trott att han är femgångare. Och så i tisdags så kunde jag inte låta bli att prova å så fanns den bara där..... :bump:
Extra roligt är det eftersom jag börjat känna att vi inte kommer så mycket längre i fyrgång, men nu har jag ju fixat lite nya grenar jag kan prova att tävla i. Inte just nu förstås men till våren kanske.

Sv: Min söta söta häst

Kul!!! Ngt liknande hände mig för några år sedan då jag fick låna en fyrgångare (en travig sådan) på långtur för han började bli så fräck mot sin ägare (en lite äldre dam) och slängde sig ned i sin skumpiga fyrgågstrav i tid och otid, hur som helst så en dag när jag har lite bråttom och ska galoppera om hjorden så drar han iväg i superpass. Han var över 10 år vid detta tillfälle och jag kan tillägga att han fick en mkt bättre tölt efter "omvandligen" och de andra gångarterna förändrades inte.

Gud vad kul! :) Det har hänt nästan samma för mig! Jag har iofs alltid vetat att min häst är femgångare men jag har inte börjat träna passen förrän nu i sommar. Har tävlat i fyrgång innan men det är ju lite orättvist mot honom egentligen.
Så nu ska vi debutera i femgång om en vecka! :eek: *lite nervös*

Har nu tränat pass ett par gånger.Ibland blir det otroligt bra, men många gånger blir det ågot mellanting av galopp och pass. Jag vet inte vad det kallas men det blir som han rollar i passen. Något tips på hur jag undviker detta?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 751
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 388
Senast: Crossline
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 422
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 367
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar