Min Rottis posar i sitt nya täcke

Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

glömde; hunden på min avatar är en omplacering som farit mycket illa. hon var så mager att ryggraden stack upp ett par cm och strykrädd och hade bott hos en faslig massa folk när jag fick henne. det var mycket synd om henne. nöjd nu?
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Det är helt okej! Det är ett fritt land o tror du jag bryr mig vad du tycker om mig och mina åsikter??? vet att det finns en hel del här som både gillar mig privat och min syn på hund. Det räcker för mig det.

Sen har du varit medlem i 16dagar så vad vet du om vad det ens är för folk på detta forum. Många här är helt kanon.

hahaha har vart medlem här tidigare men slutade vara här för att jag slutade med hästarna då! men nu är jag här igen och jag kommer att stanna, så sorry!!!!! så vi får la dras med varandra och hata varandra mer än någon sin i fortsättningen! så enkelt är det!!! :devil: :devil: :devil: :devil:
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Jag hatar inte dig men tycker du är okunnig och har ett snevridet sätt o se på hund det är det enda.
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

*KL*
Tkr det va ett fint täcke på din hund =)

Angående allt annat som skrivs i denna tråd så tycker jag det är synd att ni ska förstöra trådar bara för att ni tycker folk är okunniga... ta det i PM då?? för jag tycker ni är jävligt omogna...
nämner inga namn (PIRU, zoccer_wadd), Utan jag ska vara tyst...
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Jag hatar inte dig men tycker du är okunnig och har ett snevridet sätt o se på hund det är det enda.

hahaha så du tycker det! men hade jag valt att ha en annan ras tex schäfer så hade du fan inte sagt så! så därför kommer vi två ALLTID att hata varandra!!!!!! :devil: :devil: :devil:
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

hahaha så du tycker det! men hade jag valt att ha en annan ras tex schäfer så hade du fan inte sagt så! så därför kommer vi två ALLTID att hata varandra!!!!!! :devil: :devil: :devil:

Spelar ingen roll vad du har för ras finns många här som jag är jätte inponerad av ex aliide med Beauceron som har många problem med menatalitet samt magen men ändå har kämpat och slitet med den hunden och fått en lydnad på den som jag är fruktansvärt impad av samt lite avundssjuk på. Sen har du Gnist har inte ens i närheten av raser jag ens skulle vilja ha men som har ett brett kunnande,Jadzia inte för sin dressyrteknikska förmånga men sitt kunnande om hund. Ja det finns många fler som är duktiga, men detta är några här iaf. Så det har inget med din ras o göra o jag hatar dig fortfarande inte utan som sagt va du är okunnig och en väldigt snevriden syn på hund.
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Spelar ingen roll vad du har för ras finns många här som jag är jätte inponerad av ex aliide med Beauceron som har många problem med menatalitet samt magen men ändå har kämpat och slitet med den hunden och fått en lydnad på den som jag är fruktansvärt impad av samt lite avundssjuk på. Sen har du Gnist har inte ens i närheten av raser jag ens skulle vilja ha men som har ett brett kunnande,Jadzia inte för sin dressyrteknikska förmånga men sitt kunnande om hund. Ja det finns många fler som är duktiga, men detta är några här iaf. Så det har inget med din ras o göra o jag hatar dig fortfarande inte utan som sagt va du är okunnig och en väldigt snevriden syn på hund.


så du menar alltså att jag inte kan få min hund att lyda?? okej du är ju experten på pb så säger du det så säger du det!! konstigt då att min pb lyder mitt minsta tecken!!
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Har inte med lydnaden o göra. Det du har skrivit här på buke så lyser din okunskap om hundar och deras bettenden som en lysgranat på nattens himel.
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Har inte med lydnaden o göra. Det du har skrivit här på buke så lyser din okunskap om hundar och deras bettenden som en lysgranat på nattens himel.


det var ju kul att någon som inte ens känner mig skriver sådant om och till mig! men det är kul att du vet så mycket om alla här på buke då!! :angel:
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

det var ju kul att någon som inte ens känner mig skriver sådant om och till mig! men det är kul att du vet så mycket om alla här på buke då!! :angel:

Ja jag vet en hel del om dom på Buke. Iaf de som jag tycker säger nåt vettigt, det finns en del fler som har vettiga åsikter i mångt o mycket.
Ja men det du skrivit är helt uppåt väggarna i mellan åt o därför lyser din okunskap.

Nu tänker jag inte skriva nåt mer i denna tråd så besvära dig inte o svara nåt mer för jag gör det inte.
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Varför klär folk på sina hundar kläder??
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

jag gör det för att slippa en genomvåt hund i sängen, har hunden regntäcke på sig ute när det snöar får han mycket mindre snö i pälsen..

sen kan han vägra gå ut utan täcke, ja han är skitfjantig, men man kan få stå länge innan man får ut motvillig hund i regn, som dessutom bara snabbkissar och sen bajsar inne :mad: men det går snabbt med regntäcket på.. så vad väljer man, täcke på eller bajs inne? eller slita runt hunden i regnet så att tassarna hans blöder?

och ja jag har en fluffig liten pudelskrutt som gärna får vara så bortskämd och pipinett som han vill, för det har ingen annan med att göra, jag trivs och hunden trivs, end of diskussion ;)
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Varför klär folk på sina hundar kläder??

Jag tycker att det är skit fjantigt att klä på sin hund (speciellt "skor") för "modets" skull men har man en extremt frusen hund så kan det vara bra att kunna slänga på ett täcke så länge hunden är ok med det.

Min förre dalmatiner tik frös så hon skackade när det var minusgrader ute (då menar jag bokstavligen talat skakade) och när vi skulle ut till stallet i 2-3 timmar så fick hon ha ett täcke på sig som jag hade sytt själv till henne.. Och hon tyckte nog t.o.m att hon va lite fin i det (antagligen för alla de timmar jag satt och slet för att sy det förbannade täcket.. Jag hade inte råd att köpa ett från affären).
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Och hon tyckte nog t.o.m att hon va lite fin i det (antagligen för alla de timmar jag satt och slet för att sy det förbannade täcket.. Jag hade inte råd att köpa ett från affären).

Det där är ju en sanning med modifikation du blir glad när du testar det o ser att det passar o hunden blir uppspelt för du blir det o sen när det ska tas på vid varje promenad så är du postiv o då blir täcket positivt. det är ju det som är så underbart med våra hundar.

Rottisen jag har slänger sig ju i sin munkorg för det förknippas med nåt positivt för han, medans många hundar ser munkorg som nåt hemskt för de har inga positiva bilder av munkorgen.
 
Sv: Min Rottis posar i sitt nya täcke

Rottisen jag har slänger sig ju i sin munkorg

:rofl:

Ja.. Även om hon inte tyckt det va kul så hade jag tvingat henne att använda det ändå :devil:

Det passade mycket bättre än palestina-sjalen jag band ihop runt hennes kropp innan täcket kom till.. :crazy: :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 848
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 626
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 014
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
936
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp