Min nya häst...

Sv: Min nya häst...

måste ju bara säga att det var den finaste färgen på lääääääääänge skådad!! lycka till tjejen! vacker, får man se lite ridbilder sen? :D

...är äntligen här! :bump:

Det är ett sto f. 2003 e. Dun It With A Twist
Hon kom från USA till Amsterdam i tisdags och var här i fredags.

Bilder, tagna (med mobilkamera) i fredags när hon precis klivit av lastbilen:

17705372.jpg

17705374.jpg

17705373.jpg

GRATTIS!!! Hoppas du tänker sopa banorna denna säsongen??? I ungdomsklasserna antar jag??:banana:
Vem finns på mammas sida??? Verkar som du införskaffat en riktig kalasis??
Lycka till!!!:)

wow, guud va snygg :love: otrolig färg!
grattis!! vore som sagt kul att veta vem mamman är... (och förstås se mer bilder när ni hunnit bekanta er med varann)

Försöker svara alla på en gång....

Cronis, Busigdemon, Grålly, __Jeanette, Linnzan, maja_70, wrangler, Thornbird, Zip A, FunnyFlyer, Bewildered, leia, cowsense: TACK! :)

Jackmer:Ja, det är hon! Hon är u. Makin Fourway Trax (här är hela stammen: www.allbreedpedigree.com/buffy+dun+it)

Bill:
Vilken snygging!!!! ( är ägaren lika snygg, månne?? Vilket ekipage !!! )
Ja, visst är hon! Haha, kanske det;)

Lakrits: Tack! Det är en reiner.

Hotrodder: Jo, det kan man ju säga... :D Min förra hade ju väldigt hög foundation-procent, och var väääldigt lik sin morfar Hollywood Jac 86. Hon har gått några rookie-klasser med okej resultat. Mamman + hela stammen finns längre upp i inlägget. :)

Wild Rein: Tack! Ja, självklart! :D Blir både ungdomsklasser (sista året :cry:) och Non Pro-klasser (och AQHA junior). Ja, än så länge verkar det som det!

Till alla: Ska försöka ta fler bilder idag, kanske lite ridbilder också.

Bild på min förra häst (och stammen www.allbreedpedigree.com/mr+tinker+train), inte nog med att jag köpte en palomino till, det vart dessutom ungefär samma stam:D
15853408.jpg

Oj vilken fin häst. Din gamla är också superfin men jag gillar verkligen att din nya är lite mörkare. Ursnygg. Får man fråga vad prisklassen ligger på en sådan där inklusive import.

Verkligen jätte fin....!!!! Mitt eget sto ser mer ut som en liten mammut (vinter päls mega mucho), din var verkligen korthårig (fast d har ju sin förklaring). Stackarn skulle ju frysa ihjäl hemma hos mej!

Lycka till med nytillskottet!

Försöker svara alla på en gång....

Cronis, Busigdemon, Grålly, __Jeanette, Linnzan, maja_70, wrangler, Thornbird, Zip A, FunnyFlyer, Bewildered, leia, cowsense: TACK! :)

Jackmer:Ja, det är hon! Hon är u. Makin Fourway Trax (här är hela stammen: www.allbreedpedigree.com/buffy+dun+it)

Bill: Ja, visst är hon! Haha, kanske det;)

Lakrits: Tack! Det är en reiner.

Hotrodder: Jo, det kan man ju säga... :D Min förra hade ju väldigt hög foundation-procent, och var väääldigt lik sin morfar Hollywood Jac 86. Hon har gått några rookie-klasser med okej resultat. Mamman + hela stammen finns längre upp i inlägget. :)

Wild Rein: Tack! Ja, självklart! :D Blir både ungdomsklasser (sista året :cry:) och Non Pro-klasser (och AQHA junior). Ja, än så länge verkar det som det!

Till alla: Ska försöka ta fler bilder idag, kanske lite ridbilder också.

Ja hon är ju inte såå lik en Nordsvensk som nån tyckte! :rofl:

Ja vi har 1 eller 2 st på väg över snart. D lär bli en chock till nästa vinter för då får dom gå ute.Men dom får köpa täcken o sätta på dom på vägen över. Mina har väl nån cm långa pälshår:p,men dessa importer lägger väl oxå päls tillslut:smirk:

Jag trodde vi pratade Nordsvenskar. Nu byter du till kallblodstravare, hur är det egentligen med kunskaperna. Hästen på bilden är ju inget engelskt fullblod heller ?? Nordsvensk travare , det måste vara en korsning ???

:bow::bow: exakt! inte alla som har koll på att det heter Nordsvensk Brukshäst och Kallblodstravare! (de har ju faktiskt delade stamböcker).

Ja hon är ju inte såå lik en Nordsvensk som nån tyckte! :rofl:

Tycker du inte? :eek:

Jag antar att du syftade på mig, och jag tyckte inte att hon var särskilt lik en nordsvensk, inlägget skulle vara ironiskt.

Men, roligt att du fann det kul, om ändå jag varit så lättroad... ;)

lillamyggan: Tack! Jo, det är ju en klar fördel med lite mörkare, hon borde inte lyckas skita ner sig lika mkt....
Pris vill jag inte diskutera så här "öppet". :)

elinsjobergh: Tack! Äh, på med täcke bara! :p

ullis25, aleksis, Vicious: Tack!

lakrits: Nä, han är såld.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 923
Ridning Har hållit på med hästar i snart sexton år. Har alltid varit hästtjej by heart, men det här med att tävla och träna "seriöst" har aldrig...
Svar
4
· Visningar
1 720
Senast: holymary
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 726
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar