Min sjuårige son vill ha långt hår..

Sv: Min sjuårige son vill ha långt hår..

Alltså jag har eg. inga problem med långt hår på killar. Min ena vill gärna ha men han har för rakt och för tunt hår så jag har sagt nej.
Det jag har emot långt hår på killar är att det ofta bara hänger så man inte ser ansiktet på dem. De verkar inte vara lika benägna som tjejer att ha tofsar, lugg eller flätor.

Precis.! tio
 
Sv: Min sjuårige son vill ha långt hår..

Jag tycker han bör klippa sig exakt därför att håret hänger ned i ansiktet och ögonen på honom.

Men lugg kan han kanske ha, funkar det? Tycker att långt, men välvårdat hår är väldigt snyggt, på tjejer som killar. Men hår i ögonen är ett problem, men med lugg borde det väl gå bra?
 
Sv: Min sjuårige son vill ha långt hår..

Annars kan han ju ha ett pannband och dra upp håret med. Det har min son och det funkar jättebra.

Kicki :)
 
Sv: Min sjuårige son vill ha långt hår..

Jo, jag försökte klippa luggen på honom i somras och lyckades väl till viss del :angel: men han vill egentligen inte ha lugg heller, säger han. :crazy: Och tofsar och så vet jag inte om jag vill tvinga honom att ha. Det är trots allt lite enklare med långhåriga tjejer som gärna vill ha hårband och flätor e.t.c..
 
Sv: Min sjuårige son vill ha långt hår..

Då är det bara att sluta klippa mot hans vilja och härda ut tills den räcker bakom öronen :idea:
 
Sv: Min sjuårige son vill ha långt hår..

Då är det bara att sluta klippa mot hans vilja och härda ut tills den räcker bakom öronen :idea:

Jo, det är väl så det får bli annars.! Men hur är det nu med hår i ögonen - kan det försämra synen, eller är det där bara en skröna?
 
Sv: Min sjuårige son vill ha långt hår..

Mina söner skulle gärna få ha långt hår för mig. Men så åker de till sin pappa (som själv har 2 mm över hela huvet) och så kör han skallarna rena med manskin. "För de ser så ovårdade ut annars." :crazy:
 
Sv: Min sjuårige son vill ha långt hår..

Vill hellst att bägge barnen ska ha kort hår... det är mest praktiskt än så länge, men ställer de sig och säger en dag att de vill ha långt.. ja då får de väl ha det, finns viktigare krig att utföra :D!
 
Sv: Min sjuårige son vill ha långt hår..

Luktar skröna lång väg.

/Kimz0r som har haft hår i ögonen nästan hela livet och har perfekt syn på lång avstånd.
 
Sv: Min sjuårige son vill ha långt hår..

Givetvis låt han ha långt hår i fall han vill ;)
Det går ju alltid att klippa av i fall han inte vill ha det långa håret kvar ;)
 
Sv: Min sjuårige son vill ha långt hår..

Klart att killen ska få ha håret som han vill vill han inte ha lugg så är det ju han som är mest besvärad av det tills det går att stryka bakom öronen. Se bara till att toppa håret ofta så det inte blir slitet. När jag nar liten toppades inte mitt hår särskilt ofta så det var långt men fruktansvärt slitet och inte alls fint, håret håller så mycket bättre om det toppas. Min dotter har långt hår och vi väljer att toppa hos frisör varannan gång och själva varannan gårng trotts att hon bara är två och ett halvt jag använder även inpackning en gång i veckan på henne. Hon är visserligen flicka men vägrar ha håret uppsatt hon vill absolut inte klippa luggen så den hänger i ögonen. Frågar man henne om hon vill klippa luggen slänger hon med huvudet och stryker undan luggen och säger "jag ser". Så länge hon inte vill klippa luggen så får den vara halvlång. Min son hadde så lång hår att han kunde sätta upp det i hästsvans när han var tre. Men nu vill han ha kort hår. Låt din son få ha håret som han vill på det vilkor att han sköter det.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 055
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 698
Övr. Barn Min som började förskoleklass nu i höstas. Efter en turbulent start har det ändå blivit väldigt bra och sonen trivs i skolan, har...
Svar
9
· Visningar
2 655
Senast: Mabuse
·
Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp