Min man är död

17 årig bröllopsdag idag. Vi skulle även firat 30 år tillsammans i år. Vaknade i eftermiddags efter nattjobb och kände mig så outsägligt sorgsen. Hann sätta ut höstens första ljus på graven innan jag for till jobbet.
Men. Allt kommer att bli bra.
Allt kommer att bli bra.

...Och så blev det fars dag.
Vi körde stående Fars dagsfika vid graven. Jag saknar min J, mina hästar och vårt liv, mitt liv.
På ett sätt är det större, inte bättre, annorlunda, men väldigt bra nu också, livet. Jag känner det, vet det också. Men ibland känns det bara för jäkligt att det blev som det blev.
Fast nu ska jag åka på Buketräff. Det blir kul.
Återkommer med mer tankar senare.

Jag drömde så fint om J i morse. En sådan där dröm där jag visste att han var död men han hade kommit tillbaka. Jag sa "Min J" och han lutade sin panna mot min och sa "Wife!" som han brukade göra och så kramade vi om varandra länge.

Mitt barn mår sämre än jag vetat om och har inte velat säga det till mig för att skydda mig.
Det ingår i jobbeskrivningen att oroa sig för sina barn och att hjälpa dem att bära det som är tungt. Det har jag misslyckats med att förmedla till fullo.

Mitt barn mår sämre än jag vetat om och har inte velat säga det till mig för att skydda mig.
Det ingår i jobbeskrivningen att oroa sig för sina barn och att hjälpa dem att bära det som är tungt. Det har jag misslyckats med att förmedla till fullo.
Oavsett hur väl du förmedlat det så tror jag det är väldigt vanligt att både barn och vuxna försöker skydda dem de älskar. Du har nog säkert inte felat, utan barnet har reagerat som många nog gör oavsett. ❤️

Från en annan mamma: Det är inte ett misslyckande.

Även om barn vet att föräldrarna vill få hjälpa dem att bära det tunga och svåra, så vill de "skydda" oss. Väldigt, väldigt många barn och unga tänker att mamma har så mycket, jag vill inte tynga henne med mitt också, jag vill inte göra mamma orolig.

Försök att vända på tanken. Nu vet du, och kan dela bördan med ditt barn :heart

Men du!
Det är inte att misslyckas.

Inte för att jag är förälder eller har någon speciell erfarenhet av just barnuppfostran men jag tänker såhär:

Många är vi som tycker det tar emot att be om hjälp eller belasta andra "i onödan", och inte minns jag att jag var bättre på det som barn heller...

Försök se det som att du uppfostrat barnet till en mycket empatisk individ som gärna vill lösa saker problem själv i första hand.

Som sades ovan. Nu vet du och från vad jag sett finns det ingen tvekan om att du nu kommer dela bördan och vidta lämpliga åtgärder.

Kram ❤️

Tror inte för en sekund at du är på något sätt en dålig förälder. I bland spelar det det ingen roll hur mycket du säger, de tänker sina egna tankar med.

Barn döljer!! Jag är en sån mamma som går in och snokar i dotterns telefon, det är säkraste sättet att få veta status. Hon vet om det så det är väl enklare att jag får veta den omvägen.

Kolla om det finns någon bra skolkurator att prata med?

Liknande trådar

Kropp & Själ Både jag och sambon behöver gå ner i vikt för hälsans skull, men barnen behöver absolut inte det. Smidigast för oss vore ju att räkna...
Svar
12
· Visningar
861
Senast: MML
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 756
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
403
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 800
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattträd/klösmöbel
  • Annonsera mera hundar 2