Min Rottis posar i sitt nya täcke

Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Jag trodde att detta var Zeeke's tråd och att den handlade om hur täcket satt på hennes hund men nu börjar jag fundera..Jag ska inte säga nått för det är inte ofta jag skriver i denna tråd men iaf..Ska ni disskutera om hur ni tar hand om era hundar och om hur mkt eller lite ni tkr om varandra så gör det över PM...

Zeeke jag tycker att täcket satt jättefint på din hund:) min bror har också en rottis och dom är såååå söta:)
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Har han ingen underull efter som du har täcke på han??
Undrar detsamma...
Jag är inte emot täcken, har det själv på daghunden men hon är bestämd pinscherdam som hatar regn och har inte mkt päls.

Men rottisar, schäfrar och andra långhåriga hundar tycker jag nog ska klara sig utan täcken?
Men det är ju bara jag det.
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Tcke1.jpg
[/IMG]

tycker faktiskt inte att de passar alls!
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Fin hund fint täcke!

Tycker att kamo-färgen tar bort lite av "klä ut sin hund" looken!;)
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

*KL

Sorry Zeeke..
Jätte tufft täcke.. Hunden blev jätte cool i det :)
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Jodå men han hatar regn.

:eek: Då är det dax o ta ut han då så han ser att det är helt okej med regn. Känns som det är bara en loj ursäkt till att få klä upp sin hund lite grann.

En hund som har underull lär aldrig behöva nåt täcke varken mot kyla eller regn.
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

:eek: Då är det dax o ta ut han då så han ser att det är helt okej med regn. Känns som det är bara en loj ursäkt till att få klä upp sin hund lite grann.

En hund som har underull lär aldrig behöva nåt täcke varken mot kyla eller regn.

men har du vaknat på fel sida...du är visst på hugget i tråden ser jag:angel:
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

men har du vaknat på fel sida...du är visst på hugget i tråden ser jag:angel:

Nej jag vakna pefekt idag, gick upp åkte på träning, men efter träning vart jag något sen till jobbet o fick kramp i höger foten så den tryckte gaspedalen lite för hårt så nu sitter jag här utan körkort och 4000:- fattigare :rofl: :rofl:
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Nej jag vakna pefekt idag, gick upp åkte på träning, men efter träning vart jag något sen till jobbet o fick kramp i höger foten så den tryckte gaspedalen lite för hårt så nu sitter jag här utan körkort och 4000:- fattigare :rofl: :rofl:

Aj då...inte bra.
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Dobermantiken fick ha täcke när vi skulle vara stilla och det var +1-2 grader och regn och blåst. Göteborgs november regn är vidrigt utan underull.
(-25 i fjällen var inga problem)

Men enda skälet att ha täcke på en frisk rottis skulle väll vara om hunden blivit genomvåt och måste vänta i en iskall bil efter träning. Eller en gammal, stel hund.
Men annars verkar det rätt onödigt.
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Nej det menar du inte?? Fy katten... Iofs gjorde du fel *PK PK PK PK* Men ändå... Det svider iaf i plånboken och det är iaf jobbigt och tråkigt osv. Men men... Trist.
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Jo... Jag har störta iväg och köpt täcken till mina båda tjockpälsade hundar. De skulle stå i hundgård ½ dag och så började det att snöa och det var ju faktiskt rätt så kallt här förra veckan. Då kände jag faktiskt att de behövde täcke. Man behöver inte utmana bara för att de "ska" klara det. Lite kan man faktiskt hjälpa dem på traven om de inte själva kan röra på sig så mycket som behövs för att hålla värmen. Eller att de står på isolerat underlag och vindskyddat.

Om det är kallt ute och jag vet att jag ska stå still så kan jag till och med sätta sockor på hundarna. De är inte gjorda för att stå still på snö när det är -15 eller -20 eller kallare. Alla är liksom inte från södra Sverige... Sverige är avlångt...
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Nej det menar du inte?? Fy katten... Iofs gjorde du fel *PK PK PK PK* Men ändå... Det svider iaf i plånboken och det är iaf jobbigt och tråkigt osv. Men men... Trist.

Ja det är därför man kan skratta åt det, ingen annans fel än mitt eget. Jag körde åt helvete för fort och olyckligt vis stod dom där.
SÅ är det är inget o säga om saken. Men det tråkiga är att det lär bli många tågresor till träningen nu samt många fler över nattnigar i tränings lokalen. Men det blir väl 3månader enligt nån tabell jag såg på internet.
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Min tunnpälsade tik hade inga problem med torr kyla, det var kombinationen regn,blåst och kyla som var förödande.
Bor man i arjeplog och är van vid -35 kan man inte begripa hur kallt det är i götebog när det är +2grader
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Min tunnpälsade tik hade inga problem med torr kyla, det var kombinationen regn,blåst och kyla som var förödande.
Bor man i arjeplog och är van vid -35 kan man inte begripa hur kallt det är i götebog när det är +2grader
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Bor man i arjeplog och är van vid -35 kan man inte begripa hur kallt det är i götebog när det är +2grader


Det kan man visst ..

Ändå ska jag flytta till Göteborg :crazy:

Men som du skrivit tidigare, hellre -25 och TORR kyla än regn/is & stormvindar = +0-2 grader c
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Nej jag vakna pefekt idag, gick upp åkte på träning, men efter träning vart jag något sen till jobbet o fick kramp i höger foten så den tryckte gaspedalen lite för hårt så nu sitter jag här utan körkort och 4000:- fattigare :rofl: :rofl:

Det var en billig läxa du fick.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 846
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 626
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 014
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
936
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp