Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas verkligen att nya medicinen ska hjälpa dig! Har du provat sova med lampan tänd? Det brukar hjälpa mig när jag har mardrömmar.Får jag fråga din dos?
Alltså det här var precis vad jag behövde höra. Jag förstår verkligen att du hade mardrömmar av det som har hänt dig. Så skönt att höra att det fungerade på dina drömmar! Hoppas det funkar på mina med.
Jag vet. Jag är dock tveksam. Jag försöker får kontroll. Inte släppa mer än jag gjort.Hej, jag ville bara tipsa dig om att man kan få personligt ombud, de kan hjälpa en i kontakter med myndigheter och sjukvård om man själv inte orkar ta alla strider eller vad det nu är man behöver göra i kontakten med dessa. Personligt ombud kostar ingenting och de jobbar fristående från alla myndigheter. Det finns i alla kommuner. Om du googlar personligt ombud och din kommun så kommer det upp vart man vänder sig för att få kontakt.
En halvtimme efter intag av melatoninet låg jag nerbäddad och sov som en stock!
Däremot vaknade jag efter 4 timmar med en smärta i bihålorna utan dess like, jag har dragit på mig en förkylning from Hell helt enkelt och jag fick använda både Panocod och vetekudde för att till sist somna om efter två timmar.
Så.... resultatet är lite svårt att utvärdera. Jag tror dock på en större dos, jag tog bara ca 1,2 gram i går kväll som läkaren föreslog att jag skulle börja med. Det som var väldigt konstigt var att två av drömmarna jag hade i natt kunde jag plötsligt redigera? Alltså dom var påväg att bli riktigt läskiga och då lyckades jag ändra inriktning på dom? Aldrig varit med om liknande tidigare.
Ja sömn är nyckeln till en hel del för måendet.Hoppas det löser sig för dig! Att va utan vettig sömn är verkligen hemskt för psyket.
Jag kan inte ta det vid midnatt eftersom jag blir däckad inom en halvtimme.Jag skulle strunta i melatoninet om jag behövde gå upp sex timmar efter att jag lagt mig och sedan skulle jobba. Möjligen tagit en halv insomningstablett i stället när jag la mig.
En annan variant vore kanske att ta melatoninet vid cirka midnatt - men inte höja dosen som du planerar.
Menar just den natten då du kommer att komma i säng så sent. Jag skulle vara rädd för att vara totalbombad när klockan ringer och därför vänta en natt med att höja dosen.Jag kan inte ta det vid minskat eftersom jag blir däckad inom en halvtimme.
Jag har ingen insomningstablett så det funkar inte för mig.
Varför inte höja dosen? Menar du just den natten eller för övrigt? Jag planerar att göra det till natten nu. Läkaren sa att det var ok.
Fast det är ju i morgon natt det gäller. Jag kan ju testa att höja till den här natten?Menar just den natten då du kommer att komma i säng så sent. Jag skulle vara rädd för att vara totalbombad när klockan ringer och därför vänta en natt med att höja dosen.
Aha, jag fattade att det var samma natt. Då är det nog ingen fara.Fast det är ju i morgon natt det gäller. Jag kan ju testa att höja till den här natten?
Tålamod är inte riktigt min grej just nu
Jag tog en hel tablett i går men det gick inte riktig som planerat.
Det tog längre tid innan jag blev däckad av den, jag har på sätt och vis sovit men drömt hela natten. Vaknade jättetrött nu på morgonen.
Så jag vet inte, kanske tog jag den för sent?
Eller så är 5 mg för stor dos?
Oavsett så tar den inte bort drömmarna och jag klurar på om jag ska kombinera den och zopiklon som jag fick av läkaren?
Nu är det ju det nyår så just i natt lär inget hända men det skulle vara skönt med en plan känner jag. Jag vill bara att allt ska funka så jag får lite lugn och ro.